• Svar på tråden PartyLite Del 2
  • MammaLottisGottis
    Trollmamma skrev 2007-10-19 13:35:10 följande:
    Men om det är olagligt att skriva i sen press att man säljer för de så borde det ju vara lika olagligt att säga det till någon Så tex om någon frågar vad jag gör på min fritid, så skulle jag inte kunna säja att jag säljer ljus för Partylite...Löjligt tycker jag, att man inte skulle få skriva att man är konsult för Partylite...  Ok att man inte får använda deras namn och logga för att göra reklam och få in visningar, men att skriva det i sin press är väl inte att göra reklam som man själv tjänar på. De borde ju bara vara glada om de som inte vet vad de är blir nyfikna och kanske intresserade...Jaja...allt ska man inte förstå...
    Tycker oxå att det är löjligt att vi inte får skriva ut namnet, men T-shirts, dekaler på bilar mm det får vi ha....

Thats it!!!!
  • Carra78

Mycket konstigt!
    En kompis och jag ska odrna en tjejkväll med lite olika grejer att titta på.
    På afficen vi har gjort har vi skrivit "P-Lite", det kan väl inte vara förbjudet?

• MammaLottisGottis
    Carra78 skrev 2007-10-19 19:41:13 följande:
    Mycket konstigt! En kompis och jag ska odrna en tjejkväll med lite olika grejer att titta på. På afficen vi har gjort har vi skrivit "P-Lite", det kan väl inte vara förbjudet?
    Nä det kan det ju inte va, tycker jag iallafall. hehe
  • MammaLottisGottis
    MammaLottisGottis skrev 2007-10-19 21:17:48 följande:
    Nä det kan det ju inte va, tycker jag iallafall. hehe
    Om man inte skriver ut hela förståss och sätter upp lappar
  • Monica H

Har visning i morgon.
    Skall bli spännande och se vad det kan bli för försäljning.
    Har vart där förr och visat och sålt väldigt bra.

• MiaB72

Jag har en lugn vecka nästa vecka, men veckan därpå har jag än så länge 3 visningar, hoppas på att ev. få in en till. Ska ta med mig katalog och lite ljus till jobbet också för alla kollegor kunde inte komma sist men vill ändå handla men vill ju dofta lite först

• MiaB72

Förresten - nån som har tips på bra tävlingar eller annat som ev. kan dra in mer pengar på visningar?

• Monica H
    MiaB72 skrev 2007-10-20 18:40:47 följande:
    Förresten - nån som har tips på bra tävlingar eller annat som ev. kan dra in mer pengar på visningar?
    Lotta ut nått till den som handlat bäst

Jag kör 1 x 2 på tupperwarevisningarna.
    Har tre byttor av något slag med lappar i med 1, x eller 2.
    Den som får ettan måste boka in en demonstration inom 1 månad den som får 2 måste boka in en domonstration inom 2 månader och den som får x:et behöver inte boka in något men får gärna göra det ändå
    Inte alltid någon tar nåon men oftas så kastar dom sig på byttorna

Har haft funderingar på att testa med votivljushållarna med trycket partylite på och något votivljus i. Men har inte testat det ännu.
  • Trollmamma

Sälja lotter och den som sen vinner på sitt lottnummer får handla för summan som blev för de sålda lotterna. På det sättet blir det ju mer handlat, och gynnar ju både dig och värdinnan. Har gjort så då jag haft visningar själv hemma. Det blev en hit, tog 20:-/lott och summan kom upp i drygt 1000:- Det är nått att testa

• Tudorjohansson
    Trollmamma skrev 2007-10-20 21:40:05 följande:
    Sälja lotter och den som sen vinner på sitt lottnummer får handla för summan som blev för de sålda lotterna. På det sättet blir det ju mer handlat, och gynnar ju både dig och värdinnan. Har gjort så då jag haft visningar själv hemma. Det blev en hit, tog 20:-/lott och summan kom upp i drygt 1000:- Det är nått att testa
    Fasen vilken bra idé!! Hur gjorde du lotterna. E nyfiken. Måste nog härmas
Svar på tråden PartyLite Del 2