• Svar på tråden PartyLite Del 2
  • MiaB72
    Trollmamma: Ja, lotterna kör en kompis också men när vi tog upp det på ett regionsmöte så sa de att man inte fick lov att göra det pga lotterilagen eller nåt sånt tjafs, men funderar på att köra det ändå för lotter kan man ju inte låta bli att köpa

Pee Wee: Så du menar att de även får byttan då eller? Så jag hängde med rätt Att du bara har 3 byttor och först till kvarn....?
  • Carra78

Lotterna köper kan man köpa i pappershandeln. Brukar köra en ring med 100 lotter på.

• sassygirl78

Hej hopp
    Ska ha min startvisning den 28/10:=
    Så kul.....
    Vad ingår i startpaketet nu igen har tappat bort lappen
    Nån som vill hjälpa mig?

• Trollmamma
    Tudorjohansson skrev 2007-10-21 09:20:51 följande:
    Fasen vilken bra idé!! Hur gjorde du lotterna. E nyfiken. Måste nog härmas
    Köpte de på typ Ica Maxi. En sån där ring med 100 lotter
    MiaB72 skrev 2007-10-21 11:33:40 följande:
    Trollmamma: Ja, lotterna kör en kompis också men när vi tog upp det på ett regionsmöte så sa de att man inte fick lov att göra det pga lotterilagen eller nåt sånt tjafs, men funderar på att köra det ändå för lotter kan man ju inte låta bli att köpa Pee Wee: Så du menar att de även får byttan då eller? Så jag hängde med rätt Att du bara har 3 byttor och först till kvarn....?
    Hm...pga lotterilagen. Ja i så fall är de då olagliga här när vi har regionsmöten. Där säljer de lotter så att man kan vinna olika saker som hon brukar ha med sig. Jag menar när en av de "högre" inom Partylite gör så och sen tipsar oss om det så borde det ju inte vara olagligt. Eller?
  • MiaB72
    Trollmamma: Kanske är annorlunda när man köper lotterna som är på ring, min kompis har gjort egna lotter och att man bara köper ett nummer och sen drar hon ett vinnande nummer. Men det är som du säger, jäkligt konstigt om de själva får göra det. Vad kostar det att köpa en ring? Detta ska jag ju helt klart börja med!!! Bra tips tack för det!!!
  • MammaLottisGottis
    sassygirl78 skrev 2007-10-21 13:43:15 följande:
    Hej hoppSka ha min startvisning den 28/10:=Så kul.....Vad ingår i startpaketet nu igen har tappat bort lappenNån som vill hjälpa mig?
    Ljusglastrio, Glamour aromabrännare, Kaskad, Krom ljussläckare, Inspiration Afrika ljusstakar, Vit Våg Pelarljusfat, Revalitize Body Butter, Fyrkantigt Pelarljus Apelsin, Jordgubbsmeltz, & grönt äple votiv, 6 fransk Vanilj votiv, 12 st teljus, Antikljus, Väska, kataloger, beställningsblanketter och massa andra blanketter, doftprover......
    Tror det är allt...
    Lycka till med försäljningen!
  • MammaLottisGottis

Vi har frågat och det fick man. Ha lotteri alltså. Man får ha det i slutna sällskap. Annars måste man a tillstånd, dvs inte stå och sälja utanör typ affär. Jag kör iallafall med lotter, men jag frågar värdinnan först.

• Monica H
    MiaB72 skrev 2007-10-21 11:33:40 följande:
    Trollmamma: Ja, lotterna kör en kompis också men när vi tog upp det på ett regionsmöte så sa de att man inte fick lov att göra det pga lotterilagen eller nåt sånt tjafs, men funderar på att köra det ändå för lotter kan man ju inte låta bli att köpa Pee Wee: Så du menar att de även får byttan då eller? Så jag hängde med rätt Att du bara har 3 byttor och först till kvarn....?
    Ja då får dom byttan och så gäller först till kvarn.
    Men finns det fler som vill ha och vill boka in en visning så har jag någon extra sak med mig.
    Det kanske inte ökar försäljningen men förhoppningsvis får man fler visningar.
  • sassygirl78
    MammaLottisGottis skrev 2007-10-21 18:19:12 följande:
    Ljusglastrio, Glamour aromabrännare, Kaskad, Krom ljussläckare, Inspiration Afrika ljusstakar, Vit Våg Pelarljusfat, Revalitize Body Butter, Fyrkantigt Pelarljus Apelsin, Jordgubbsmeltz, & grönt äple votiv, 6 fransk Vanilj votiv, 12 st teljus, Antikljus, Väska, kataloger, beställningsblanketter och massa andra blanketter, doftprover......Tror det är allt...Lycka till med försäljningen!
    Tusen tack:)
    Tror jag tar med lite av mitt egna förråd oxå för att fylla upp det hela:)
  • MammaLottisGottis
    sassygirl78 skrev 2007-10-21 18:42:09 följande:
    Tusen tack:)Tror jag tar med lite av mitt egna förråd oxå för att fylla upp det hela:)
    Ja det gjorde jag oxå, när jag började. Glöm inte och skaffa en duk till bordet. Jag köper mina på Jysk typ Velour. Men det kanske du redan har
Svar på tråden PartyLite Del 2