• Svar på tråden PartyLite Del 2
  • sassygirl78
    MammaLottisGottis skrev 2007-10-21 18:53:57 följande:
    Ja det gjorde jag oxå, när jag började. Glöm inte och skaffa en duk till bordet. Jag köper mina på Jysk typ Velour. Men det kanske du redan har
    Nej ska inhandla det nu under veckan men är inte helt hundra på färg ännu kanske blir några olika:=O
  • MiaB72
    MammaLottisGottis skrev 2007-10-21 18:22:26 följande:
    Vi har frågat och det fick man. Ha lotteri alltså. Man får ha det i slutna sällskap. Annars måste man a tillstånd, dvs inte stå och sälja utanör typ affär. Jag kör iallafall med lotter, men jag frågar värdinnan först.
    Så bra Då pratade hon nog en massa strunt hon som sa det
  • PsychoBitch

Hej hej!! Här är en till PL galning (förstår jag rätt att man inte får skriva namnet?)
    Är så sugen att bli konsult men vet inte om jag vågar....har svårt att prata inför folk & är dessutom rättså blyg.

& inte att glömma min telefonfobi som jag försöker komma över.....Haha, just en  nugg konsult som inte kan prata i telefon

Här kommer jag säkerligen att trivas

• PsychoBitch
    Generad Vart lite fel såg jag..... ska ju naturligt vis stå, just en snygg konsult.......
  • MammaLottisGottis
    PsychoBitch skrev 2007-10-22 14:52:55 följande:
    Hej hej!! Här är en till PL galning (förstår jag rätt att man inte får skriva namnet?)Är så sugen att bli konsult men vet inte om jag vågar....har svårt att prata inför folk & är dessutom rättså blyg.& inte att glömma min telefonfobi som jag försöker komma över.....Haha, just en  nugg konsult som inte kan prata i telefon Här kommer jag säkerligen att trivas
    Klart du ska börja sälja, jag troddeoxåatt det skulle vara svårt att börja men har hållt på sen i februari och tycker det ör jätteskoj. I början var det pirrigt men sen kommer det av sig själv. Sa till mig själv att jag provar i tre månader, men nu har jag inte råd att sluta eftersom man köper ljusen så billigt och alla vackra saker likaså. Det är som ett gift.
    Hör av dig om du vill veta mer.

Var bor du?
     Fot i munnnen
    Kram från en beroende PL älskare
  • PsychoBitch

Åh det skulle vara helt underbart att vara konsult!!
    Jag bor i sundsvall.

• Ylwis

åh suck!!! skulle kunna spy över PL idag!

beställde kataloger den  8:e har inte fått ngt än, ringde idag och  kollade ...men oj vad länge sa de och  kollade...då har det precis blivit skickat från holland!

jag som har visning i morgon och inga kataloger!

Mamma till Alvyn 051015
  • Tudorjohansson
    Ylwis skrev 2007-10-23 11:55:43 följande:
    åh suck!!! skulle kunna spy över PL idag!beställde kataloger den  8:e har inte fått ngt än, ringde idag och  kollade ...men oj vad länge sa de och  kollade...då har det precis blivit skickat från holland!jag som har visning i morgon och inga kataloger!
    Å vad surt!
  • Ylwis
    Tudorjohansson skrev 2007-10-23 15:56:43 följande:
    Å vad surt!
    kan man  lugnt säga.... har sökt paketet och det är i ånge hoppas den kommer i morgon men jag jobbar i stan 5,5 mil dit så då måste jag köra där paketet blir utlämnat om det hinner.... 7,5 mil sen  tillbaka 7,5 mil och  ha visingen  och sen hem 5,5 mil känns jäkligt surt...
    Mamma till Alvyn 051015
  • MammaLottisGottis
    PsychoBitch skrev 2007-10-23 10:57:10 följande:
    Åh det skulle vara helt underbart att vara konsult!!Jag bor i sundsvall.
    Men är du sugen så börja sälj vettja. Jag har sålt i snart ett år och stormtrivs, har börjat rekrytera konsulter nu, ska ha en startvisning hos en tjej idag. Ska bli görskoj.

Ha en bra dag!
  • MammaLottisGottis
    Ylwis skrev 2007-10-23 19:20:20 följande:
    kan man  lugnt säga.... har sökt paketet och det är i ånge hoppas den kommer i morgon men jag jobbar i stan 5,5 mil dit så då måste jag köra där paketet blir utlämnat om det hinner.... 7,5 mil sen  tillbaka 7,5 mil och  ha visingen  och sen hem 5,5 mil känns jäkligt surt...
    Hoppas du verkligen får paketet idag.
  • Tudorjohansson

Ja idag har jag visning nummer 3. De första 2 har blivit godkännda så nu hoppas jag på STOR försäljning idag. Blir nog lite yngre folk idag oxå. De andra visningarna har de varit 50 och upp.

Hoppas på många nya bokningar oxå. Hur gör ni andra för att locka folk till att boka?

• MammaLottisGottis
    Tudorjohansson skrev 2007-10-24 09:59:32 följande:
    Ja idag har jag visning nummer 3. De första 2 har blivit godkännda så nu hoppas jag på STOR försäljning idag. Blir nog lite yngre folk idag oxå. De andra visningarna har de varit 50 och upp.Hoppas på många nya bokningar oxå. Hur gör ni andra för att locka folk till att boka?
    Grattis till att du har haft lyckadevisningar.
    Att få bokningar kan man sätta upp massor av namn på en lista som tilltänkta värdinnor, ringa två per dag och erbjuda dem visningar.
    Säg ex så här:
    Jag sitter och tittar i min almenacka och tror att du skulle vara en perfekt värdinna för en visning jag har några tider kvar den 11/11 och den 14/11 NÄR skulle det passa dig? om värdinnan säger nej det  går inte så ger du en motfråga När skulle det passa dig då?
    De har då svårt att säga nej hehe

En sak som man kan göra på sina visningar och som jag gör ibland är ju att ha ett Votivljus i cellofan och säger då att den första som bokar en visning får detta ljus inslaget i Cellofan, då brukar det oxå bli napp. Sen frågar jag ju värdinnor när de lämnar in sin beställning. Men alltid två frågor.....
    Se i pärmen där finns det tips.
  • Ylwis
    MammaLottisGottis skrev 2007-10-24 08:46:45 följande:
    Hoppas du verkligen får paketet idag.
    nej inget paket, har sms avisering  och har inte fått ngt, tvingads ringa och  avboka!!! *hj*vla skit!
    Mamma till Alvyn 051015
  • Tudorjohansson

Fy vad jag hade varit sur om det va jag.

• FruLök

Hej tjejer.
    Tänkte bara höra med er om det är så att man MÅSTE köra hempartyn när man e konsult för PL eller om det funkar lika bra att bara köra på lösordrar?
    Funderar....

• Ylwis
    FruLök skrev 2007-10-25 22:43:27 följande:
    Hej tjejer.Tänkte bara höra med er om det är så att man MÅSTE köra hempartyn när man e konsult för PL eller om det funkar lika bra att bara köra på lösordrar?Funderar....
    du kan  ju köra ordrar och ha dig själv som värdeinna men  tänk på att komma över fraktgränsen.
    Mamma till Alvyn 051015
  • FruLök
    Ylwis skrev 2007-10-26 13:01:17 följande:
    du kan  ju köra ordrar och ha dig själv som värdeinna men  tänk på att komma över fraktgränsen.
    Hej å tack för ditt svar. Hur menar du med fraktgränsen?
    Kan du berätta lite mer om hur det fungerar att vara PL-konsulent? Har man några krav på sej att få in beställningar regelbundet eller kan man skicka in en order då å då?
    Nyfiken på att prova men då blir det endast lösordrar jag kommer jobba med i så fall. Hur funkar det med väskan å så. Köper man själv demosakerna? Ja du ser, många frågor blev det.

Tack på förhand
Svar på tråden PartyLite Del 2