• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • Chania

Fast den på morgonyoghurten är D-vitaminerad, så den är ju jättebra att äta men hade gärna haft lite omväxling till kvällen! Tänkte lägga på pumpafrön och russin som smaksättning. Nåt annat förslag på nåt nyttigt man kan ha med? På mornarna har vi frysta bär och sesamfrön och solrosfrön samt blandat i mosad banan, rågkross, vete och havrkli, så gärna nåt annat. Fast nu ska vi prova på pumpafrön och se vad vi tycker, framförallt gubben som är skeptiskt till det mesta som är nytt och hälsosamt.

• Emmiez
    Chania skrev 2007-10-10 19:27:44 följande:
    Theorese, det låter som ett bra alternativ till dippsåser! Skulle vara jättekul med recept! Bra att dippa grönsaker i. Jag har köpt hem yoghurtar med frukotos i och trott att jag varit hälsosammare då (är skeptiskt till sötningsmedel och fruktos är väl fruktsocker = naturligt)men läste att det inte var så bra det heller tydligen. Nån som vet varför? Så nu har jag köpt hem nästan likadan yoghurt som vi äter på mornarna fettfri naturell yoghurt helt utan sötningsmedel eller socker. Fast de är 200 gram per burk så vi får väl dela dem. Eller så kör vi med samma yoghurt på kvällen som på morgonen. Vi får se...Vill ju gärna ha D-vitaminerad yoghurt och just denna var ju inte det. Svårt kapitel att hitta bra yoghurtar!
    Fruktsocker är samma sak som annat socker, men det kommer från frukt och annat socker kommer från tex socker betan.
    Att äta en frukt är helt okej, men att äta fruktsocker är tyvärr lika dåligt som annat socker.

Naturell youghurt är bäst iallafall
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • J fer

Lisalove: Vad menar du med att "inte få stopp" på stavarna? Är det teleskopstavar? I sådana fall ska man vrida åt hårt så de fastnar i läget. Annars gillar jag tejp också som vissa andra här =)

Chania:
    Jag gillar linfrö! Sen köpte jag psylliumfrö också - har det i havregrynsgröten, smakar inte så mycket men bra för magen. Det räcker att ha i lite bara, nån tesked fast jag kör en matsked av vardera. Fast du kanske inte ska slänga på så mycket på din mans yoghurt direkt... *s* Jag gillar skivad banan i yoghurt också, det är också en favorit i havregrynsgröt. Mycket grötsnack fast du ville ha yoghurttips, sorry lorry...

• J fer

Hann inte svara färdigt.
    Sitter på jobbet och faktiskt jobbar för en gångs skull. Man blir lite bortskämd när man hunnit sitta hela sommaren och haft tid att surfa också, men nu hinner man knappt nånting förrän man går hem. Tiden går fort.

Theorese: Ja, tack! Jag tar gärna recept på "nästan" hummus.

Jojja: Bra där. Godis är en humörhöjare men sen får man mest ont i magen och tjocka tänder. De bjuder på jobbet ibland när det är nattpass, stooora godisskålar som ska räcka åt oss alla och jag är väl rätt ståndaktig men efter 8 timmar faller jag aaaalltid dit.

• J fer

Fast ibland kör vi grönsaker och dip, och jag tror att de flesta uppskattar det. =)

• Theorese

Okej mina vänner nu kommer receptet:

2 1/2 dl kokta kikärtor
    1 1/2 msk citronsaft
    1 pressad vitlöksklyfta
    1 krm salt
    1 krm spiskummin
    1 krm chilipulver
    2 tsk hackad persilja
    1-2 msk vatten

Mixa allt i en matberedare eller med stavmixer. Smaka av och krydda mer om det behövs, späd med vatten om den blir för tjock, ska bli något lösare än potatismos i konsistensen.

• Theorese

Annars är jag helt genomförkyld och just nu är mina matrutiner satta ur spel, är helt enkelt inte hungrig och ingenting smakar direkt mycket...men men jag rä sjuk får tänka på det.

• J fer

Det lät inte så svårt det där.
    Jag tycker annars det är lite småjobbigt att laga till nya saker.

Förkylningar är förrädiska. Ibland känner man sig inte direkt sjuk men är helt vissen på insidan ändå. Då är smaklökar och allt borta. Inte så roligt. Hoppas du blir frisk snart.

• Theorese

Jo förkylningar är verkligen förrädiska, jobbade igår förmiddag och var hemma på eftermiddagen. Idag hade jag utbildning på jobbet så jag pallrade mig dit imorse och kändes väl okej trots sirap i hjärnan, men så åkte jag hem efter lunch och det är först när man kopplar av man känner hur risig man är... ska se om jag inte har lite whiskey hmma som kan få mig i form snabbt igen.

• Mollie

Usch, får dåligt samvete så fort jag ser denna tråd... Gråter
    Jag BORDE ta tag i detta men nä, kommer aldrig till skott alls. Sen ajg slutade att amma så har vikten helt brakat iväg och det som står i listan stämmer föga! Generad 
    Idag fick jag dock en tankeställare, var till jobbet och skulle prova ut nya byxor (ska börja småjobba lite) och jag kommer inte i den storlek jag hade innan! SÅ nu måste de beställa måttspecialare til mig, HUUUR kul känns det? Tack och lov är det en jättegullig kvinna som är klädansvarig och hon var nog mer besvärad över detta än vad jag var, dock!

Men jag läser lite då och då och försöker hänga på men man får ju ångest av att ni är så duktiga... Bara MÅSTE(!!!) komma igång igen!!!

Alfred 070303