• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • Chania

Ja fast ibland kan jag bli så förbannad på att det måste drabba oss som inte kan bli gravida på egen hand och när vi då äntligen lyckas så ska vårt barn dö. Tycker det är så himla orättvist! Varför kan inte de drabbas som får 14 barn utan problem! Nu får vi börja om från början igen och det vete gudarna hur många år de kommer att ta om vi överhuvudtaget lyckas igen. Ibland är jag så arg att jag känner jag skulle kunna slå ner nån. Fast mycket av den ilska jag har använder jag mig också av när jag ska gå ner i vikt. Så det är jag stolt över att jag inte fallit tillbaks i mitt överätandebeteende. Behöver ju inte försämra våra chanser genom att äta dåligt och gå upp i vikt heller. Men jag vet ju hur det varit förr, det är lätt att falla och jag tar inte för givet att jag ska orka hålla ut, men jag hoppas! Jag är rätt arg så jag tror det ska gå bra!

• Sweetie

Hej alla.. Har hållt mig lite bakom.. Det går inte alls bra här.. Har gått upp 5 kilo här.. ÄR mycket runtom som gör att jag inte brytt mig alls heller känns det som..
    Men imorrn är det nya friska tag! Behöver ert stöd nu! Gråter

Kram på er

(¯`°?.¸ ღ ♥ Amor vincit omnia ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Sweetie

Chania: En nära vän til lmig misste sin dotter i magen på övertid.. Dom hitta heller inte något fel.. Det va en fullt frisk tös.. Sååå orättvist!
    Men dom sa det kunde va typ som plötslig spädbarnsdöd fast i magen! Helskumt men ändå.. Kanske va det som drabba er lilla snutta med?

MAssor med kramar på dig hejja dig vad du minskar!

(¯`°?.¸ ღ ♥ Amor vincit omnia ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Theorese

Chania- Jag vet att det är orättvist, men man får försäka hitta styrka från orättvisan istället.

Jag är hur förbannad som helst på sjukvården. Jag och min make får ingen hjälp till ivf förrän jag gått ner i vikt. Vi fick inte ens göra en utredning genom landstinget, utan har fått gå privat. Vi har fått konstaterat att ajg fungerar perfekt, förutom mina extra kilon och at tmin man har nedsatt antal spermier. Jag skulle alltså kunna gå och bli med barn med någon på stan och ingen skulle lägga sig i det hela, en och annan kommentar från barnmorskan att jag är tjcok skulle jag kanske få. Men nu vill jag ha barn med min man, och då är det stopp i Sverige.

Jag har varit förbannad och gråtit, samtidigt så har jag och min man hittat en styrka tillsammans i det här som gör att det hela blir lättare att bära.

Nu har jag inte förlorat något barn, men jag är inte säker på att jakten på en logisk förklaring hjälper i sorgearbetet, tvärtom. Jag tror att det kommer att gå superbra!!! *kram*

Sweetie- kom igen tjejen, vi finns här för dig! Ibland måste viktne få vila lite och annat rutn omkrign få fokus för att det ska hålla i längden! You can do this!! *kram*

Och kramar till er andra också!!

• jojja

Theorese--> Det där med övervikt och ivf- don´t get me started. Så jäkla sjukt! Men om man är smal - då är det inga problem. *suck*

Jag har nu haft en skitperiod, och den kommer fortsätta den här vecka med då jag liksom Sweetie haft så mycket annat omkring mig som jag måste fokusera på. Men då och då poppar det upp saker som jag försöker ta till mig som tex
    * fy sjutton vad dyrt det är att köpa läsk och godis varje dag!
    * mat utan fräscha grönsaker är dödstråkigt
    * den klassiska "stek med potatis och sås" är så in i bomben trist - mer kött och mindre potatis + massa grönsaker då först kan det bli ok
    * det tråkiga med att gå och småäta är att man aldrig är riktigt hungrig = ingen mat smakar sådär jättejättegott som det kan göra om man längtar.

den här veckan är det begravning av en familjemedlem så hela familjen ska packa sig iväg till Ystad. Tänker inte ens fundera på att tänka på vad jag äter och inte under den perioden. Men samtidigt vet jag att jag kommer vara bra sugen på att sätta igång med träning och sund mathållning när ajg kommer hem så jag bidar min tid

Nu är det tredje veckan jag inte tränar nåt pga en envis förkylning. Blärk! Men jag vet ju med mig att det inte är nån hit att gå och träna när det gör ont i bihålor och hals så.. Tja. Idag blir det ugly betty i soffan innan jobbet.

Tycker om er hela högen! *kram*

• Emmiez

smiter in här o hoppas att det e okej att jag berättar här

Malia75 har fått en son den 3:e fick hon en liten Emil, (det är skrivet i novembertråden )

Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Martina 3

Blä, blev ingen träning idag.. Men tränade iaf 4ggr förra veckan. Vikten är stilla... Skulle vilja sparkat igång den..Tips?
    Tagit bort allt godis+dricka+bulle osv. bytt bröd till knäcke, lagar mat utan grädde osv, massor av grönsaker. Erkänner mig skyldig till stora portioner ibland..men försöker minska dem....frukt vid godissug, dricker vatten + kaffe. Vad kan jag ändra på mer? Vill ha en förändring som jag kan leva med resten av mitt liv.

kramizzzzzzzzzzzz

• J fer

Pillis! Välkommen hit. Du har hamnat helt rätt om du har högt BMI, för här är det inga tanisar inte. Jo, en och annan numera, men alla har vägt tresiffrigt.
    Du kommer att märka att vi inte kör pekpinnar på varandra, men gärna kommer med tips och motivation. Var inte rädd för att skriva, det mesta har nog vädrats tidigare.
    Flört

• Theorese

Grattis Malia! Snart är det dig vi får läsa skvaller om Emmiez

Martina- hur har du det med matordningen? Äter du mellanmål? Och ordentligt när du äter?

Frukt kan också vara en bov i det hela. Jag måste inte bara begränsa mitt intag av onyttigheter utan har även fått sätta engräns på 23 frukter per dag, annars triggar mitt blodsocker igång...

• Emmiez
    Theorese skrev 2007-11-05 18:09:32 följande:
    Grattis Malia! Snart är det dig vi får läsa skvaller om Emmiez Martina- hur har du det med matordningen? Äter du mellanmål? Och ordentligt när du äter? Frukt kan också vara en bov i det hela. Jag måste inte bara begränsa mitt intag av onyttigheter utan har även fått sätta engräns på 23 frukter per dag, annars triggar mitt blodsocker igång...
    Jadå, när den kommit skriver ja in det här :) Lovar att berätta

Sen ska ja ta tag i vikten igen Ska bli skönt att kunna göra någotåt det igen
    Har ju försökt tänka på vad jag äter, men det e inte alltid lätt, sen kan ja ju äta mindre kolhydrater utan att riskera att skada bebisen..
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11