• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • Sweetie

Igår gick det kanon.. förutom att det bakades tårta och en liten bit slank ner..
    Stod på crosstrainern i 20 min på kvällen sen..

Grönsaker va det värre med.. Lite tomater va det bara..

Men nu har jag ingått ett löfte med mig själv.. INGET sött eller snask resten av detta året! Dax att detoxa för femtioelfte gången..

Nån som vill hänga på det!?

Kram på er och trevlig helg!! Idag kommer min sis med kids!

(¯`°?.¸ ღ ♥ Amor vincit omnia ♥ღ ¸.?°´¯)
  • jojja

Sweetie--> Uhu. Nej! Det klarar inte jag! nu kommer ju bakhögtiden agaton snart. Däremot kan jag nog hänga med på en vardagssötsnaskstopp. Men jag offrar inte knäcken, kolan, saffransbullarna osv...

Dags för frukost snart. *gott*

• Martina 3

crosstrainern i 20 min på kvällen sen..

vad är en crosstrainer?

• Trolltoka

Igår var vi faktiskt ut på "lång"promenad i 50minuter fastän det var snö å kallt. Jäklar va tungt det är att skjuta vagnen i snö å genom skare. Till middag vart det sallad och nybakt limpa. Tog bara pyttelite dressing till. (Brukar ösa på med dressing annars)
    Idag blir det nog att satsa på att städa rejält istället. Om inte regnet ger med sig...

Är inte med på att stoppa socker resten av detta år. Är ju snart julbaket ju! Men kan försöka dra ner på de lite...

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • Sweetie
    Martina 3 skrev 2007-11-09 09:58:53 följande:
    crosstrainern i 20 min på kvällen sen.. vad är en crosstrainer?

Min crosstrainer.. Det känns som man svävar sen när man gått av! Jätteskonsam för knäna om man är en tjockis! Jag har ju jätteproblem med mina knän.. Så en crosstrainer kan jag helt klart rekomendera!
    Sååååååå effektiv om man sköter sig dvs.

Jojja: Nån Lussebulle måste jag synda.. men that´s it.. Är inte så glad i knäck och ischoklad och sånt som tur väl är
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Amor vincit omnia ♥ღ ¸.?°´¯)
  • J fer

Vad ni är duktiga!

Själv har det varit rätt eländigt på hemmafronten.
    Farmor, min lilla farmor har dött. Gråter

Jag, syrran och mina två kusiner har tagit hand om henne hela sommaren. Hon bröt benet i våras och sen dess kom hon aldrig riktigt tillbaka. Sen flyttade hon till ett sjukhem och trivdes bra. Där var hon i några månader fram till nu. Sista veckan rasade hon ihop totalt. Var bara skinn och ben. En förkylning tog all kraft. Till sist orkade hon inte mer.
    Jag var hos henne på fredagen med lite nyinköpta kläder, då var hon trött men ändå okej. Sen på tisdagen ringde de från sjukhemmet, de trodde inte hon hade långt kvar. Jag åkte dit direkt och hon låg bara och flämtade, knappt vid medvetande. Syrran och ena kusinen kom dit, vi satt hos henne en stund. Jag fick lite kontakt när jag pratade i hennes öra, hon liksom tittade till en glimt. Tror hon hajjade att jag var där, men sen gick hon in i sig själv.
    Så på natten dog hon.
    Det känns så tomt.
    Men, samtidigt är jag glad för hennes skull. Hon överlevde sin man och alla sina tre barn, därav att vi syskon/kusiner tagit över barnrollen. Hon var ganska ledsen på slutet och tyckte inte det var nåt värdigt liv som hon levde.
    101 år blev hon. Men samtidigt känns det faktiskt som att hon alltid skulle leva, kan inte förstå hur det gick till att hon försvann. Nu har dagen faktiskt kommit.
    En epok är slut. Så känns det.

• Trolltoka

Beklagar sorgen... Gråter

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • Chania

J fer, beklagar sorgen. Kram!

Nu börjar jag känna att det blivit mera plats i mina kläder. Så skönt att börja märka en skillnad. Att märka att det ger resultat. Borde snart vara ner på 80, kanske inte riktigt nu imorgon men iallafall nästa vecka ska jag vara det. Idag har jag en stor unnardag, en lösgodispåse, en tårtbit och så restaurangbesök på kvällen med efterrätt. Jag har inte direkt gjort nåt kul sen Moa dog och nu vill vi fara ut och äta riktigt gott! Och vi ska njuta av varenda tugga!

Trevlig helg på er allihopa.