• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • Chania

Oj, jag har varit dålig på att motionera nu, har inte varit på en ordentlig runda på snart två veckor! Har varit förkyld och är fortfarande och så det här pissvädret, det är mörkt, kallt, regnigt och blåsigt. Inbjuder inte heller för långa kvällspromenader. Men nästa vecka ska jag på min gympa igen och förhoppningsvis blir vädert bättre snart.

Jag är så sugen på mitt kvällsmål, det är en av dagens höjdpunkter när man får äta naturell yoghurt (100 gram) med pumpafrön, mandelflarn och russin, ett knäckebröd med smör och leverpastej och så en frukt (oftast ett plommon) och lite frysta tranbär att knapra på. Smaskigt!

• Martina 3

chania, låter supergott!!
    Vad bra, då slipper jag promenera, gillar inte det nå´t vidare
    Det är så svårt det där med att försöka träna 4ggr i veckan, då måste det bli 2dgr i rad och det är så urjobbigt.. Men men två månader nu och still going strong. Bara synd att det inte syns på vikten *sur*
    Det var samma när jag gick på cambridge, jag gick ner tre kg på tre veckor medan alla de andra rasade i vikt! Så man kan säga att jag tröttnade och gav upp.. Hoppas jag lyckas gå ner lite snart iaf..
    kram

• Theorese

Jag är med på utmaning, nästa vecka börjar jag med minst två pass spinning och bonusgympa på fredagarna.

Är bara hemma och vänder i princip, ska snart åka iväg på konferens...stress stress stress. J fer- jag jobbar på en sälj och marknadsavdelning med stort och smått,just nu koordinerar jag dessa två konferenser och gör dessutom allt själv förutom att hålla i själva föredragen.

Måste vidare.... ta hand om er!

• Trolltoka

Härligt att det är så många som hakar på! Blir ju såååå mycket lättare att peppa sig själv och andra då om man har en deal! Promise, blir inge piskrapp om man har råkat slarva någon dag. Men skammvrån blir det då istället *fniss* Hua... Där kommer jag ju få stå hur mycke som helst........

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • Sweetie
    Trollmamma07 skrev 2007-11-07 11:05:39 följande:
    Härligt att det är så många som hakar på! Blir ju såååå mycket lättare att peppa sig själv och andra då om man har en deal! Promise, blir inge piskrapp om man har råkat slarva någon dag. Men skammvrån blir det då istället *fniss* Hua... Där kommer jag ju få stå hur mycke som helst........
    Det blir du och jag i ett hörn med varsin strut det står GLUPSK på ! *fniss*

Ska hoppa på min crosstrainer nu... Får se hur mycket jag pallar! Har kommit så pass att jag iaf klara köra 20 min i ca 12 km/h.. *stolt* Tänk med denna fettmynderingen..*gah*

Men fotade nyss och jämförde lite..TRots viktuppgång så har jag minsann ändå minskat i cm..Hur går det ihop liksom!!!

Nä.. träna va det ja.. PAssa på medans Lowa sover och Oliwer ritar..

*kram*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Amor vincit omnia ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Trolltoka

Hm.... Jahopp. Här kommer första bekännelsen.... Vart inte så jättemycke promenera igår. Hade faktiskt planerat in en promenad eftersom de var så fint väder. Kallt. Men fint. Så ringde dom ifrån BVC och var oroliga över Novahs viktuppgång (och jag med såklart!) 30gram på 2 veckor upp bara. GIck en stund sen ringde dom ifrån barnmottagningen som ville att vi skulle komma in så dom fick kika på henne en sväng. Så de vart å försöka jaga tag på karln å försöka få han å lyckas ta sig lös ifrån jobbet. Vilket som tur var gick. Så när han kom hem var de bara å sätta sig i bilen å fara till NUS. Gick ingen större nöd på Novah, men skulle få kontakt med en dietist som ska hjälpa oss med hennes mat. Men promenerade ju faktiskt fram och tillbaks till sjukhuset ifrån parkering långt bort, busade en massa med Novah när vi kom hem och gick i affär. Och grönt till maten? Japp! Morotar för hela slanten!

Martin berättade en kul grej igår som han hörde på radion. Bara genom att städa hemmet (veckostädning antagligen) så förbränner man 10 000kcal per år. Och att plocka undan barnens leksaker förbränner hela 4 500kcal om året! Så det ligger faktiskt en hel del i städning. Så tänkt på det tjejer när ni plockar undan efter barnen och dammsuger/hänger tvätt! Gör man det lite oftare så tänkt vad mycket mer man förbränner! Bara det ger ju en hur mycket motivation som helst till att städa hemma!

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • jojja

Halli hallå! Jag skrev minsann ett långt inlägg om vad jag gjort och ätit här förut idag, men det verkar inte som att det kom med?! *mutter mutter* Och eftersom jag är så förbenat trött så orkar jag inte skriva om det. Kontentan är iaf att det gått relativt bra, så bra det har kunnat när jag nu inte ens är hemma

Återkommer en annan dag. *kram* *kram*

• TessaLisa

*kikar bara in och ser hur det går för er*