• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • Martina 3

Får man vara med? Började träna gym för 2 månader sen, vägde då 100kg och har gått upp till 103,5 Förvånad Har tränat 3-4 ggr i veckan och tydligen börjat äta som en galning! Nä nu får det vara nog! Måste gå ner och må bättre... Började mitt nya liv idag Skrattande men det har jag iofs sagt så många gånger...Skrikandes Kanske genom att joina er lyckas jag? Skrattande Ska kolla min BMI nu... darr...

kram!

• Martina 3

Boothwalker: 107 kg - 165 - BMI 39,3
    Chania: 103 kg /83 kg - 179 cm - BMI 32,1/25,9 (Res: -20 kg, BMI -6,2)
    Ellihur 116 kg /87,2 kg - 168 cm - BMI 41/30,9 (Sa: -28,8 kg, BMI -10,1)(13/6)
    Emmiez: 112,4 kg /97,5 kg - 170 cm - BMI 38,9/33,7 (Res: -14,9 kg, BMI -5,2) (GRAVID)
    JCA: 132,2kg/110,3kg - 165 cm - BMI 48,6/41,0 Resultat: -21,9 kg, BMI -7,6 (31/8)
    J fer: 96,2kg/90,2kg - 156cm - BMI 39,5/36,5 (Res: -6 kg BMI: -3,0) (16/9)
    jojja: (115) 99,5/92,0 BMI (39,8) 34,4/31,8 (Res: -7.5 kg BMI -2,6) (10/10)
    Lisalove: 106.5 kg /96.2 kg - BMI 41,6/37,5 (Res: -10,3 kg, BMI: -4,1) (26/6)
    Lovsan: (126) 104,6/98,6 - 172 cm - BMI 35,4/33,1 (Res: -6,0 kg, BMI: -2,3) (21/7)
    Lindarius 110 kg / 168 cm BMI 39. (16/8)
    Mammaknas: 111,7 kg / 109 kg - 169 cm - BMI (Res: - 5,1 kg BMI:)
    Mollie: 121,7 kg /107,7 kg - BMI 46,4/41 (Res: -14 kg, BMI -5,4) (17/2)
    MrsK: 146,1 kg / 130,8 kg - 178cm - BMI 46,1/41,3 (-15,3 kg, BMI -4,8) (11/6)
    Nyfiknaflickan: 125/85-169 cm-BMI 43,8/29,8 (Res: -40 kg BMI: -14) (15/10)
    Pip73: 134 kg /116,7 kg - BMI 43,3/37,5 - 176 cm (Res: -17,3 kg, BMI -5,8) (GRAVID)
    Pisan1 166,6 kg/149,5 kg - BMI 58,8/53,6 -167 cm (Res. -17,1 kg/-5,2 BMI (Start 12/3-07)
    Sweetie: 146/ 117,2 kg - BMI 55,6/44,7 (Res: -28,3 kg BMI: -10,9 ) (28/9)
    Trollmamma07: 100kg / 82kg - 166cm - BMI 36.7 / 29,8 (Res: -18,0kg, BMI -6,9) (13/9)
    Vero: 115,6 kg /96,1 kg - 169 cm - BMI 40,3/33,6 (Res: -19,5 kg BMI: -6,7)
    Martina3 103,5kg-172-BMI 35

• Chania

Martina, välkommen hit! Alltid kul med flera som kämpar mot samma mål.

Tycker det är märkligt att jag nu känner att jag skulle klara mig utan godis på lördagarna men ändå går jag och köper. Jag har inget sug men det är mera känslan av att det hör till att det är helg och då måste man ju äta godis. Men snart kommer jag att komma bort från det också. Kommer att vara benhård och utesluta allt som kan tänkas skada en bebis. Inte för att jag ätit nåt som kunnat skada henne innan heller (om nu inte för mycket glass räknas dit). Men ändå, vill inte kunna klandra mig själv. Är snart besatt av att äta rätt och alla säger olika så jag är helt villrådig. Borde beställa tid till min BM och prata med henne, kanske hon kan lugna ner en med vad man kan och inte kan äta. Exempelvis säger de ju att lax är nyttigt att äta men vissa laxar ska man undvika. Odlad lax går bra att äta men nu i torsdags på Du är vad du äter sa ju Anna Skipper att odlad lax kommer från kassar där de ligger packade, har olika sjukdomar, får mediciner osv..som ju direkt då finns i dem när man äter den. Ja, jag blir ju inte mindre orolig av att höra sånt. Nej, nu ska jag sluta skriva om alla mina funderingar och fokusera på vikten. Tror jag stått stilla denna vecka men eftersom jag gick ner så mycket nu i starten så är det väl naturligt att stanna upp en stund. Siktar på att vara 78 vid årsskiftet.

• lisalove

Martina 3: Välkommen till tråden! Alltid trevligt med nytt folk.
    Om du tränar 3-4 ggr i veckan så måste du ju äta mer också, så att inte kroppen bryter ner musklerna i stället för fettet. Sen kan det vara bra att mäta sig oxå. Muskler väger mer än fett . Ännu ett tips är att varva konditon med styrketräning.

Skriver mer i morgon, måste sova nu. Ville bara hälsa.

Kram

• J fer
    VÄLKOMMEN MARTINA 3! Kul med lite nytt folk.

Chania: Fasen, får du i dig pressad grapefrukt naturell? Jisses, jag skulle se ut som ett russin i ansiktet! *s*
    Vad är "Varm batong med örtsmör" för något? Lät spännande. Ägg är ju så himla bra. Det är en av mina favoriter, det går att göra så mycket med.
    Jag tycker det låter som att du har en bra matfördelning. Det där med fiskar är ju för att det är för mycket föroreningar i som man ska begränsa. Likadant med att det KAN finnas bakterier i kattbajs osv. Men eftersom det är en begränsad period är det lika bra att undvika. Tror inte risken är så stor egentligen.

HAMNADE I VÄRSTA MARDRÖMSSCENARIOT IGÅR

Vi hamnade mitt i huliganbråket igår i älvsjö. Mitt på dan kl 16:15.
    Det är en av få ggr i mitt liv jag har varit riktigt rädd. 200 svartklädda huliganer med knogjärn och tandskydd som rusar mot dig. Vi kunde inte komma undan folkhopen heller så jag o syrran ställde oss bakom en lyktstolpe och hade Ella 3 år bakom/mellan oss. Fy 17. Adrenalinet sprutade och hjärtat höll på att hoppa ur kroppen. Massor av poliser så klart, men de låg liksom sist. Såg sen när vi kom på bussen att det var full fight, batonger hit o dit. Döläbbigt. Ella blev inte rädd. Hon fattade ju liksom inte. *huu*
    Det vill jag aldrig mer vara med om. Snacka om att man känner sig sårbarn när man är ute med barn och det händer nåt sånt här. Näe, jag var skakis hela kvällen. Jag läste på DNs hemsida sen att det var extremister från AIK o motståndarna som hade gått ut för att göra upp. Läskigt när man inte har nåt med det att göra.
     Ledsen
  • Chania

J fer

Ja, men lax är ju jättenyttigt att äta som gravid med tanke på fetterna. Bara man äter rätt lax, odlad har jag alltid trott att är ok och det är det fortfarande enligt SLV, men enligt Skipper var det inte så bra. Man kan snart inte äta något utan att det är farligt när man är gravid.

Jag menar bröd med vitlökssfyllning, fryst sådan man lägger in i ugnen och så har man nygräddat bröd. Fast det blev inte det igår, utan knäckebröd med leverpastej som jag älskar.

Viktmässigt behöver jag inte uppdatera denna vecka eftersom jag stått still som jag gissade. Men eftersom jag gått ned så mycket två veckorna innan kan jag ju inte rasa nu. Fem kilo innan nyår borde vara helt rimligt.

• jojja

J fer: Fy sjutton!!! Vilken mardröm.

Martina--> Welcome!

Skriver mer senare

• JCA

Hej hej! Tänkte man kanske ska visa att man lever, även om min dator inte gör det... Barnen är sjuka, och efter 7 dagars feber tog jag dom till läkaren och det visade sig vara halsfluss. Nu har dom ätit penecillin sen i torsdags kväll men febern vill inte ge med sig... Nu är det iallafall pappans vecka att vara hemma, jag ska jobba. Tjohoo...
    Och kilorna då? Jo, tack, dom sitter där dom sitter...

• J fer

Chania: Ok. Då hajjar jag, fast jag säger baguette. =) 
    Jag gillar Anna Skipper. Fast jag tar nog råd men en nypa salt. Mycket hon säger låter vettigt, men en del grejer tycker jag låter lite överdrivet. Jag har två arbetskompisar som har varit med i programmet för ett tag sedan och det var väl lite olika åsikter där med och naturligtvis påverkas man ju av vad de tycker också. Sen det här med att inte använda micro, det går bort helt, jag skulle inte klara mig utan micro.

JCA: Snart får vi köra julaftonstricket. Rabla som ett mantra: "Jag får INTE tappa kilon, jag får INTE tappa kilon." Så ska du se att det börjar ordna upp sig. Hemlis

Åååå, vi var o kollade på hus idag. Vill HA! Vill HA, Vill HA, Vill HA!
    Hoppas alla andra drar sig ur, det var värsta renoveringsobjektet, men urfint. Bra läge, precis som jag kan tänka mig och förskola i närheten, nära tåget och RÄTT SIDA om stan.
    Får hålla tummarna lite nu.

Hej för idag!

• Martina 3

Tack alla! Snacka om att känna sig välkommen!
    J fer- fy vad hemsk!
    lisalove- började träna utan att ändra på kosten och gick upp 3,5 kg på två månader! Förvånad Så nu har jag ändrat kosten.. sen igår *L* och jag kommer inte svälta mig bara försöka äta...som man ska..Har iaf ngr cambridge påsar kvar så jag tänkte byta ut nå´t mål om dagen, inget godis (kommer säkert attt bli på lör Räcka ut tungan) MEN jag har nog världens största magsäck för jag har varit hungrig som f-n de här två dagarna..Tips?

kram!