• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • TessaLisa

Hej alla! Tänkte bara sticka in näsan och tala om att jag lever .
    Jag fortsätter med promenader och vattengympa, men har svårt med motivationen.
    Vikten har gått och fel håll, men det är så mycket annat som strular i livet så vikten har fått stå tillbaka.
    Jag jobbar i första hand på att få ordning på sömnen. Sover alldeles för lite och grubblar alldeles för mycket.

I alla fall så ser jag med glädje på alla framsteg här i tråden! Vilka kämpar ni är! *imponerad*

• jojja

Och här är en till som barar känner sig... off...
    Är inte nåt som känäns särskilt roligt just nu, inte likt mig! Ska försöka komma iväg och träna idag - förra veckan blev det inte ett endaste pass pga av olika aktiviteter. Barnen är i värsta "nej"-fasen och vill inte ens gå ut och gå. Astrist!

Men, som det stod på ett kort jag fick i går: Efter mörkret kommer alltid ljuset.
    Så det är väl så. Ljuset kommer väl...

Är så omotiverad! Står och stampar med vikten, händer ingeningenting! Såpass att jag funderar på varför jag håller på öht. Varför jag försöker engagera mig ens...

Blärk!

• Theorese

Jojja, jag vet precis varför du håller på med detta, det vet du själv också innerst inne!! Skärp dig

Tessalisa- låter klokt att koncentrera dig på att få en fungerande sömn man kan inte ta itu med allt samtidigt.

Nyfiknaflickan, oj oj där går det utför! Kul!

Kom igen nu tjejer!!

• thisismylife0

Uppdaterar igen,,,,ett kilo till borta! (eller nåja,,,0,8-0,9 kg)Har nu ettmbisomligger i gruppen "övervikt"....:D...nästa målär att nå gruppen "normalviktig" med andra ord...

Boothwalker: 107 kg - 165 - BMI 39,3
    Chania: 103 kg /83 kg - 179 cm - BMI 32,1/25,9 (Res: -20 kg, BMI -6,2)
    Ellihur 116 kg /87,2 kg - 168 cm - BMI 41/30,9 (Sa: -28,8 kg, BMI -10,1)(13/6)
    Emmiez: 112,4 kg /97,5 kg - 170 cm - BMI 38,9/33,7 (Res: -14,9 kg, BMI -5,2) (GRAVID)
    JCA: 132,2kg/110,3kg - 165 cm - BMI 48,6/41,0 Resultat: -21,9 kg, BMI -7,6 (31/8)
    J fer: 96,2kg/90,2kg - 156cm - BMI 39,5/36,5 (Res: -6 kg BMI: -3,0) (16/9)
    jojja: (115) 99,5/92,0 BMI (39,8) 34,4/31,8 (Res: -7.5 kg BMI -2,6) (10/10)
    Lisalove: 106.5 kg /96.2 kg - BMI 41,6/37,5 (Res: -10,3 kg, BMI: -4,1) (26/6)
    Lovsan: (126) 104,6/98,6 - 172 cm - BMI 35,4/33,1 (Res: -6,0 kg, BMI: -2,3) (21/7)
    Lindarius 110 kg / 168 cm BMI 39. (16/8)
    Mammaknas: 111,7 kg / 109 kg - 169 cm - BMI (Res: - 5,1 kg BMI:)
    Mollie: 121,7 kg /107,7 kg - BMI 46,4/41 (Res: -14 kg, BMI -5,4) (17/2)
    MrsK: 146,1 kg / 130,8 kg - 178cm - BMI 46,1/41,3 (-15,3 kg, BMI -4,8) (11/6)
    Nyfiknaflickan: 125/85-169 cm-BMI 43,8/29,8 (Res: -40 kg BMI: -14) (15/10)
    Pip73: 134 kg /116,7 kg - BMI 43,3/37,5 - 176 cm (Res: -17,3 kg, BMI -5,8) (GRAVID)
    Pisan1 166,6 kg/149,5 kg - BMI 58,8/53,6 -167 cm (Res. -17,1 kg/-5,2 BMI (Start 12/3-07)
    Sweetie: 146/ 117,2 kg - BMI 55,6/44,7 (Res: -28,3 kg BMI: -10,9 ) (28/9)
    Trollmamma07: 100kg / 82kg - 166cm - BMI 36.7 / 29,8 (Res: -18,0kg, BMI -6,9) (13/9)
    Vero: 115,6 kg /96,1 kg - 169 cm - BMI 40,3/33,6 (Res: -19,5 kg BMI: -6,7)

• lisalove

Hej!

Har haft 2 intensiva dagar i skolan med seminarer å sånt, men nu är det "lungt" en månad till.
    Att jag har haft mycket i skolan har bidragit till en massa undanflykter gällande mat och träning. Så nu blir det en rejäl uppryckning framöver. *klappar på kinderna*

Theorese: Jag läser fristående kurser just nu. En spanska baskurs och en som heter: Kropp, hälsa och kön. Jätteintressant och rolig. Ska söka sjuksköterskeprogrammet till våren. Hoppas bara på att komma in.

Nä måste ta och äta lite, kom precis hem.

Kram

• Theorese

Hallååååååå? Vart är ni?
    Här är det skönt att det är lördag, bliren lunch på stan, besök på en konstutställning och kanske lite shopping

• Trolltoka

Är lite off för tillfället... Har inte haft nån riktig motivation till vikten. Vill ner och vill det nu, inte om ett år. Vill ha bort all övervikt NU bums! Har väl försökt att ta tag i det litegranna och äta lite mer planerat och nyttigare. Vet inte hur nyttigt egentligen men har satsat på grönsaker iaf till varje mat. Såhär har det väl sett ut sen i onsdags iaf.

Kokt potatis, stuvade morotar, korv.
    Fullkornsris med ärtor, majs, paprika, köttbullar
    Ugnsrostade rotfrukter med kotletter (stekt i olivolja)
    Köttfärs med ärtor, majs, paprika, morot m. fullkornspasta.

Sallad, gurka, tomat till varje dag. Frukost har varit knäckemacka med leverpastej och gurka. Ca 30-40mins promenad varje dag.

Vet inte om det kanske är så jättemycket nyttigare. Men känns som det iaf. Ska väga på tisdag. så får se hur det står till.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Chania

Äntligen helg igen! Dags för min lösgodispåse igen! Och jag tycker att dte gott så himla bra att utesluta allt onyttigt. Jag saknar ju inte ens glass som jag åt två stycken per dag av när jag var gravid. Usch, ibland undrar jag om det var det som tog livet av Moa, men försöker att tänka att det inte var så men känslorna säger nåt annat. Men hursomhelst så får vi snart tillbaka resultatet av obduktionen. Känns skönt men samtidigt är jag ju rädd vad det ska säga, tänk om det är nåt fel på oss?

Nåja, nu har jag försökt ändra lite vanor redan nu inför en eventuell ny graviditet. Bytt bort margarin till smör för jag tror det är nyttigare för kroppen och en bebis. Har hittat naturell yoghurtar i små burkar men de har enn fettprocent på 2 % men jag tänker att det är ok så slipper man alla konstiga ämnen.

Min dag kommer att se ut så här matmässigt:

Frukost: Fettfri naturell yoghurt med en halv mosad banan, havrekli, rågkross, vetekli, sesamfrön, solrosfrön samt jordgubbar och blåbär.
    1 st rågbröd med salladsblad, rökt skinka och gurkaskivor
    2 färskpressade grapefrukter

Middag: potatis- och maletköttlåda, som jag håller på och lagar nu med ekologiskt maletkött fettprocent 7 %.
    Morotssallad, kokt blomkål
    Rågbröd med ostskivor 10 %
    Satsumas till efterrätt

Lördagsgodis: Lösgodispåse drygt 200 gram

Kvällsmål: ett kokt ägg, isbergssallad med paprika, fetaost, oliver och räkor.
    Varm batong med örtsmör
    Äppel

Kanske lite frysta tranbär att knapra på framför TV:n ikväll för jag tror inte lösgodispåsen klarar sig tills dess.

• Sweetie
    jojja skrev 2007-10-16 07:52:26 följande:
    Och här är en till som barar känner sig... off... Är inte nåt som känäns särskilt roligt just nu, inte likt mig! Ska försöka komma iväg och träna idag - förra veckan blev det inte ett endaste pass pga av olika aktiviteter. Barnen är i värsta "nej"-fasen och vill inte ens gå ut och gå. Astrist! Men, som det stod på ett kort jag fick i går: Efter mörkret kommer alltid ljuset. Så det är väl så. Ljuset kommer väl...Är så omotiverad! Står och stampar med vikten, händer ingeningenting! Såpass att jag funderar på varför jag håller på öht. Varför jag försöker engagera mig ens...Blärk!
    Jojja: Så har jag det nu med.. HAr t o m gått upp 2 kg..
    HAr börjat träna ny förvisso men känner mig så off fast att jag har motivationen till att stå på crosstrainern..

Har lovat mig själv att INTE väga mig nu på ett tag utan bara äta rätt och träna..

Nu när man har mens så vill man trycka huet fullt med godis med..

**kramas**
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Amor vincit omnia ♥ღ ¸.?°´¯)