• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • MrsK

Nu ska jag se om jag orkar vara här lite mer...
    Har haft de jätte jobbigt och gått upp en massa i vikt...

Åh från och med idag ska jag kämpa mot mitt jä-la sockerberoende...
    Fast nu gör jag allt för mig själv och mitt välmående... de andra där är hoppet totalt borta...

MrsK
  • Martina 3

Tack tjejer
    Fast jag gillar att äte direkt på morgonen..och mkt... så jag har fått dra ner där med.

Ang tid för träning så får jag det för på mitt gym har de barnpassning! barnet(en) måste dock vara tre år. Och att jag går med min bror och hans dotter (vi är båda ensamstående) så barnen har kul med varandra där Barnvakterna är duktiga och lekaer med dem så ofta vill de inte gå hem efter timmen är slut Sen erkänner jag att det blir stressigt och sent ibland då vi åker hem efter dagis och äter middag innan vi går på gym. Vi har bara hållt på i två månader (köpte tre mån kort) för att se vad barnen tycker. Till våren ska de börja på barndansrytmik där och det är utan föräldrar så då har vi en 40min till *L*

Hur ofta väger ni er?

kram!

• Emmiez

Hej på er!
    JAg e inte inloggad här så ofta längre..

Vågen hoppar lite, har svårt att bestämma sig.. men det e precis runt 100.. låg på 99,5 sen 100,1 o sen 99,9 o nu i fredags va det 99,5 igen.. så jag håller mig rätt still Glad

Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Chania

Hej Emmiez, hur mår du? Det börjar ju snart närma sig! Bara en månad kvar nu ju.

Angående vägning väger jag mig varje dag men det är bara söndagsvägningen som "räknas" och då uppdaterar jag listan.

• Emmiez
    Chania skrev 2007-10-24 15:40:35 följande:
    Hej Emmiez, hur mår du? Det börjar ju snart närma sig! Bara en månad kvar nu ju. Angående vägning väger jag mig varje dag men det är bara söndagsvägningen som "räknas" och då uppdaterar jag listan.
    Så gjorde jag förut, numera väger jag mig bara på fredagar :)
    Jag mår rätt bra, fast har börjat få ont i fogarna ibland o det är mindre kul, en dag kunde jag knappt gå från sängen ut genom rummet, trodde jag skulle gå av, det var hemskt, men just nu är det rätt okej.
    Men nu längtar jag mycket efter att se vem den lille krabaten är, den får gärna komma nu tycker jag :)
  • jojja

Trollmamma--> Absolut är det träning!! Onekligen går du ju ner bra ändå - bra jobbat!

MrsK--> Åh, vad roligt att se dig här igen! *kramas* Att satsa på sig själv är en bra start, och ett bra beslut! *kram* igen!!

Martina--> Brukar väga mig på morgonen, oftast. Uppdaterar när det händer nåt mer bestående i vikten Just nu, tja, inte alls!

• Chania

Emmiez, det förstår jag, så spännande! Den lilla kan ju komma när som helst nu.

Åh, jag är så stolt, var ute och promenerade ikväll fastän jag verkligen var trögstartad. Men sen när man väl är ute går det så mycket lättare och när man kommer hem är det så skönt!

• Emmiez
    Chania skrev 2007-10-24 20:19:46 följande:
    Emmiez, det förstår jag, så spännande! Den lilla kan ju komma när som helst nu. Åh, jag är så stolt, var ute och promenerade ikväll fastän jag verkligen var trögstartad. Men sen när man väl är ute går det så mycket lättare och när man kommer hem är det så skönt!
    Ja den kan komma nu, eller om nästan 2 månader *suckar*
    Men ja hoppas ja inte går över tiden iallafall..
  • J fer

Theorese; Ja södra sidan om stan är naturligtvis rätt sida om stan! =)

Trollmamma; Barnvagnspromenader är faktiskt godkänd träning! På riktigt.

MrsK; Hej! Det var kul att se dig här igen!

Chania; Visst är det så. Man blir stolt över sig själv efteråt att man kom iväg på träning, trots att det bar emot alldeles fruktansvärt.

Det här med sockerberoende alltså. Idag efter middagen så "hittade jag mig själv" ståendes i köket och tryckt i mig en chokladboll. Fattar inte riktigt hur det blev så. Sambon hade köpt några stora, fina på ica maxi, men jag skulle inte ha nån, så när jag plockar in efter maten i kylen så bara stod den där mitt framför ögonen... Hmm... Jäkligt märkligt hur det kan gå. Kan inte påstå att jag direkt kommer ihåg smaken nu heller. Dumt.

Hoppas ni har det bra!

• Chania

J fer, ja visst är det dumt! Likadant när man köper en påse godis som ska räcka hela dagen och så vips märker man att den var slut innan man ens hade hunnit börja. Fast idag har jag min unnardag och det kommer att bli tranbär- och kinuskiglass och en lösgodispåse.

Köttfärspaj till lunch men det räknar jag inte som något dåligt. Vet nån av er förresten vilka grader man ska ha ugnen på n'r man vill värma upp en paj. Lagade den igår men ska värma den i ugnen innan vi äter så den blir genomvarm.