• summit

ikea-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • josmoel
    ÄlskarMina skrev 2007-08-23 23:07:27 följande:
    ikeas kryssbo-taklampa nån som har den??ska ev. ha över ett vitt vardagsrumsbord och brun tyg-hörnsoffa...skulle det passa tror ni??

Har den vägglampan Älskar den och vill även ha taklampan

Tror det skulle bli jättesnyggt till dina möbler!

• Mandi74
    ÄlskarMina skrev 2007-08-23 23:07:27 följande:
    ikeas kryssbo-taklampa nån som har den??ska ev. ha över ett vitt vardagsrumsbord och brun tyg-hörnsoffa...skulle det passa tror ni??
    Vilken snygg soffa ni har! Var har ni köpt den?

Den lampan skulle bli jätte snygg där, klart du ska köpa den om du vill ha den.
  • Anna Paulita

Jag vill bara tipsa om en grej.

Om man behöver en garderob som är smalare än IKEAs standard garderober så kan man köpa en köksskåp. De finns ju i olika bredder och djup. Det gjorde vi när vi behövde en 40 cm bred garderob för ett ytrymme i hallen. Sedan satte vi upp en pinne högst upp och i mitten och så vips hade vi en garderob för ytterkläder. (ja, eller andra kkläder också för den delen men VI behövde för ytterkläder)

• Mandi74

Någon som har poäng fotölj hemma, tänkte köpa 2 sånna men kan inte bestämma vilken färg jag ska köpa. Helst hade jag velat ha natur, men med 5 barn i huset så känns det lite riskabelt.

Är dom lätta att tvätta och få rena eller ska man satsa på en färg som är lite mer stryktålig?

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09830616

• Wilowa
    Mandi74 skrev 2007-08-24 08:56:18 följande:
    Någon som har poäng fotölj hemma, tänkte köpa 2 sånna men kan inte bestämma vilken färg jag ska köpa. Helst hade jag velat ha natur, men med 5 barn i huset så känns det lite riskabelt.Är dom lätta att tvätta och få rena eller ska man satsa på en färg som är lite mer stryktålig?www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09830616
    Vi har blåa barnvarianter av den stolen från IKEA och jag tror inte att det har någonbetydelse vilken färg man väljer. Smutsfläckarna lägger sig liksom på tyget och syns ändå! I alla fall är det så med "barnsmuts"
    29 augusti öppnar IKEA i Karlstad!
  • Mandi74
    Einstein skrev 2007-08-24 09:05:02 följande:
    Vi har blåa barnvarianter av den stolen från IKEA och jag tror inte att det har någonbetydelse vilken färg man väljer. Smutsfläckarna lägger sig liksom på tyget och syns ändå! I alla fall är det så med "barnsmuts"
    Misstänker det.

Men är den lätt att få isär och tvätta?
  • jummie
    Anna Paulita skrev 2007-08-24 08:54:08 följande:
    Jag vill bara tipsa om en grej.Om man behöver en garderob som är smalare än IKEAs standard garderober så kan man köpa en köksskåp. De finns ju i olika bredder och djup. Det gjorde vi när vi behövde en 40 cm bred garderob för ett ytrymme i hallen. Sedan satte vi upp en pinne högst upp och i mitten och så vips hade vi en garderob för ytterkläder. (ja, eller andra kkläder också för den delen men VI behövde för ytterkläder)
    Hur gjorde ni med dörrar då? Eller hade ni det öppet?
  • Lejra
    Mandi74 skrev 2007-08-24 08:56:18 följande:
    Någon som har poäng fotölj hemma, tänkte köpa 2 sånna men kan inte bestämma vilken färg jag ska köpa. Helst hade jag velat ha natur, men med 5 barn i huset så känns det lite riskabelt.Är dom lätta att tvätta och få rena eller ska man satsa på en färg som är lite mer stryktålig?www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09830616
    Vi har en poäng här hemma i naturfärgad klädsel... Den var vår katts sovplats å därför helt grå... så när vår katt gick bort för 1 månads sedan täntke jag vara smart och tvätta överdraget för att se om den blev ren och fin igen... jodå det gick utmärkt, tyvärr lyckades nog överdraget krympa lite å det såg helt sjukt ut när jag la tillbaka skumgummi bitarna i överdraget.. men nu när jag suttit en del i fotöljen igen så ser den nästan ut som den ska igen å ren blev den åxå!
  • Wilowa
    Lejra skrev 2007-08-24 09:24:33 följande:
    Vi har en poäng här hemma i naturfärgad klädsel... Den var vår katts sovplats å därför helt grå... så när vår katt gick bort för 1 månads sedan täntke jag vara smart och tvätta överdraget för att se om den blev ren och fin igen... jodå det gick utmärkt, tyvärr lyckades nog överdraget krympa lite å det såg helt sjukt ut när jag la tillbaka skumgummi bitarna i överdraget.. men nu när jag suttit en del i fotöljen igen så ser den nästan ut som den ska igen å ren blev den åxå!
    Undrar om det inte är bättre att tvätta dem som de är i badkaret eller duschen? Det har jag gjort med mina barndynor. Fast de är ju i och för sig lite mindre!
    29 augusti öppnar IKEA i Karlstad!
  • ÄlskarMina
    Mandi74 skrev 2007-08-24 08:52:07 följande:
    Vilken snygg soffa ni har! Var har ni köpt den?Den lampan skulle bli jätte snygg där, klart du ska köpa den om du vill ha den.
    Vi har köpt den på ikea! Mysinge heter den..köpte den innan sommaren...vet inte om de har kvar den på lager, för i katalogen finns den ju inte..
Svar på tråden ikea-tråden