• summit

ikea-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • Felicia6
    NennasuS skrev 2007-08-25 10:04:48 följande:
    Själv är jag lycklig att vi nu bara har 25-30 mil till 'vårat' ikea. Tidigare var det 70 mil Bor i lååångt upp i norr Har hunnit dit 2 svängar i sommar, och snart blir det en till. Sist jag var där hittade vi en soffa. Tänkte såklart att den går att beställa. Tji fick vi, så nu måste jag åka ner igen till Haparanda. Ojoj, vad tråkigt.
    jag försöker fatta vart du bor Du måste ju bo inåt landet nånstans va?

för om du bor 25-30 mil norr om happis så har du ju typ 100mil till sundsvall och bor du 25-30 mil söder om happis så har du ju bara drygt 40 mil
    (säger jag som är skeåbo )
  • summit
    Smultron och glass skrev 2007-08-25 00:08:57 följande:
    Oh, en Ikeatråd! Jag gillar Ikea, till och med så mycket att jag började jobba där en gång i tiden. Nu senast var jag på Ikea i söndags eftermiddag - jag om någon borde veta att man inte åker dit en söndageftermiddag! Fullt med folk, lite personal och allmänt kaos. Men jag kom hem med en massa värmeljus i alla fall Om det är någon som vill läsa om lite Ikea-anekdoter från när jag jobbade där så har jag skrivit om det här smultronochglass.blogg.se
    Hehe de där va rolit å läsa IKEA-nostalgi!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
  • NennasuS
    Felicia6 skrev 2007-08-25 20:25:52 följande:
    jag försöker fatta vart du bor Du måste ju bo inåt landet nånstans va? för om du bor 25-30 mil norr om happis så har du ju typ 100mil till sundsvall och bor du 25-30 mil söder om happis så har du ju bara drygt 40 mil (säger jag som är skeåbo )
    Jag bor i Gällivare, och det är väl ca 75 mil till sundsvall härifrån. Var tvungen att dubbelkolla nyss i tfnkatalogens avståndstabeller. Blev osäker, men det stämde.
  • josmoel
    Smultron och glass skrev 2007-08-25 00:08:57 följande:
    Oh, en Ikeatråd! Jag gillar Ikea, till och med så mycket att jag började jobba där en gång i tiden. Nu senast var jag på Ikea i söndags eftermiddag - jag om någon borde veta att man inte åker dit en söndageftermiddag! Fullt med folk, lite personal och allmänt kaos. Men jag kom hem med en massa värmeljus i alla fall Om det är någon som vill läsa om lite Ikea-anekdoter från när jag jobbade där så har jag skrivit om det här smultronochglass.blogg.se

Vad roligt att läsa om gamla IKEA-minnen

• FiaÅkotten

hihi tycker det är skitroligt när någon skall åka NER till haparanda jag vet inte varför... tja jag åker hellre till haparanda trots att det är nästan dubbelt så lång för då kan jag hälsa på brorsan och en del få goda vänner jag har kvar där sen är det ju ett klart bättre varuhus än i sundsvall även om dem har en del egenheter....
    Vilken soffa blir det?

NennasuS skrev 2007-08-25 10:04:48 följande:
    Själv är jag lycklig att vi nu bara har 25-30 mil till 'vårat' ikea. Tidigare var det 70 mil Bor i lååångt upp i norr Har hunnit dit 2 svängar i sommar, och snart blir det en till. Sist jag var där hittade vi en soffa. Tänkte såklart att den går att beställa. Tji fick vi, så nu måste jag åka ner igen till Haparanda. Ojoj, vad tråkigt.
  • korven72
    Wilda04 skrev 2007-08-25 16:56:13 följande:
    var till ikea idag för att köpa den avlånga lackbokhyllan, kommer in och börjat titta lite,så mkt folk det var! de syndes inte först.. och jag blev aldelse stirrig så jag glömde bokhyllan, och köpte inget annat heller, så tråkigt..!
    öhhh okej. Det var väldigt förvirrat. =)
  • Tina83

jag får aldrig IKEA Family tidningen ,trots att jag är medlem och handlar jämt.

finns det några bra erbjudanden där nu`?? ska dit imorrn!

• NennasuS
    FiaÅkotten skrev 2007-08-26 15:57:51 följande:
    hihi tycker det är skitroligt när någon skall åka NER till haparanda jag vet inte varför... tja jag åker hellre till haparanda trots att det är nästan dubbelt så lång för då kan jag hälsa på brorsan och en del få goda vänner jag har kvar där sen är det ju ett klart bättre varuhus än i sundsvall även om dem har en del egenheter....Vilken soffa blir det?
    Det blir en 'fågelbo' i beige
  • Felicia6

OBS. Högst provisorisk bild
    Men så ser iaf tv-bänken ut som vi köpte igår. (väggarna är mörkare, men blev uppljusad av blixten. på kvällen är den bara en aaaaaning ljusare än möbeln)
    vi ska byta vägg på den så fort vi köper en större tv o sen ska sladdarna fixas osv Ska försöka byta rumsbord oxå, det passar inte in längre
  • summit
    Felicia6 skrev 2007-08-26 21:05:19 följande:
    Dom vill ja oxå ha
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
Svar på tråden ikea-tråden