• summit

ikea-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • Dundermamman
    summit skrev 2007-08-23 10:08:16 följande:
    Ja ja tycker om den jätte mycke!!Men ja tycker inte den känns stor...men de beror väll på hur stort rummet är oxå!Om du inte har så stort rum så skulle de nog passa bättre med en 1,40 säng
    Tack, det var det jag ville höra

Jag får väl ta en tur till Ikea i Älmhult och rulla runt i sängarna och prova mig fram till vilken bredd vi ska ha!

Tack, än en gång!
  • Pumpkin

Vi hade en 140cm bred MALM förut och det är egentligen väldigt lagom, speciellt om man sover tätt ihop och inte sover tillsammans så himla ofta. Vi bytte bara för att jag blev så otroligt less på den efter ett tag och då bytte vi till en större på en gång (med tanke på att det kanske kommer bebisar snart och så - mysigt att kunna gosa allihop i sängen).

Till den stommen tycker jag definitivt att du ska köpa de matchande sängborden

Dundermamman skrev 2007-08-23 09:55:00 följande:
    Jag hänger på om jag får Jag slänger ut en fråga direkt också....Är det någon som har en 140cm bred säng från Ikea? Tycker ni den är för smal?Jag har beslutsångerst...ska jag köpa en 140 eller 160 säng???Jag är ensam i sängen hela veckorna och tycker att den nuvarande 180 cm breda sängen känns som en stor ocean när jag ligger där själv!Maken sover hemma max 2-3 nätter i veckan och då längs med min rygg, då jag sover på sidan.En annan orsak är att vårt sovrum är ganska litet.Sängen det gäller är www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19825624 med denna resårbottnen  www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10073802 och denna bäddmadrassen www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60073588Vad tror ni om den kombinationen och vad ska man ha för sängbord till?
  • Pumpkin

Hej förresten! Här är en till som ÄLSKAR IKEA! Har äntligen flyttat så att jag bara har 15 minuters bilfärd, tidigare hade vi 38 mil!

• Dundermamman
    Pumpkin skrev 2007-08-23 10:15:42 följande:
    Vi hade en 140cm bred MALM förut och det är egentligen väldigt lagom, speciellt om man sover tätt ihop och inte sover tillsammans så himla ofta. Vi bytte bara för att jag blev så otroligt less på den efter ett tag och då bytte vi till en större på en gång (med tanke på att det kanske kommer bebisar snart och så - mysigt att kunna gosa allihop i sängen).Till den stommen tycker jag definitivt att du ska köpa de matchande sängborden
    Menar ni detta bordet? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10073835

Tycker det verkar vingligt med bara 3 ben??! Tänker på mina halvvilda katter....Fundersam
    Men de sängborden är jättefina!
  • summit

Nä dom är inte vingliga...(tycker ja förstårs men då har ju int eja nåra katter )

♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
  • Dundermamman
    summit skrev 2007-08-23 10:24:36 följande:
    Nä dom är inte vingliga...(tycker ja förstårs men då har ju int eja nåra katter)
    ...jag har bara 4 egna , 5 stycken 3 veckors och snart en kull till  Flört

Tack för era åsikter...som det känns nu blir det den sängen och madrassen i 140 cm och 2 av de tillhörande sängborden!
  • Dumdidum

Dundermamman skrev 2007-08-23 10:19:57 följande:

Menar ni detta bordet? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10073835Tycker det verkar vingligt med bara 3 ben??! Tänker på mina halvvilda katter....Men de sängborden är jättefina!
    Vi har både sängen (180 cm) och borden och de är då inte vingliga (men så har vi också bara två katter ).
  • Pumpkin

Det tror jag blir skitbra!

Dundermamman skrev 2007-08-23 10:26:47 följande:
    ...jag har bara 4 egna , 5 stycken 3 veckors och snart en kull till  Tack för era åsikter...som det känns nu blir det den sängen och madrassen i 140 cm och 2 av de tillhörande sängborden!
  • summit
    jummie skrev 2007-08-23 09:48:47 följande:
    ÅHH Heeeeej vänner!Ni kanske kan hjälpa mig med en fråga som stört mig en längre tid..Jag har några kuddar med måtten 72*72 o det finns ju knappt några kuddfodral i dom storlekarna. Har någon testat att pressa ner kuddarna i den mindre storleken, tror att det är 65*65?
    Jag har ett par kuddfodral LYDIA heter dom som är 72x72 men de finns fler!
    Gå in på Ikeas hemsida å titta!
    Här är mina:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40082616
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
  • Twilight
    summit skrev 2007-08-23 09:46:03 följande:
    Å de braa mä de här är att allt de här går på försäkringspengarna så då kan ja ju handla massa annat med löninga
    Knäppskaft! Ska ni till Valbo eller Sundsvall...? Jag tänker minsann också hitta ett IKEA på tisdag
    ♥A&J... Och mamma♥
Svar på tråden ikea-tråden