• summit

ikea-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • Soulettes

tänkte köpa rambergs sängstomme i morgon om jag får jobbet. men då vi inte har ikea i närheten undrar jag om någon vet om denna säng är bastant eller far omkring när man rör sig i sängen. någon?

• Dundermamman
    tifili skrev 2007-10-30 18:42:00 följande:
    någon här som har iris jalusier eller alvine - hissgardiner från IKEA? Undrar om det går att förminska på bredden tex från 80 till 70??
    Jag har Alvine på altanen och 3 av dom fick jag korta av ca 5 cm på bredden. Du kan nog korta av dom max 10-12 cm för sedan kommer snörena som man reglerar höjden med!
    Det var inget större problem att sy sömmen, innan man monterade i alla pinnarna.
  • Nattskatta
    Soulettes skrev 2007-10-31 00:25:15 följande:
    tänkte köpa rambergs sängstomme i morgon om jag får jobbet. men då vi inte har ikea i närheten undrar jag om någon vet om denna säng är bastant eller far omkring när man rör sig i sängen. någon?
    Var tvungen att gå in och kolla först på ikeas hemsida vilken ramberg var. När vi köpte våran säg i helgen (malm) så var det ett par före oss som frågade just om den sängen och jämförde den med en annan liknande (kommer inte ihåg vilken). Han sa att den, ramberg, inte är lika stabil som andra stommar. Vad han mena med det vet jag inte.

Lycka till med jobbet, hoppas du får det!
    (ps. jag fick oxå veta att jag fick jobb och åkte och köpte malm-sängen direkt, haha)
  • Fam Wahlström Gunnervik
    flygare skrev 2007-10-30 17:59:36 följande:
    Hejpå torsdag ska vi till ikea och köpa soffa och fotöljer ektorp idemo beige, och bonde skänk att ha under tvn. så ska vi se om vi hittar ett soffbord oxå.ha det bra
    Vi ska oxå till ikea imorgon o köpa den soffan och fåtölj.. =)
  • oxytocin
    Nattskatta skrev 2007-10-28 19:24:03 följande:
    www.familjeliv.se/hem/nattskatta/galleri.phpHär kan ni ser några bilder på vårt sovrum med möbler ur MALM-serien. Inte färdigpimpat än, en del kvar att göra och lite att inhandla oxå
    Oj, så fint! Gillar den där lyktan massor! Var kan man hitta den månne?
    Bf 21:a november
  • xxJessikaxx

Hejsan, jag undrar om ngn här har tv-möbeln Lerberg i svart stål hemma hos sig? Jag är ute efter två sängbord och undrar om dessa kommer att upplevas för stora / låga för att ha som detta?
    Jag har två st Corras fr Ikea idag och dessa kommer ju att bli ngt större i omfång och lägre, men det är ju bra pris (129 kr) på dem och det blir nästan billigare än att måla om dem jag har svarta som jag hade tänkt.

• sevgilim

Hej!
    Är det någon som har ALVE bänk med förvaring? Kanske till och med bilder isf?

• Nattskatta
    oxytocin skrev 2007-10-31 10:31:08 följande:
    Oj, så fint! Gillar den där lyktan massor! Var kan man hitta den månne?
    Tack så mycket!

Lyktan har jag fått av en kompis i födelsedagspresent (i somras) men om jag inte helt har fel så kan det vara möjligt att det kommer från någon stormarknad (typ ica maxi, coop eller så). Har för mig jag har sett den där men är inte helt säker! Kanske inget jag ska vet heller
  • oxytocin
    Nattskatta skrev 2007-10-31 13:25:07 följande:
    Tack så mycket! Lyktan har jag fått av en kompis i födelsedagspresent (i somras) men om jag inte helt har fel så kan det vara möjligt att det kommer från någon stormarknad (typ ica maxi, coop eller så). Har för mig jag har sett den där men är inte helt säker! Kanske inget jag ska vet heller
    Tack... jag får hålla utkik...
    Bf 21:a november
  • majlinsa

undra om det inte var den lyktan jag såg på coop idag.. extra eller konsum eller va dom heter

Svar på tråden ikea-tråden