• summit

ikea-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • oxytocin
    majlinsa skrev 2007-10-31 13:53:52 följande:
    undra om det inte var den lyktan jag såg på coop idag.. extra eller konsum eller va dom heter
    Tackar! Hoppas jag orkar på affär´n snart.
    Bf 21:a november
  • Soulettes
    Nattskatta skrev 2007-10-31 09:19:50 följande:
    Var tvungen att gå in och kolla först på ikeas hemsida vilken ramberg var. När vi köpte våran säg i helgen (malm) så var det ett par före oss som frågade just om den sängen och jämförde den med en annan liknande (kommer inte ihåg vilken). Han sa att den, ramberg, inte är lika stabil som andra stommar. Vad han mena med det vet jag inte. Lycka till med jobbet, hoppas du får det!(ps. jag fick oxå veta att jag fick jobb och åkte och köpte malm-sängen direkt, haha)
    hmm låter inte så bra ju. vill att den ska stå stilla och stabilt. men jobbet fick jag allt så nu har mna väll råd med en snäppet dyrare :)

grattis till jobbet!
  • Soulettes
    Nattskatta skrev 2007-10-31 09:19:50 följande:
    Var tvungen att gå in och kolla först på ikeas hemsida vilken ramberg var. När vi köpte våran säg i helgen (malm) så var det ett par före oss som frågade just om den sängen och jämförde den med en annan liknande (kommer inte ihåg vilken). Han sa att den, ramberg, inte är lika stabil som andra stommar. Vad han mena med det vet jag inte. Lycka till med jobbet, hoppas du får det!(ps. jag fick oxå veta att jag fick jobb och åkte och köpte malm-sängen direkt, haha)
    förresten hur var/är malm? Gick nämligen nyss in och tittade och den ser inte så tokig ut heller.
  • Nattskatta
    Soulettes skrev 2007-10-31 18:12:32 följande:
    förresten hur var/är malm? Gick nämligen nyss in och tittade och den ser inte så tokig ut heller.
    Grattis till jobbet!

Jag tycker malm är stabil, knarrar inte eller så samtidigt att den är snygg i mina ögon. Kan ju säga att jag har "bott" i sovrummet 2 dagar i sträck: jag, datorn och katterna Gillar verkligen sängen och den var lätt att sätta ihop. Med gaveln bakom sängen + stommen tog det ca 2,5timme att bygga ihop. Stommen gick snabbast att bygga ihop. Inte så farligt dyr om man har madrasser sen innan (men det skiljer ju ändå ca en tusenlapp mellan dom).
  • Soulettes
    Nattskatta skrev 2007-10-31 18:38:36 följande:
    Grattis till jobbet!Jag tycker malm är stabil, knarrar inte eller så samtidigt att den är snygg i mina ögon. Kan ju säga att jag har "bott" i sovrummet 2 dagar i sträck: jag, datorn och katterna Gillar verkligen sängen och den var lätt att sätta ihop. Med gaveln bakom sängen + stommen tog det ca 2,5timme att bygga ihop. Stommen gick snabbast att bygga ihop. Inte så farligt dyr om man har madrasser sen innan (men det skiljer ju ändå ca en tusenlapp mellan dom).
    man tackar :)

sängen låter bra och visst är den också fin i rätt färg.
    Men för att klargöra nu innan vi köper den så står den alltså på sin plats i alla lägen och håller för en brottningsmatch så att säga,?

vår förra kastade vi ut efter bara några veckor för den var jobbig rent utsagt så vi vill liksom inte kasta pengar i sjön än en gång.
  • Pumpkin

Malm är väldigt stabil - klarar till och med resor i lastbil genom halva landet utan att knarra/bli ostabil. Och när man väl satt ner den på golvet med madrasser och allt, då krävs det _kraft_ för att rucka på den

• miniGrynet

Hoppar in i den här tråden, vi är Ikea-freaks här hemma!
    Allt vi har i princip är ifrån Ikea, men det är också mycket för att man har råd att handla där och allt är så lätt-tillgängligt.

Sitter just nu och planerar BESTÅ-serien till både vardagsrum och arbetsrum, sååå sugen på att göra om nu!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Nattskatta

Som Pumpkin säger, det krävs kraft att rucka på den. Nu har ju jag aldrig haft en brottningsmatsch i den men den är stabil

Vår gamla säng som vi hade var så hemsk att när katterna gick i den (3 resp 6,5kg) så knarrade den!! Tur att jag slipper den stommen som för övrigt var ranglig!!!

• miniGrynet

Angånde sängar, vi har en säng som jag älskar, men den knarrar...
    Sambon tror att man blir av med det om man spänner/släpper lite på skruvarna, men vi har inte testat det ännu.

Vi har Noresund.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Soulettes

så underbart!
    Jag ska köpa malmsängen! + avlastningsborden. vad fint det kommer att bli :)

tack för svaren!

Svar på tråden ikea-tråden