• summit

ikea-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • Nattskatta
    miniGrynet skrev 2007-10-31 19:02:38 följande:
    Angånde sängar, vi har en säng som jag älskar, men den knarrar... Sambon tror att man blir av med det om man spänner/släpper lite på skruvarna, men vi har inte testat det ännu. Vi har Noresund.
    Vad är det för slags säng?
    Vi hade en smidessäng med trästolpar. Om man lyfte sängen på någon sida och sedan släppte ner i golvet så slutade det knarra för en stund. Vi försökte mycket med att skruva, jucka mm men inget funkade. Skönt att ha en tyst säng där man kan vrida och vända sig om utan att sängen rör sig och låter
  • oxytocin
    miniGrynet skrev 2007-10-31 18:59:28 följande:
    Hoppar in i den här tråden, vi är Ikea-freaks här hemma! Allt vi har i princip är ifrån Ikea, men det är också mycket för att man har råd att handla där och allt är så lätt-tillgängligt. Sitter just nu och planerar BESTÅ-serien till både vardagsrum och arbetsrum, sååå sugen på att göra om nu!
    Jag skulle inte ha nåt emot BESTÅ tv-bänk i högblank vit.
    Bf 21:a november
  • lolliepopsie

Hoppar in här om det är ok?

Ska snart på STOR -Shopping på Ikea..
    Nytt rum till stora sonen,nytt sovrum till oss,hallen ska göras om och nytt köksbord..och sen blir det ju alltid en massa mer

Men behöver råd...har en avlång Hall,"korta" väggytor...
    Precis vid ytterdörren står skohylla och så sitter det krokar på väggen till alla jackor&så...men sen har jag en väggyta mellan toa-dörren & ingången till köket,där tänkte jag sätta upp Krabb spegel och framför ställa "HOL Förvaringsbord" där man kan ha vantar&mössor..Låter det som en bra idè??

• Nattskatta

Jag kan behöva lite tips!

Jag har köpt MALM toalettbord på IKEA. En vanlig köksstol passar sig inte. Dels för att det blir för lågt att sitta och inte samma stil. Vad ska jag då köpa?

Vad har du till ditt toalettbord?

Denna stol var som utvisningsex tillsammans med bordet på ikea men det passar inte till mitt bord för jag valde mellanbrunt som färg.
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60087552

Kan detta denna vara nått? Skulle ju helst vilja ha med ryggstöd...
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80045212

Bilder på toalettbordet och sovrummet finns i mitt galleri.

Skriv gärna vad ni tycker jag ska ha.

• miniGrynet
    Nattskatta skrev 2007-10-31 19:08:33 följande:
    Vad är det för slags säng? Vi hade en smidessäng med trästolpar. Om man lyfte sängen på någon sida och sedan släppte ner i golvet så slutade det knarra för en stund. Vi försökte mycket med att skruva, jucka mm men inget funkade. Skönt att ha en tyst säng där man kan vrida och vända sig om utan att sängen rör sig och låter
    Det är en smides-säng, inga trästolpar.
    Den flyttar sig definitivt inte, den är rätt tung, så man knuffar den inte ens åt sidan om man försöker.

Men den låter inte jättemycket, men tillräckligt mycket för att irritera.

Länk till sängen:
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19825624
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • flygare

Idag har vi varit på ikea och köpt ektorp soffa+fotöljer+bonde sidebord, Så nu väntar vi på att de ska komma med möblerna.

• Gmml

Orkar inte läsa hela tråden, den är ju låång !
    Men jag undrar om ni kan tipsa om lite barnsängar från Ikea.
    För och nackdelar med de olika.

• miniGrynet
    flygare skrev 2007-11-01 17:17:14 följande:
    Idag har vi varit på ikea och köpt ektorp soffa+fotöljer+bonde sidebord, Så nu väntar vi på att de ska komma med möblerna.
    Vi har Ektorp, tycker dom är kanon-bra!

Vad blev det för färg?

Jag vill köpa ny klädsel, men lite osäker på vilken vi vill ha, vi är lite oense jag och sambon.
    Och så den som jag vill ha, eller båda två faktiskt, finns det inte klädsel till fotpallen som vi har. Så irriterande!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • flygare

Vad kul att höra att ni är nöjda med soffan. Vi har köpt idemo beige

Svar på tråden ikea-tråden