• kajsa835

junibebisar -05, del 9!

den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!
    Vi fortsätter som vanligt!!

1/6 Felix mamma: Felixxmor
    Isaac mamma: Glad mamma
    Erik mamma: meh
    Gustav mamma: Grisen
    3/6 Isabella mamma: Jessi74
    4/6 Agnes mamma: Petre
    5/6 Kevin mamma: sandispandis
    6/6 Widar mamma: A lie
    10/6 Erik mamma: JCA
    11/6 Oliver mamma: babyboom2005
    12/6 Jonathan mamma: Helen H 79
    13/6 Anton mamma: Majflickan
    Reuben mamma: Vasen
    14/6 Noah mamma: Bonanza
    15/6 Loke mamma: bea85
    16/6 Moa mamma: Troll77
    18/6 Gabriel mamma: MarLe71
    19/6 Elvira mamma: Trollnilla
    20/6 Ebba mamma: Missisola
    21/6 Alarik mamma: emmamaria
    22/6 Theo mamma: THAN
    Noel mamma: milsch
    26/6 Ebba S mamma: ebbas mamma 1
    27/6 Blenda mamma: Mandy
    Sami mamma: Smillla
    28/6 Norah mamma: AriamE
    29/6 Malkolm mamma: Kajsa835
    30/6 Isak mamma: CamillaJ
    Nellie mamma: Prinssestårtan

Hoppas alla är med!

• Svar på tråden junibebisar -05, del 9!
  • majflickan

Idag har här snöat hela dagen. Var ute förut Anton var väl sådär förtjust i snön. Han blev jättesur när han gick med en leksaksgärsklippare o det fastnade snö på hjulen. Hoppas han vänjer sig lite mer vid snö=)

Idag har vi fått upp trappen upp till vårat kommande rum. Om det bara kunde bli helt klart någon gång...

Mamma till Anton
  • Tove H

Jobbigt med magsjuka

Idag har theo för första ggr gjort någe på pottan, han har kissat där 4 ggr och bajsat 1 gång Trode det skulle dröja innan han ens kissade en droppe där.
    men han har sprungit runt naken idag för att lillsyrran har gjort det (hon är lite röd, så hon behöver vädras)

Hoppas allt e bra med er andra. Här är snön borta igen, tråkigt..

Theo är rätt liten fortfarande  (ca 11-12kg å ca 86 lång) så några bilstolsbekymmer har vi ännu inte fått....
    Men förstår att ni andra kan tycka det e trångt, för theo sitter bra men undrar om han verkligen kan sitta så tills han e 4 år.

Ha det så bra på er alla junimammor å barn!!

♥¸.?°´¯) ♥Theo 050622 å Ronja 070209♥¸.?°´¯) ♥
  • meh

Usch, vad hemskt med magsjuka, Helen H, men skönt att ni är bättre nu.

Här har jag börjat jobba igen, efter att varit sjuk i 3 veckor. Är lite jobbigt och jag blir fort trött fortfarande, men antar att det kan sitta i länge efter en lunginflammation.

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 1/6-08~
  • Helen H 79
    meh skrev 2007-11-13 19:39:48 följande:
    Usch, vad hemskt med magsjuka, Helen H, men skönt att ni är bättre nu.Här har jag börjat jobba igen, efter att varit sjuk i 3 veckor. Är lite jobbigt och jag blir fort trött fortfarande, men antar att det kan sitta i länge efter en lunginflammation.
    ser att det väntas tillökning GRATTIS!!! Här kommer syskonen på löpande band

Troll.. Hur är det hemma hos er nu? Tänker fortfarande mycket på er!

Ska bli kul att gå till BVC på 2,5 års kontroll nu.. Jonathan är stor.. säkert 95 lång o 16 kg
    Lillasyrran hänger på bra.. 3 månader nästa vecka o en vikt på 6,8 kg o 63 cm
    ~~Berikad med två underbara barn - Jonathan o Olivia!! ~~
  • Felixxmor

meh - Men vad e det man ser
    Stort grattis!!!!
    BF SAMMA DAG som Erik!!! Får du knippa ihop en dag i alla fall Räcka ut tungan

Helen H 79 - Olivia växer på bra ser jag!!
    Min lill kille ligger runt 4,8kg nu Och han e 61 lång.

• meh
    Felixxmor skrev 2007-11-13 20:57:58 följande:
    meh - Men vad e det man ser Stort grattis!!!!BF SAMMA DAG som Erik!!! Får du knippa ihop en dag i alla fall Helen H 79 - Olivia växer på bra ser jag!!Min lill kille ligger runt 4,8kg nu Och han e 61 lång.
    Tack .
    Ja, det är samma bf som blivande storebror, men om det blir som förra gången, kommer h*n födas i början/mitten av maj
    ~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 1/6-08~
  • Felixxmor
    meh skrev 2007-11-13 21:04:43 följande:
    Tack . Ja, det är samma bf som blivande storebror, men om det blir som förra gången, kommer h*n födas i början/mitten av maj
    Så du e en sådan som föder tidigare du. Skoj för dig!!!
    Hoppas du mår bra!!
    Jobbigt att må garvid-dåligt med en vild 2 åring!!
  • ebbas mamma 1

Meh: grattis till graviditeten i vilken vecka är du nu? mår du bra?

här har det börjat komma lite snöflingor nu..mysigt..,man får lite julkänsla
    tänk att det snart är jul igen...så härligt o mysigt att kunna julpyssla o greja här hemma i år nu när man är mammaledig..förra året va ju så stressigt (jobbar ju i blomsteraffär) så då jobbar man typ dygnet runt sååå trist!!! men i år så blir det kanonmysigt!!!

Mamma till Ebba 050626 + Leo 070720, mina små hjärtan !!!
  • Jessi74

Kul med syskon Meh! Grattis!

Idag har Isabella skickats hem från dagis med ögoninflammation. Men jag märker inte mer än att hon är rödögd. Någon av era barn som haft det?

• Helen H 79
    Jessi74 skrev 2007-11-14 16:09:17 följande:
    Kul med syskon Meh! Grattis!Idag har Isabella skickats hem från dagis med ögoninflammation. Men jag märker inte mer än att hon är rödögd. Någon av era barn som haft det?
    ja, Jonathan hade det i våras när han gick på dagis.. han var alldeles varig i ögonen..usch!! Men det var bara att badda med ljummet vatten så gick det över av sig självt efter några dagar
    ~~Berikad med två underbara barn - Jonathan o Olivia!! ~~
Svar på tråden junibebisar -05, del 9!