• kajsa835

junibebisar -05, del 9!

den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!
    Vi fortsätter som vanligt!!

1/6 Felix mamma: Felixxmor
    Isaac mamma: Glad mamma
    Erik mamma: meh
    Gustav mamma: Grisen
    3/6 Isabella mamma: Jessi74
    4/6 Agnes mamma: Petre
    5/6 Kevin mamma: sandispandis
    6/6 Widar mamma: A lie
    10/6 Erik mamma: JCA
    11/6 Oliver mamma: babyboom2005
    12/6 Jonathan mamma: Helen H 79
    13/6 Anton mamma: Majflickan
    Reuben mamma: Vasen
    14/6 Noah mamma: Bonanza
    15/6 Loke mamma: bea85
    16/6 Moa mamma: Troll77
    18/6 Gabriel mamma: MarLe71
    19/6 Elvira mamma: Trollnilla
    20/6 Ebba mamma: Missisola
    21/6 Alarik mamma: emmamaria
    22/6 Theo mamma: THAN
    Noel mamma: milsch
    26/6 Ebba S mamma: ebbas mamma 1
    27/6 Blenda mamma: Mandy
    Sami mamma: Smillla
    28/6 Norah mamma: AriamE
    29/6 Malkolm mamma: Kajsa835
    30/6 Isak mamma: CamillaJ
    Nellie mamma: Prinssestårtan

Hoppas alla är med!

• Svar på tråden junibebisar -05, del 9!
  • Jessi74

Jag har inte sett något var ännu och inte att ögonen rinner, vilket de sade på dagis att det gjorde. Får se hur det utvecklar sig...

• majflickan

meh, grattis till grav. Kul att det är några fler som ska ha nu oxå Får se hur lika vi får denna gången =)

Mamma till Anton
  • Tove H

Vad roligt att det är några som ska ha barn igen Grattis meh, och grattis alla ni andra, vet inte vilka som ska ha nu *förvirrad*.

Har ni 2,5 års koll?? Vi har inte koll förrens 3år.

Ronja har hostat sen hon föddes, å jag har tjatat på bvc om det (hon hostar å är snorig hela tiden, och det göra att hon spyr ofta ). Nu har jag fått en tid dit så dom ska kolla henne. Men tror inte dom hittar någe. Jag tror hon är allergisk. E det nån som gjort pricktest innan 1-års dagen?? funderar på att ringa å beställa tid för pricktest.
    Theo har ju ingen allergi så vet inte hur sånt funkar.

Ögoninflammation har vi sluppit än så länge.

Hoppas allt är bra med er allesammans Ha en trevlig dag!

♥¸.?°´¯) ♥Theo 050622 å Ronja 070209♥¸.?°´¯) ♥
  • majflickan

Tove H

ANton blir förhoppningvis storebror i maj. Väntar just nu på o få ett besked om när jag ska få en UL tid...

Vi ska på 2½ års kotroll, o då e det språket dom kollar. Vilket jag inte tror anton komma klara.. o om inte annat så vill ja nog att de ska kolla det bättre. Han säger knappt 2 ordsmeningar o jag tycker det går sååå segt med pratet. Verkar aldrig släppa

Mamma till Anton
  • Tove H

Majflickan: Grattis Vad roligt!

Jag tror anton kommer klara det, tror dom e nöjda om barnen bara pratar
    Theo säger knappt två ords meningare heller, men han har börjat snacka massor nu på bara två veckor, fast oftast ett ord i taget, eller max 2 ord...
    Så det kommer nog släppa för Anton ska du se.

Alla theos jämnåriga kompisar pratar tusen ggr bättre än honom, men alla är ju olika... tur e väl det kanske

• majflickan

Jo visst anton pratar ju o han förstår mycket det märks. Men alla har sagt i över 1 års tid nu att det kommer snart.. det kommer snart.. är så trött på o höra det. Känns inte som det...

Mamma till Anton
  • Tove H

Majflickan: Jag förstår vad du menar... Jag kände så oxå hela tiden, men som sagt det släppte för ca 2 veckor sedan (han har pratat innan oxå, men inte som nu)... han säger ju mest typ: handen (betyder hålla handen) om det är två ordsmeningar säger han typ mamma .... kom (han kör en rätt lång paus mellan två ordsmeningarna). Han säger ganska många ord å härmas å så, men uttalar allt rätt lustigt.

Men han kan inte säga F, S R har jag för mig det e.. men vi ska kolla hans hörsel så fort vi kan, för jag pratade som han gör å. Så vi gissar på att det är samma sak för theo. Jag fick operera öronen, å då pratade jag bättre å hörde mer å missade inte vissa bokstäver.

• babyboom2005

här har vi bara kontroll vid 3 år.

Grattis alla ni som går i väntans tider!!

Tove H: Vi testade om oliver var ägg allergisk när ham var ca 8 månader. Då ville de inte pricktesta utan gjorde hellre ett blodprov, vilket visade samma sak...att han var allergisk. Så visst ska de kunna hjälpa er och kolla om hon har allergi.
    Lycka till!

• majflickan
    Tove H skrev 2007-11-15 15:30:27 följande:
    Majflickan: Jag förstår vad du menar... Jag kände så oxå hela tiden, men som sagt det släppte för ca 2 veckor sedan (han har pratat innan oxå, men inte som nu)... han säger ju mest typ: handen (betyder hålla handen) om det är två ordsmeningar säger han typ mamma .... kom (han kör en rätt lång paus mellan två ordsmeningarna). Han säger ganska många ord å härmas å så, men uttalar allt rätt lustigt. Men han kan inte säga F, S R har jag för mig det e.. men vi ska kolla hans hörsel så fort vi kan, för jag pratade som han gör å. Så vi gissar på att det är samma sak för theo. Jag fick operera öronen, å då pratade jag bättre å hörde mer å missade inte vissa bokstäver.
    Låter fakitiskt väldigtlikt anton, han har oxå som långa pauser mellan orden, vill gärna att vi ska säga orden han säger sen kommer nästa. Han vränger oxå vissa ord som tex nös=snö, dass=svart. Sen kan han inte säga V, säger dattan ist för vatten o dit istället för vid
    Mamma till Anton
  • bea85

majflickan: tror inte du behöver vara orolig vid 2 års ålder sak du inte kunna säga mer än 2 ord meningar för att vara godkända så sa det på bvc här. loke babblar dock på han e välldigt bra i språket han kan prata långa meningar men det kunde inte hans storebror han sa bara 2 ordmeningar och nu e han bland de bästa i hans grupp på dagis på att prata så.

måste fråga sjunger era barn mycket? loke sjunger gämt och ständigt.

hopaps alla som e sjuka blir friska

och grattis till meh

Svar på tråden junibebisar -05, del 9!