• kajsa835

junibebisar -05, del 9!

den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!
    Vi fortsätter som vanligt!!

1/6 Felix mamma: Felixxmor
    Isaac mamma: Glad mamma
    Erik mamma: meh
    Gustav mamma: Grisen
    3/6 Isabella mamma: Jessi74
    4/6 Agnes mamma: Petre
    5/6 Kevin mamma: sandispandis
    6/6 Widar mamma: A lie
    10/6 Erik mamma: JCA
    11/6 Oliver mamma: babyboom2005
    12/6 Jonathan mamma: Helen H 79
    13/6 Anton mamma: Majflickan
    Reuben mamma: Vasen
    14/6 Noah mamma: Bonanza
    15/6 Loke mamma: bea85
    16/6 Moa mamma: Troll77
    18/6 Gabriel mamma: MarLe71
    19/6 Elvira mamma: Trollnilla
    20/6 Ebba mamma: Missisola
    21/6 Alarik mamma: emmamaria
    22/6 Theo mamma: THAN
    Noel mamma: milsch
    26/6 Ebba S mamma: ebbas mamma 1
    27/6 Blenda mamma: Mandy
    Sami mamma: Smillla
    28/6 Norah mamma: AriamE
    29/6 Malkolm mamma: Kajsa835
    30/6 Isak mamma: CamillaJ
    Nellie mamma: Prinssestårtan

Hoppas alla är med!

• Svar på tråden junibebisar -05, del 9!
  • Molina

Nu är jag tillbaka som en liten gladare människa
    Men fortfarande är min man sjuk men vi eller jag har lärt mig att hantera det lättare nu.
    Vi väntar på att han ska in på en ny special röntgen efter Jul tack och lov.

MEH:Ett stort GRATTIS till dig.

Vi ska till BVC under vintern angående att Moa är lite sen med pratet men nu verkar det släppt något nu pratar hon nästan bara 2-3 lättare ordmeningar. Men är lite nyfiken på om hon spräckt 1meter nu hon är så lång.

Majflickan: Moa kan inte säga M så allt som börjar på M säger hon B i stället. Jag har även hört att det är vanligt att barn inte säger S.

Ger ni AD-droppar till era 05:0r?

• ebbas mamma 1
    majflickan skrev 2007-11-15 11:48:49 följande:
    Jo visst anton pratar ju o han förstår mycket det märks. Men alla har sagt i över 1 års tid nu att det kommer snart.. det kommer snart.. är så trött på o höra det. Känns inte som det...
    Håller fullkomligt med!!!! jag får nästan ångest när jag tänker på det för Ebba är såååå sen med talet. O alla säger det kommer, det kommer....jaha när dåååå???????
    Man jämför ju mycket med jämnåriga o det är ju SÅÅÅÅ STOR o GRYM skillnad så det är skrämmande. Ebba fattar ju o förstår allt man säger, det är bara att hon själv inte kan säga mycket. Hon kan mamma,pappa,hemma,kom,där,titta,tuff tuff...ja det är dom jag kommer på nu. Hon sätter ihop t-ex."pappa hemma", "mamma hemma" "mamma kom", det är väl de hon kan i tvåords-meningar. Hon kan även säga t.ex. "pappa inte hemma".
    Men de ord hon kan är ju väldigt enkla ord känns det som, så man undrar verkligen när det ska släppa!!! Sen säger hon endel som man inte förstår vad det betyder åxå.
    Jag jämför mycket med hur Leo jollrar o håller på nu o så gjorde ALDRIG Ebba, men det vet jag att jag tänkte när hon va bebis att hon jollrade lite...så kanske Leo kommer gå om henne i talet!!! Det vore ju katastrof
    Men det känns ju otroligt lättande att fler oroar sig så man inte är ensam om detta!!!
    bea85 skrev 2007-11-15 21:07:40 följande:
    majflickan: tror inte du behöver vara orolig vid 2 års ålder sak du inte kunna säga mer än 2 ord meningar för att vara godkända så sa det på bvc här. loke babblar dock på han e välldigt bra i språket han kan prata långa meningar men det kunde inte hans storebror han sa bara 2 ordmeningar och nu e han bland de bästa i hans grupp på dagis på att prata så. måste fråga sjunger era barn mycket? loke sjunger gämt och ständigt. hopaps alla som e sjuka blir friska och grattis till meh
    Jadu svaret är väl ganska givet från min sida..vadå sjunga, hon kan ju knappt prata Det enda hon är duktig på är rörelser till musik, typ "klappa händerna när du är riktigt glad" o "imse vimse spindel".
    Mamma till Ebba 050626 + Leo 070720, mina små hjärtan !!!
  • Felixxmor

troll77 - Kul att du känner dig piggare!!!
    Tänker på dig och din familj dagligen!!

Felix vill ha dropparna när han ser att lillebror får dem.
    BVC sa att det inte behövdes om man hade "rätt" mat och dem var ute dagligen.
    Men oftast får Felix dem när jag ger Liam.

• Felixxmor

Felix ska på 2½ år kontroll den 3/12
    Felix e väldigt duktig på att prata faktiskt.
    Inte ofta jag behöver översätta när han pratar med andra, dem flesta förstår honom.
    6 ords meningar klarar han av.

Men så e han "dålig" på annat....vill inte sitta på potta tex.
    Det e han nog sen med....blöja som gäller

• ebbas mamma 1

Troll: så skönt att du känner dig gladare nu jag tänker verkligen på dig o din familj dagligen! man måste verkligen inse att livet är så skört ,så skört, allt kan förändras så fort.
    Man får ta vara på tiden o livet med varandra o de man håller kär

Mamma till Ebba 050626 + Leo 070720, mina små hjärtan !!!
  • meh

Tack så mycket för alla grattis
    (förlåt Helen, såg inte att du skrivit grattis för Felixxmor Generad)
    Är nu i vecka 12 och var på inskrivning i fredags. Den blev lite framflyttad eftersom jag blev sjuk. Nu väntar vi på tid för ul, och det lär nog inte bli det här året. Går in i v 18 på julafton
    Mår bra, men känner av lite illamående vissa kvällar och tycker att jag är mer känslig mot lukter den här gången. Vi får se om det blir bättre och självklart har jag sura uppstötningar, precis som när jag väntade Erik , tack och lov för novalucol och Gaviscon

Majflickan - Grattis, kul att det är en till i den här tråden som väntar samtidigt . Här tror jag att det kommer bli ett majbarn, även om bf är på Eriks födelsedag, men med tanke på alla för tidiga födslar vi har i min släkt av både min mor, syster och jag själv, så siktar jag in mig på maj . Vilken vecka är du i?

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 1/6-08~
  • majflickan
    meh skrev 2007-11-15 22:04:31 följande:
    Tack så mycket för alla grattis (förlåt Helen, såg inte att du skrivit grattis för Felixxmor )Är nu i vecka 12 och var på inskrivning i fredags. Den blev lite framflyttad eftersom jag blev sjuk. Nu väntar vi på tid för ul, och det lär nog inte bli det här året. Går in i v 18 på julafton Mår bra, men känner av lite illamående vissa kvällar och tycker att jag är mer känslig mot lukter den här gången. Vi får se om det blir bättre och självklart har jag sura uppstötningar, precis som när jag väntade Erik , tack och lov för novalucol och Gaviscon Majflickan - Grattis, kul att det är en till i den här tråden som väntar samtidigt . Här tror jag att det kommer bli ett majbarn, även om bf är på Eriks födelsedag, men med tanke på alla för tidiga födslar vi har i min släkt av både min mor, syster och jag själv, så siktar jag in mig på maj . Vilken vecka är du i?
    Jag hoppas verkligen att detta blir ett majbarn, men BF e dagen före min födelsedag så en vecka över hade nog inte gjort något heller bara det inte blir 15 dagar som me anton. Jag e i vecka 14 nu går in i 15 till helgen. Pratade med min BM igår för jag oroa mig lite. o så prata vi om UL Så hon ringde dom o frågade när jag skulle få en kallelse. O de hade precis skickat ut till dom som hade sista mens den 10/9 jag hade min sista den 12/9 så jag missa på 2 dagar. Verkar som jag först ska på UL i vecka 50 o då har jag ju gått in i vecka 19, tycker det låter sent men de tycker väl inte dom då
    Mamma till Anton
  • kajsa835

och jag ska ju ha en till också! i mars, är i vecka 23 nu.
    grattis till er andra havande!

jag har totalt glömt bort det där med ad-droppar! men han är ju ute varje dag så, och på dagis får de ju rätt mat, och hemma med så gott det går!
    vi har ingen 2½ års kontroll, får vänta tills han blir 3.

• meh
    kajsa835 skrev 2007-11-16 17:22:24 följande:
    och jag ska ju ha en till också! i mars, är i vecka 23 nu.grattis till er andra havande!jag har totalt glömt bort det där med ad-droppar! men han är ju ute varje dag så, och på dagis får de ju rätt mat, och hemma med så gott det går!vi har ingen 2½ års kontroll, får vänta tills han blir 3.
    Grattis till bebisen i magen , då är vi 3 st från tråden som ska ha nästa år

I Östersund har vi inte heller någon 2½ års kontroll, utan den är vid 3 år.
    Här hemma går Erik och sjunger jättemycket. Inte hela tiden, men mycket och just nu är det midnatt råder som sjungs. Tränar inför luciatåget
    ~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 1/6-08~
  • Helen H 79

Hmmm.. AD-droppar ja.. Jag är hopplös.. glömmer ofta. Men när Olivia får vill Jonathan med ha så.. ibland får han

~~Berikad med två underbara barn - Jonathan o Olivia!! ~~
Svar på tråden junibebisar -05, del 9!