majflickan skrev 2007-11-15 11:48:49 följande:
Jo visst anton pratar ju o han förstår mycket det märks. Men alla har sagt i över 1 års tid nu att det kommer snart.. det kommer snart.. är så trött på o höra det. Känns inte som det...
Håller fullkomligt med!!!! jag får nästan ångest när jag tänker på det för Ebba är såååå sen med talet. O alla säger det kommer, det kommer....jaha när dåååå???????
Man jämför ju mycket med jämnåriga o det är ju SÅÅÅÅ STOR o GRYM skillnad så det är skrämmande. Ebba fattar ju o förstår allt man säger, det är bara att hon själv inte kan säga mycket. Hon kan mamma,pappa,hemma,kom,där,titta,tuff tuff...ja det är dom jag kommer på nu. Hon sätter ihop t-ex."pappa hemma", "mamma hemma" "mamma kom", det är väl de hon kan i tvåords-meningar. Hon kan även säga t.ex. "pappa inte hemma".
Men de ord hon kan är ju väldigt enkla ord känns det som, så man undrar verkligen när det ska släppa!!! Sen säger hon endel som man inte förstår vad det betyder åxå.
Jag jämför mycket med hur Leo jollrar o håller på nu o så gjorde ALDRIG Ebba, men det vet jag att jag tänkte när hon va bebis att hon jollrade lite...så kanske Leo kommer gå om henne i talet!!! Det vore ju katastrof
Men det känns ju otroligt lättande att fler oroar sig så man inte är ensam om detta!!!
bea85 skrev 2007-11-15 21:07:40 följande:
majflickan: tror inte du behöver vara orolig vid 2 års ålder sak du inte kunna säga mer än 2 ord meningar för att vara godkända så sa det på bvc här. loke babblar dock på han e välldigt bra i språket han kan prata långa meningar men det kunde inte hans storebror han sa bara 2 ordmeningar och nu e han bland de bästa i hans grupp på dagis på att prata så. måste fråga sjunger era barn mycket? loke sjunger gämt och ständigt. hopaps alla som e sjuka blir friska och grattis till meh
Jadu svaret är väl ganska givet från min sida..vadå sjunga, hon kan ju knappt prata

Det enda hon är duktig på är rörelser till musik, typ "klappa händerna när du är riktigt glad" o "imse vimse spindel".