• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

jag och Viktor har blivit uppbjudna till Åre för jag har en kompis som bor där.
    Vad tror ni om att resa på tåg själva? Funderar på vad man ska ta med sig för att minimera packningen...
    Tror i inte att nattåg skulle vara det bästa? Man slipper byta och han kan sova i vagnen...

*Viktor född 2007-03-18*
  • Hellur

Sole - Vad mysigt att åka till Åre! Snart eller i vinter? Är skidfantast så om det är i vinter blir jag avundsjuk

Träff, JAAAAA! Är sååå uttråkad. Vi kommer

Träff tisdag kl 13 (jepp jag har inget liv förutom att träffa er på dagarna )
    sole
    Hellur

• murgrönan

Fråga: Ni som har börjat ge era små välling. Får de gröt också på kvällen/em innan vällingen? S får alltid gröt vid 17-18-tiden och sen har hon fått ersättning vid ca 19. Tänkte nu byta ut ersättningen mot välling. Tror ni det är ok för hennes lilla mage?

• murgrönan

Det här låter skoj, vi följer gärna med!

BARNVAGNSSOPPA 3/10 (Stadsteatern, 160 kronor)
    Swe
    Frill
    bianca2
    ABC08
    sole
    Hellur
    Lillie74
    Murgrönan

• Sole
    Hellur
    nä inte i vinter utan i oktober, inte så mkt att vara avundsjuk på men det är ju himla fint där på hösten också!

Murgrönan
    V får gröt (1 portion) kl 17 och sen välling ca 20. Vi började med hel flaska välling direkt och det gick bra! Det är ju rätt likt gröten och vi valde samma märke som han får gröt.
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Ginger6

Roligt initiativ Swe!! Jag vill gärna följa med. Hörde av Plutten att ni satt i Skrapan idag, hoppas ni hade trevligt. Vi letade febrilt efter en gåstol och hittade slutligen en på Babyproffsen men då hade jag tappat lusten och tyckte att det var onödigt....men jag vet inte, kanske får nya krafter imorn Sorgligt med amningen fRILL O pLUTTEN, förstår er precis, själv blev jag ju dissad efter 4 mån. Men man vänjer sig och snart ät det skönt att ge annat.
    Murgrönan vi ger gröt andra målet istället, kl 10 på fm och så får J middag, puré det sista på kvällen innan vällingen. Kul med Kanarieöarna o att det gick bra, stärkande för mig som ska åka dit om 4 veckor!

BARNVAGNSSOPPA 3/10 (Stadsteatern, 160 kronor)
    Swe
    Frill
    bianca2
    ABC08
    sole
    Hellur
    Lillie74
    Murgrönan
    Ginger

• Swenglish

Hej! tack för idag, mysigt! Skrapan var bra med roliga annorlunda butiker (inte vanliga Kappahl, lindex, hm) och cafet var mycket barnvagnsvänligt!

Hellur- stackars er, nu har ni verkligen haft er beskärda del av förkylningar!

Murgrönan- välkomna hem! Är inte gröt och välling typ samma sak fast olika konsistens? Jag har för mig att man inte ska ge mer än 3 (eller var det 2?) mål gröt/välling om dagen. Sen när F börjar äta mer mat tänker jag mig att han får middag i form av vanlig mat vid 5-6tiden och sen välling/gröt precis innan han går och lägger sig.

Sole- sprayen du fick av mig är också kortisonspray, så du ska nog inte använda båda. Tror det kommer gå jättebra att åka tåg, du kan ju packa i en vandringsryggsäck så att du har händerna fria. Och nattåg låter enklast.

• Björklöv

Tack för idag tjejer! Det var jättetrevligt som vanligt

Här har K upptäckt en favorit verkar det som - köpte majskrokar på vägen hem och gav en till K medans jag fixade gröten och SLURP! så var den uppäten!!! Hon åt ytterligare några stycken efter en rejäl portion (för henne...) gröt. Fillimums!!!

• Lillie74

Träff tisdag kl 13 (jepp jag har inget liv förutom att träffa er på dagarna )
    sole
    Hellur
    Lillie74

Murgrönan, välkommen hem! Skönt att allt gått bra! Vi ger gröt vid 17 och sen ersättning/välling vid 19, det funkar bra.

• murgrönan

Tack för svar om gröt/välling! Tycker det är lite svårt det där med mat. Jag har slutat amma helt nu och S är inte jätteförtjust i mat men däremot gillar hon gröt. Vid sex mån ska man ju försöka få i dem lite mer allsidigt. Men jag får väl ge henne ersättning, välling och gröt och försöka vänja henne vid mat. Hon är inte så förtjust i burkmat så jag ska prova lite olika hemmalagade rätter i helgen.

Björklöv: De där majskrokarna har jag hört talas om, vet flera som ger dem till sina barn och det blir alltid en favorit. Ska prova dem jag med. S äter smörgåskex, det gillar hon.

I morgon ska jag på Ladies Night på Globen med tjejerna på jobbet. Första utekvällen sedan Stella kom till världen. Jag är riktigt taggad.

Ginger: Kul med Kanarieöarna, kommer gå galant! Vart ska ni? Läste diskussionen kring om du skulle ta med J eller inte och att männen ska åka och golfa utan barn. Förstår exakt vad du stör dig på! Men hoppas det känns bra nu i alla fall.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6