• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • SanniXx
    Murgrönan: Ida äter gröt vid 17 och sen välling vid 20.. Vid 8 mån ska gröten på kvällen bytas till lagad mat då man ska ge 2 mål lagad mat, men vi kör fortfarande på gröt då Ida i mina ögon är liten än, hon är inte 8 mån Men hon får välling på morgonen mellan 4-7 oxå, sen gröt eller fruktpuré vid 9 då jag äter frukost..

Swe: Vart har du hört att barnen inte ska äta mer än 2 eller 3 mål med gröt/välling? Ida äter välling på morgonen och sen gröt (om hon fått välling väldigt tidigt) Sen får hon gröt till middag och sen välling innan hon ska sova. Är det för mycket?

Pluttmor: Ida äter majskrokar och bara älskar det, Det är 100% majs men er ut som ostbågar. Smälter fortare än ett smörgåsrån (som dom kan suga på nu) i munnen, men det är något kladdigare och fastnar lite överallt Smakar som osaltade popcorn tycker jag, många andra säger papper Haha..

Lillen: Ida matvägrade ett litet tag, det kanske är en sån fas Inez är inne i?
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Plutten forever

zul: ja, stackars lilla Agnes! Hoppas hon kryar på sig snart! Tur att hon har en (nästan-)läkare som mamma

Förresten, om någon vill ha denna hylla GRATIS så blir jag glad. Annars slänger jag den. Vi köpte den för flera år sedan och har aldrig satt upp den. Satte in en annons men som jag trodde har ingen hört av sig...Men OBS: Om man vill ha den får man komma hit och hämta den Här är en bild:

www.blocket.se/vi/13439722.htm

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

lillen och TH: Okej, då ska jag prova ifall A gillar dem då

• Swenglish

TH- Nu kollade jag efter var jag läst det och det står i Livsmedelsverkets broschyr "mAt för spädbarn" - "Vällingen får inte heller ersätta lagad mat. Antalet gröt- och vällingmål bör tillsammans inte vara fler än tre."

• Lillenlillen

Swe: Vi försöker ge det som sista mål!

Zul: Ersättning äter Inez BARA om inte jag är hemma och hon har gråtit bort två timmar och är så hungrig att hon håller på att dö, typ...

TH: Kan vara så med maten, för förut gapade hon åt allt men nu verkligen SPOTTAR hon ut och sprutar med läpparna som de gör med spott annars

Hittills är det enda som går ner i dryckesväg bröstmjölk och kallt kranvatten.

• Lillie74

Zul, stackars Agnes! Hur tror du att hon fick det? Nåt man bör tänka på??

UTEKVÄLL

Plutten 26
    Sole 26
    Ginger6 13
    Murgrönan
    Hellur 13, 26
    bianca2 13,26
    Swe 13, 26
    J79
    Lillie74 26
    ABC08
    Zul 13
    Pippil8
    Frill 26
    Sofffy
    Vivs
    Lillenlillen 26
    TH
    Emma3
    Björklöv 26

• SanniXx

UTEKVÄLL

Plutten 26
    Sole 26
    Ginger6 13
    Murgrönan
    Hellur 13, 26
    bianca2 13,26
    Swe 13, 26
    J79
    Lillie74 26
    ABC08
    Zul 13
    Pippil8
    Frill 26
    Sofffy
    Vivs
    Lillenlillen 26
    TH 26
    Emma3
    Björklöv 26

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Plutten forever

Någon annan än Alvin som vaknar grymt tidigt nuförtiden? Idag ville han upp kl 5.15... Nu går han omkring här i gåstolen och krockar in i diverse saker och pratar lite. sött

Förresten, ni som har egna rum till era barn, hur har ni inrett dem? Har ni bilder? Vi ska fixa Alvins rum nu. Har röjt ut allt och nu ska det målas, sättas upp gardiner etc. Vore kul att få lite inspiration...

• Swenglish

God morgon! Inatt provade jag att inte amma F och det gick jättebra! varje gång han vaknade lade jag honom tillbaka på mage och satte in nappen och han somnade om direkt. Han vaknade OFTA men jag tror att det beror på att han är lite snorig och därför spottar ut nappen, sen vaknar han för att nappen är borta. Så nu kommande natt ska nappen bort! Tror den bara stör honom, och han skulle nog kunna sova 12 timmar utan mat och napp. Jag har inget emot att amma nån gång på natten, men vakna 10-15 gånger för att sätta in nappen är inte ok.

Lillen- jag tänker att om hon redan äter en rejäl portion gröt innan hon går och lägger si så är hon säkert inte så hungrig och vill därför inte ha välling. När lägger hon sig förresten?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6