• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Hellur

Plutten - Ja det var en söt liten tös. Bra bild!

• Swenglish

God morgon! Såhär har natten varit: F vaknade kanske 5-6 gånger mellan 19 och 03, skrek inte men gnydde och gnällde, pappan buffade och han somnade om mycket snabbt. Vid tre gnyddehan en kvart, började sedan att skrika och då tog vi upp honom och jag ammade en kort stund, men han verkade inte särskilt intresserad utan skulle bara kolla sig omkring. Efter det tog det ett tag för honom att somna om, men sen sov han utan avbrott till tio i sju. Rätt bra tycker jag! Pappan tar natten som kommer igen.

• Plutten forever

swe: vad bra! det går ju absolut åt rätt håll!! Buffa på ni bara Vet du, jag har kommit på att Trollmor i "Trollmors vaggsång" är ju Anna Wahlgren. 11 barn, och hon sjunger oajajajaj-buff! En liten parantes bara...

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

swe: ja, och så ser hon ju ut som ett troll också
    Jag brukar sjunga den för Alvin men med hemmagjord text. Ja, jag sjunger "Pluttmor" Generad

• Swenglish

Oj oj vad dött det var här då!
    Vi har tillbringat dagen med årets sista (?) grillning, och nu kollat på senaste Bourne-filmen i gott sällskap av en flaska rödtjut. F somnade strax efter 19, och har vaknat till en gång och gnytt lite, somnat om av sig själv. Nu är vi spända på hur natten kommer bli... Jag sover på soffan igen, kanske får jag sova första hela natten på typ ett år?!

Hoppas ni alla har en skön helg!

• Hellur

Ja här var dött

Idag är det min tur att gå upp med William. Vi tar en helgmorgon var, så båda får sova ut. Inte roligt när han vaknar innan 6. Men men, sitter med en kopp te och tidningen. W knatar runt i sin gåstol och pratar med möbler, väggar, gardiner, ja det mesta Så sött!

Swe - Hoppas natten gick bra och du fick sova en hel natt!

Känner mig fortfarande hängig, ett otroligt kraftigt virus vi drabbats av, men ska försöka komma ut lite idag och få frisk luft. Det brukar man alltid må så mycket bättre av. Har dessutom börjat trötta rätt så rejält på vår lägenhet.

• Plutten forever

Håller med, dött dött, men det är alltid lugnare i tråden på helgerna (kanske för att vi då har bättre för oss än att sitta här? )
    Hellur: Vi tar också en helgmorgon var, idag var det Dans tur så han gick upp kl 6. Nu har de båda somnat om tillsammans, och jag kände mig för pigg för att sova ännu längre. Skönt att vara utvilad!

Swe: Jag tänkte också på det häromdagen - att det var ett år sen jag sov en hel natt utan ett enda avbrott. För det var på hösten nångång som jag började springa upp och kissa flera gånger per natt. Och sen kom Alvin, ja ni fattar... Har nästan glömt hur det känns att somna kl 23 och inte öppna ögonen förrän 8-9 timmar senare! Jaja, snart så kanske...

Hellur: Gud vad länge du varit sjuk, stackare!! Jag tycker verkligen synd om dig. Hur har det gått att ta hand om W när du varit sjuk?

• Hellur

Plutten - Ja den tråden måste jag kolla. En ny kull marsmammor. Men tror inte de är lika trevliga som vi

Jo känns som jag varit sjuk i evighetet, som tur är mår William bra. Han fick sin sista antibiotika kur i morse.
    Har fått hjälp av mina föräldrar i veckan samt att E jobbade hemifrån i fredags, hade sån otur att blev sjuk den veckan då E hade ansvaret för golftävling på jobbet. På kvällarna har E gjort allt samt hjälpt till med W på nätterna.

Idag ska vi åka ut en sväng och kolla upp lägen på några hus som är till salu som vi är intresserade av, visning först nästa helg, men vill kolla in området osv.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6