• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Frill

Tack för igår, det var jättetrevligt!

Sole, grattis på 32-årsdagen! Hoppas du har det super.

Lillenlillen, grattis i efterskott för allt möjligt Och lycka till med välling på mugg.

Björklöv, grattis till lyckad smakis.

Zul, åh stackars Agnes! Hoppas hon kryar på sig snabbt nu när ni fått antibiotika.

Tack för tips och stöttning om amningen. I natt åt han också utan probs, och till och med i förmiddags gick han med på en slurk, kompletterad med banan.
    Vi ger gröt på kvällen, men inte förrän vid sju/halvåtta - precis innan han ska sova.

Sova är A ganska bra på, men som många andra har jag helt egna vakentimmar på natten. Har vakat kortare och längre stunder nästan varje natt den här veckan. Sugit! Inatt låg jag i alla fall och funderade på en liten artikelidé, och nu har jag just sålt in den, så helt meningslöst var det ju inte. Fast fy mig, jag skulle ju inte jobba mer under föräldraledigheten. Hoppas Adam förlåter mig.

• Hellur

Björklöv - Kul att K tyckte om smakisen!

Frill - Tror A förlåter dig

Behöver lite tips. Har börjat ge W hel protion mat till lunch och det är en succe! Han glufsar i sig en hel (liten) burk mat samt upp till en halv burk fruktpuré. Dricker vatten till det.
    Men mellan 1-1,5 timme senare är han hungrig igen!! (??) Då slukar han 80-100 ml ersättning. Om jag gett ersättning direkt efter maten äter han max 20 ml.
    Är det fler småttingar som är det? Ska jag ge mer mat till lunch? Hur skulle ni göra?

• Hellur

Hur gör ni? ska det stå. Är så svårt att veta hur mycket mat man ska ge honom, är mer än en burk för mycket? Eller ska man komplettera med lite ersättning efter så han får äta det lilla han vill ha för att vara nöjd?

• Frill

Blä vilken trist dag. Vår "date" blev inte av. Jag har varit jättetrött hela dan och A har varit ännu tröttare. Han har låtit som kungen i Robin Hood hela eftermiddagen och vill ingenting. Och jag har varit för trött för att ta tag i saker som vi hade kunnat göra. Vi har inte ens varit utanför dörren, för när han sover så vill jag passa på att sova.

Nu har han precis äntligen somnat igen. Tror jag ska gå och lägga mig jag med, sov under hans förra sovpass också. Kanske hinner vi bli lite piggare innan E kommer hem.

• Hellur

Frill - Tråkigt att du är så trött. Hoppas du får sova lite så ni är pigga och kan ha en mysig fredagskväll.

Appropå sova, W har sovit i över 2 timmar nu. Han sov bara 30 min i förmiddags så antar att han tar igen det.

• Swenglish

Frill- trist med jobbig dag!

Björklöv- grattis till smakisen!

Hellur- skönt att du fick sova!

Inatt somnade F för första gången på flerea månader utan napp! Tjoho! Vi kör lite Anna Wahlgren-stil, med buffning, sova på mage och utan napp. Han gnöl-skrek i kanske 1 minut medan mannen buffade, sen somnade han och sover än en timme senare! J ska ta natten iantt och jag sover på soffan! Efter mitt test igår natt vet vi att han klarar sig hela natten.
    Nu vaknade han men somnade snabbt med lite buffning. Tror att det är förkylningen som spökar. Håll tummarna för en bra natt!

• Plutten forever

Hellur- jag fyller alltid på med ersättning om jag tror att han orkar det (dvs, det beror på hur mycket mat han ätit) hmmm har inga tips direkt, kanske ge mer mat?

swe- vad skönt!! Jag håller tummarna för att det går jättebra i natt!

Jag är ensam hemma tills imorgon kl två, saknar Dan jättemycket! fast det är rätt skönt att vara ensam ibland. Alvin var dödstrött och kunde inte hålla ögonen öppna längre än till kl 18.30 idag... Nu sitter jag och kollar Idol (med datorn i knät så klart)

Förresten så gick jag hela årstaviken runt idag, var HELT SLUT efteråt... Sen träffade jag en liten tvåveckorsbebis, Alvin såg helt groteskt stor ut i jämförelse ska lägga in en bild så får ni se. Det är svårt att fatta att man haft en sån liten bebis! (men det har jag iofs inte, hon väger 1 kilo mindre än A gjorde vid födseln)

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Hellur

Swe - Håller tummarna för att natten går galant!

Plutten - Vad duktig du är som promenerade så långt
    Oj, den lilla måste verkligen varit liten. Ett kompispar till oss som fick barn för lite över en månad sedan och fick också en liten bebis (jämfört med W alltså), var lätt som en fjäder jämfört med W När han var en månad gammal var han nästan uppe i W's födelsevikt...

• Plutten forever

hellur- ja, kolla i mitt galleri (standardmappen) så får du se vad liten hon är! 3 kilo liten.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6