• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

ha ha kul att fler inte har ett liv utanför Fl-morsorna! (ingen tog bort min extrarubrik )

Swe
    ok den jag fick av dig var också kortison? då har jag två!! *moha ha ha*
    Närå jag har hållt mig till den och täppt som tusan, så himla jobbigt!

Björklöv
    V älskar också majskrokarna!

Nu sover V och senare ska vi hämta pappa och åka ut till landet.
    Imorgon hoppas jag på födelsedagsfrukost och sovmorgon

hoppas ni alla får en jättehärlig helg!

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

Träff tisdag kl 13 (jepp jag har inget liv förutom att träffa er på dagarna )
    sole
    Hellur
    Lillie74
    bianca2

tack för idag: supertrevligt. killen kom sen o mötte upp oss så gick vi o käkade indiskt. GOTT

kram kram

• Lillenlillen

Hörrni!

Alltså, Inez, min dotter då va... Hon äter ju liksom tutte sisådär dygnet runt liksom då va... Alltså. Joooo hon äter tutte en gång på natten och ungefär fem gånger på dagen. Och där utöver äter hon lite något vid lunchtid (banan / fruktpuré / smakportion gröt) och sen kl 18 äter hon 2 dl gröt med katrinplommonpuré. Så långt inga problem.

men så nu till problemet: Hon vaknar som sagt fortfarande på natten och jag kan inte tänka mig att bröstmjölken är vidare mättande på natten så vi hade tänkt börja med välling men NEJ, ungen spottar ut allt, varje gång och verkligen grimaserar och tycker det är skitäckligt. Vi har testat att göra den lite tunnare, lite tjockare, blanda med ersättning (som hon iofs bara ätit två gånger sedan hon föddes men jag hörde av Sofffy att det gör vällingen lite sötare)... Dessutom har hon börjat rata gröten efter ungefär 1 dl och ibland hon ratar så gott som alla burkar (för några veckor sedan drog hon i sig en burk på två minuter). Men gröten funkar ändå helt okej så den har vi inte fillijoxat med ;)

Några tips och idéer? Ni som har bärjat med välling, gillade era småskräp det direkt?

• Plutten forever

lillen: Vi började med välling (sempers milda havrevälling) för två veckor sen och körde då half-and-half (dvs ersättning+välling), A gillade det direkt och nu ger vi 100% välling. Ikväll drog han i sig 220 ml kl 19 och somnade bums.
    Har du provat med olika sorters välling då? Det finns ju både risvälling och majsvälling tex. Kanske om du blandar i lite bröstmjölk också? Det är ju supersött.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

förresten vad är det för majskrokar alla snackar om? Kan de äta sånt redan? Dvs icke-puré?

• Lillenlillen

Plutten: Vi köpte samma välling som ni och hon verkar verkligen tycka den är hemsk. Hon skrek rakt ut idag och ville inte ens ha tutte efter att ha fått i sig en mun, hon bara grät

• Lillenlillen

Majskrokar innehåller bara majs och i testet i vi föräldrar tyckte barnen de var goda men föräldrarna trodde att antingen var det ostbågar som lagts i blöt och fått torka, eller så var det frigolit *s*

• Plutten forever

Lillen: å stackars lilla Inez! Men jag tycker du ska prova de andra 2 sorterna. Alla kan ju inte gilla samma saker Hoppas det funkar!

• Zul

Hej!
    Usch, vi har suttit halva dan på vårdcentral och sen Sachsska, visade sig att Agnes fått urinvägsinfektion. Hon har haft 40, imorse 40,5 C feber i två dar, hemskt. Slutade med att de tyckte vi kunde åka ändå, fick antibiotika och fick även göra ultraljud njurar... Ska tillbaka när vi kommer hem. Hoppas vi inte gör fel som åker till frankrike imorgon, hon har fortfarande hög feber. Men vi har en lägenhet som vi bara ska ta det lugnt i och om det händer nåt är ju fransk sjukvård säkert bättre än svensk.

Lillen; har precis samma problem med agnes, hon tycker INTE om välling. För tjockt och för lite sött tror jag. Byter man till ersättning slukar hon den direkt!

Ses igen om ett par veckor. Kommer hem samma dag som barnvag
    nssoppan, kul grej!

Kram kram

• Swenglish

Zul- stackars Agnes! Hoppas hon blir frisk snart! ha det så skönt i Frankrike! Du får hänga med på nästa barnvagnssoppa!

Sole- GRATTIS imorgon och ha det så skönt på landet!

Lillen- Är det på natten ni försöker ge välling eller som sista mål?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6