• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Emma3
    Swe: Usch jobbigt, det skär i hjärtat på en när de små är ledsna. Men som hellur skrev så kanske F behöver ett mål på natten, det gör ju ingenting om det vakanr 1-2 ggr men man vill ju inte att de kvanar hundra gånger och man måste buffa och sätta i nappen. Men skönt att F somnar utan napp nu då kanske han inte vkanar lika många gånger.

Här har vi haft två bra nätter då Leo sovit från strax efter 19 till ca 06 utan att vakna en ända gång. Får se om de håller i sig.

Vi var på bröllop igår och mina föräldrar passade Leo och allt hade gått bra så det är skönt. Då vet man ju att de kan passa igen om det skulle behövas. Första gången både jag och maken var ifrån Leo så många timmar.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Frill

Halloj, jag piggnade till framåt fredagskvällen och fick till en riktigt god viltfärssås med äpple och bacon, så det blev en trevlig kväll till sist

Igår promenerade vi, fikade och åt skaldjur och vin med några kompisar och idag vi mest såsat i soffan, förutom en promenad, lyxkorv och babysim på ett soligt östermalm. Är lite bakis får jag erkänna, toleransnivån är låg.

Adam har vaknat och velat äta var tredje timme de två senaste nätterna - en klar försämring. Som om han måste ta igen all amningsvägran på dagarna med att ammas så ofta som möjligt på natten. Nu har han fått välling för första gången också, eftersom min kära make köpte vällingtetror av misstag när han skulle köpa ersättning. Det får blir A:s frukostmat nu.

Swe, lycka till med napp- och sorgfria nätter i fortsättningen.

Bianca och ABC, hoppas ni har kul på discot!

Lillen, låter som kul omväxling Stod du i baren eller?

Hellur, vilken trist envis förkylning.

Emma, vad skönt att veta att det funkar med barnvakt!

• bianca2

jag var tyvärr inte på discot
    jag ville vara utomhus i det vackra vädret så vi promenerade i ulriksdals slottsträdgård
    blev det ngn träff imorgon?

• Dreamer23

Hej hej!
    Får man komma in här i tråden sådär ett halvår sent?
    Med en linten tjeja född 1 mars
    //Annelie.

• Plutten forever

Swe: usch, det måste varit jobbigt... förstår det där med att det skär i hjärtat när han skriker! Jag klarar det verkligen inte. Men skönt att han kan sova utan nappen nu då, det kanske leder till färre uppvak så småningom?

abc: Jag vill också höra om babydiscot!

Förresten, är det någon som har köpt/fått "Första och andra mosboken"? (ja, MOSboken) Det är alltså barnmatsböcker. Jag stod och bläddrade lite i den på designtorget och ikväll har jag beställt den på AdLibris (mkt billigare där). Känner mig jättepeppad att börja laga egen barnmat nu! Hittills har Alvin mest ätit burkmat (+ någon kokt potatis och så). Här är en länk:

www.panorstedt.se/templates/tiden/Book.aspx

Det verkar vara en jättebra bok med ENKLA och goda recept.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Lillenlillen

Swe: Jag har varit från och till med det där om jag verkligen vill amma på natten eller inte. En gång känsn okej, även för mig. men inte en långis och två kortisar, då är det för mycket. Får se hur vi gör nu, kanske att vi testar att Erik får ta henne på natten och hoppas på att hon inte väcker hela huset. Det har nämligen varit en bidragande anledning till att vi inte gjort någon kraftansträngning på nätterna, det låter i precis HELA huset när hon skriker och även in i lägenheterna...

Plutten: Jag såg den boken men Inez är så himla känslig med vad hon äter nu så jag har inte riktigt motivation att stå och mosa och blanda och anstränga mig om hon bara spottar... Fast det kasnke kan bli tvärtom?!

Frill: Nej som typ värdinna och garderob.. Det var helt okej men som sagt, tungt som.....!

• bianca2

lillenlillen: hur gick visningen?

• SanniXx
    Plutten: Får jag inte komma in hos dig längre?

Har gått en promenad på 1.13 mil idag. Kände mig så duktig att jag bakade en kladdkaka nu ikväll. Mums va gott det ska bli.. hehe..

Tyvärr hoppar jag utekvällen skulle jag tro, men jag låter mig stå kvar om jag ångrar mig. Vet inte om jag kommer jobba då.
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • ABC08

Det bidde inget disco för oss tyvärr. Gustav var så trött precis när vi skulle dit, så vi gick och fikade istället. Vi gick förbi där och det verkade skoj, kanske lite roligare för småttingarna om dom är lite större och kan dansa själva.

UTEKVÄLL

Plutten 26
    Sole 26
    Ginger6 13
    Murgrönan
    Hellur 13, 26
    bianca2 13,26
    Swe 13, 26
    J79
    Lillie74 26
    ABC08 13,26
    Zul 13