• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Björklöv

Plutten - Klara fick mosboken i doppresent och den verkar bra, har ännu inte testat nått av recepten.

• Swenglish

Plutten- har också kollat på de där böckerna, verkar roliga! Men tyckte de var dyra, men nu ska jag kolla Adlibris!

Lillen- det jag tycker är svårt är att veta om de verkligen behöver äta eller om det är en vanesak- men jag "testar" inte igen, aldrig kommer han att få skrika så igen.

• Plutten forever

TH: prova nu! Jag hade ditt gamla namn bara, och det hade inte ändrats till TH...
    Vad duktig du är som gått så långt! Då förtjänar man en kladdkaka!!

Swe: jag köper alltid böcker på AdLibris, är alltid billigare än i affärerna. Och kan man vänta 4 dagar så är det fraktfritt 137 kr för båda böckerna tycker jag är helt OK! (typ 250+ på Designtorget)

jag kunde inte hålla mig så nu håller jag på för fullt med en broccolisås till plutten. Ska ätas med pasta (minimini). Det har nog kokat klart nu, ska springa till köket

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Björklöv

Pluttmor - MUMS! Hoppas A tycker detsamma som jag annars kommer jag och äter upp det

• Plutten forever
    å vad spännande! Såsen blev jättegod! (fast väldigt osalt). Jag kokade broccoli, en halv morot, en liten scharlottenlök och lite timjan (torkad). Mixade allt med lite havre-matlagningsgrädde (eftersom man ska vara försiktig med mjölkprodukter i början) och minipasta. Mums! Hoppas, hoppas att Plutten diggar min mat! Han ska få det till lunch imorgon. Det här var alltså inte ur Mosboken, utan helt improviserat.
    Ursäkta om jag är lite over-excited men det är är den första riktiga maten jag lagat år Alvin (utöver lite kokt potatis, morot och sånt).

Ska uppdatera er imorgon med Pluttens betyg på maten!
  • Plutten forever

Dessutom sparade jag kokvattent och frös in i iskuber, att användas som bebis-buljong (har läst att man inte ska använda buljongtärningar, det är massa salt i dem) Herregud vad jag känner mig huslig!

Swe: vad roligt att du också beställt boken, nu kan vi mosa ikapp!

• Sole

hej tjejer!

tack för alla grattis!
    har inte hunnit läsa igenom tråden men var det nån som ville ses på tisdag?

Dreamer23
    välkommen hit!

Lillen
    V gillar inte heller välling! Vi har Nestles milda havrevälling men den är ju typ samma som gröt (som han älskar) men bara en annan konsistens...
    Vi tänkte pausa med välling ett tag så får han ersättning som sista mål och gröt vd 17 som vanligt.
     Precis som Ida så har V matvägrat till och från, mest burkmat och gröt men sen helt plötsligt går det bra! Märker att ahn gillar sånt med tomat i (spagetti o köttfärssås, biff stroganoff etc). All fruktpure går så klart i!!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

sole: Hade du en bra fördelsedag? Vad gjorde ni? Visst sa väl V sina första ord? "Grattis Mamma!"?

• Hellur

Pluttmor - Vad duktig du är! Nu får jag dåligt samvete för att jag bara ger burkmat till W, men har inte orkat laga eget ännu. Ska ta fram de böcker jag har och börja koka, mixa, mosa jag med
    Tack för tipset om att frysa ner buljongen.

Dreamer23 - Välkommen till världens bästa tråd

Sole - Jag träffas gärna i morgon!
    Orkar inte leta fram listan som började skrivas, så gör en ny.

Träff Tisdag:
    Hellur
    Sole

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6