• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Björklöv

BARNVAGNSSOPPA 3/10 (Stadsteatern, 160 kronor)

Swe
    Frill - betalat
    bianca2
    ABC08
    sole
    Hellur
    Lillie74
    Murgrönan
    Ginger
    Björklöv

• Frill

Så, nu har jag äntligen ställt A i dagiskö.

Pluttmor, otroligt husligt! Jag ger burkar, men nu när han äter lite mer börjar det kännas som det kan vara lönt att göra egen mat igen. Var så trist att fixa och dona för en enda tugga som ändå spottades ut. Du får recensera Mosböckerna sen.

Fler än A som har problemet att lunchtid också är tid att "sköta magen" (som J79 så fint sa ). Han börjar ofta gnälla mitt i maten för att han får ont stackarn, och så måste vi ta blöjbytarpaus och så blir maten kall...

• Frill

Vi träffas också gärna i morgon

Träff Tisdag:
    Hellur
    Sole
    Frill

• Plutten forever

hellur: Nej, så ska du inte känns, det var inte meningen! A har ju som sagt bara ätit burkmat han också hittills.

frill: Precis så har jag också kännt, att det är inte så kul att laga 1 tugga mat som kanske spottas ut... men nu äter han nästan 1 dl. Så nu är det kul!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • bianca2

Träff Tisdag:
    Hellur
    Sole
    Frill
    bianca2

Pluttmor _ shit vad du e bra! jag VET att jag ALDRIG kommer laga mosmat till A. jag lagar inte ens mat till mig själv. tycker det e sååååååå tråkigt. men jag älskar att äta

Hurra - inatt sov A 19.30 - 07.00 utan att vakna! sen var han uppe med M till 08.00 och sen somnade han om med mig till 09.00 HOPPAS det håller i sig!

Idag ska jag prova bröllopslkänningar!

ses imorgon. kram

• Hellur

Jaha, då var även jag fast i Facebook världen. Har hela tiden undrat vad det är bra för och vad som tar sån tid... nu vet jag Nu bor jag vid datorn, suck. Ska leta tillbaka efter era namn på er som är med och lägga till er.

Pluttmor - Nä, menade inte så. Är bara så imponerad över er som fixar så mycket. Tycker sånt är roligt men har blivit så lat sedan jag blev föräldraledig och har inte orkat den senaste tiden.

Bianca - Skön natt. Hoppas det håller i sig!

• Swenglish

Björklöv- kul att du följer med på barnvagnssoppan, jag inboxar kontouppgifter till dig!

• ABC08

Är gärna med imorgon.

Var o när?

Träff Tisdag:
    Hellur
    Sole
    Frill
    bianca2
    ABC08

• Plutten forever

update: Alvin gillade min mat, hurra! Fast han såg ganska skeptisk ut först. Och en del hamnade i haklappen, Men det mesta gick ner! Vad roligt, nu känner jag mig ännu mer inspirerad.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6