• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Hellur

Swe - Tråkigt med tvättmaskinen! Hoppas den går att fixa. Man tvättar ju mer än nånsin nu när man har en liten som äter och kladdar.

Sole - Om det är lättare för dig att ge mat vid 10 så gör det, så länge du och V är nöjda. Min bvc sköterska sa att man kan göra så om det är lättare. Vet inte när man bör hålla fast vid det som ett lunchmål.
    Jag ger W mat runt lunchtid, men ibland när jag ska bort så ger jag tidigare för att, som du säger, slippa värma mat och hålla på.

• Emma3

Sole: Du kan ju ge vid 10 så länge det känns bra och sen börja ge lite senare.

Jag ammar leo vid 06 och sedan 8:30, tänkte byta ut det vid 8:30 till gröt snart tänkte jag. Sedan äter han lunch vid 10.30-11, ersättning vid 14, gröt 16.30 och sedan amning + ersättning vid 19.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Plutten forever

Jag tror inte att Alvin gillar skrapan-kaféet. Direkt när vi kom hem blev han glad och nöjd igen... han går omkring i sin gåstol och snackar lite, konstigt! Jag som tyckte att det var mysigt och bra där. Lite stimmigt kanske. jaja...

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • J79

Hej!

Idag har vi varit på bvc på 6mån kontrollen och E är nu 68cm lång och väger 6820g.

Imorgon blir E 6 mån, hjälp vad tiden har gått fort!

Ja det händer mycket nu E kämpar för att kunna förflytta sig. E drar sig bakåt, åt sidorna men framåt är svårt har bara lyckats några gånger och då blir hon väldigt nöjd.
    E kan sitta men sitter ganska dåligt för när hon kommer på att hon inte har något stöd så ramlar hon åt sidan hon tror väl att hon inte kan.
    E har också börjat jollra ma-ma och sånt ibland och låter ganska rolig när hon "pratar" med sina leksaker.

E har även börjat tycka om att äta mat. Nu äter hon en halv liten burk av någon grönsaksblandning och ammar sen.

Sole grattis i efterskott!

• Ginger6

Vad roligt att det händer så mycket Vivs, J79 o Murgrönan....Brudarna verkar va snabbast...bortsett från Alvin Min lilla älskling rör sig inte ur fläcken, men han har ju några kilon att dra runt. Hehe.
    Tack för mysig Skrap-fika idag o träningspass Lillie o Filippa!
    Måste säga världens läskigaste grej när jag gick hem från tvärbanan gick en tjej med en liten kille i våran ålder...(barnens alltså) bakom mig. Rätt vad det är vrålar mamman till förskräckligt och jag hör dunsen när hennes lille trillar ur vagnen o slår huvet i asfalten!! SÅÅÅ hemskt!! Mamman bröt ihop och jag försökte hjälpa henne. Det verkade ha gått bra trots allt. Jag bröt ihop när jag kom hem. Buhuuu! Spänn fast era älsklingar!!!
    KRAM

• Sole

Ginger
    fy vad hemskt!
    ska gör ahål för selen i åkpåsen ikväll!!

tack alla ni andra för trevligt fika! hade för lite socker för kladdkakan hemma så jag hade i lite ljus sirap istället, får se vad det blir för resultat

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

hopp-freddy är ju så himla söt

J79
    grattis till framsteg!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

ang utekvällen så verkar vi ha spikat 26e (tyvärr Ginger, tråkigt att du inte kan haka på!) och på Kvarnen. Där finns både mat, dryck och dansgolv

*Viktor född 2007-03-18*
  • Emma3

Idag har vi varit på 6 månaderskontroll på bvc. Leo väger nu 8090g och är 70cm lång. Han hade inte gått upp så mycket denna gång "bara" 270g men kanske inte så konstigt då han gick upp 1,1kg förra månaden

När vi kom in till läkaren så sitter Leo i makens knä och klappar i händerna. Då säger läkaren men klappar du i händerna det ska du ju inte göra nu De kollar tydligen om de kan de på 10 månaderskontrollen, lite roligt. Leo fick iallafall godkänt och läkaren tyckte inte det var någe fel på Leos huvud som nojjat mig för.

Ja Leo kan sitta bra, ramlar bara någon enstaka gång och när han själv slänger sig bakåt. Han vänder sig jämt från rygg till mage och försöker krypa men kommer inte fram.

Angående utekvällen, har ni bestämt någon tid? Synd att det blev en fredag, maken jobbar ju kväll varannan vecka så han kommer hem tidigat 19.30 den 26:e. (synd att inte någon lördag valdes )

Mamma till underbara Leo 070320
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6