• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Björklöv

Här har det oxå varit en gnällig dag - men jag har likt pluttmor tänkt på Albin så det har liksom inte spelat nån roll... Dessutom har K fått sitta extra länge i sjalen idag, har velat haft henne nära!

• ABC08

Gustav har också varit gnällig nu på kvällen. Funderar på om han kanske har ont i magen av gröten?

• Swenglish

Lillie- skumt, mitt inlägg kom inte med! Skulle säga: förlåt att jag aldrig svarade på ditt sms, glömde totalt! Du lät inte alls barsk! Precis, det är sparrissoppa, så veg. Och tack för pengarna, de har kommit in på kontot! Man har barnen i knät men det går säkert att lägga dem på golvet en stund. det blir lite kladdigt, men det gick bra!

Nu somnade F tror jag - två timmar efter jag lade honom... Han har gnällt ibland, legat nöjd ibland. Tror han vill han nåt att tugga/suga på, men inget jag gav honom tog han, utom min hand, och med två tänder är det inte så skönt...

• SanniXx

Är tänderna verkligen på G nu? Jag ser dock ingenting, men Ida anfaller allt. Hon blir helt till sig om hon inte får in något i munnen och hon gnuggar verkligen sakerna i underkäken. Hon skriker (men är inte arg, mer gormar som ja säger) sakt ut tills hon får något att bita i. Hur lång tid tog det från att ni inte såg något tills att det började krypa fram? Kan det gå ganska fort? Jag vet också att detta kan hålla på länge, men hon har haft klieri ett tag, men inte så här mycket.

Hur var det med era?

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Lillenlillen

Men hörrni vilka hemska grejer jag hittar när jag är tillbaka efter några internet-fria dagar(visningar etc.. Gud vad man inser att man är beroende av nätet för betalningar, kolla bank, telefonnr, läsa bloggar etc, etc..) Och värst av allt med det där med Albin var för mig att Inez idag tuggade upp en halv Liberokupong (som hon satt och lekte med i ungefär 1 min) och tuggade den till en (rätt stor måste den varit) boll som hon sen svalde... Jag pillade och grejade och sa säkert en massa "men hoooosta dååå, kräks då!!" och andra saker som hon inte alls fattade. MEN hon bara svalde och var inte bekymrad alls. Men sen började hon kräkas om och om igen fast inget kom upp (panik!). Till slut insåg jag att hon slutat hulka och bara satt där helt nöjd sååå jaa, jag vet inte. Den kommer väl ut den naturliga vägen?! Hur som helst fick jag panik då och mer panik när jag läste om lilla Albin.. Jag kan inte ens ta det till mig tror jag för då hade jag väl suttit här och stortjutit. Det får liksom inte hända, inte nån och inte nånsin!

TH: Jag tror mamman var så chockad att hon inte fattade att hon inte borde sitta på nätet och skriva om det som om hon beskrev ett middagsrecept. Nä usch, men ja ni fattar. Det var ju bara fakta och rakt upp och ner, så skriver man inte när man fattat vad som hänt (tror jag)

Vi har nu haft tre(!) visningar och buden har börjat trilla in, men det är ett ordentligt hopp upp till de summor vi ens kan fundera på att sälja för. Annars får det bli visningar igen senare!!

Kram på er!

• Plutten forever

swe: när somnade han till slut? jobbig kväll!

TH: Det kan säkert vara tänderna! När Alvin fick sina märktes det inte så mycket, jo han dreglade kanske lite mer än vanligt. De där "huggattackerna" har han börjat med EFTER att tänderna kommit upp. Hmmm,,, jaja, alla barn  är ju olika! Men känner du något precis under huden så är de nog på g.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

Lillen:Jag tror också att det var chocken som fick henne att reagera så. Jag tyckte också att det var som ett uppräknande av händelser, som att hon själv var frånvarande. USCH, nu ska jag inte läsa mer sådant, jag klarar det inte! Precis som när jag som höggravid råkade läsa massa trådar om dem som förlorat sitt barn vid förlossningen.... dumt och hemskt är det.

Lycka till med lägenehetsförsäljingen hursomhelst!

• Sole

Godmorgon!
    Undra ifall det beror på att V nu får en stor burk mat till lunch + en stor halv burk fruktpuré samt 1 172 portion gröt,men han har sovit nonstop från 20-till 07.30 två mornar i rad! Känns superduperduper!!

TH
    V dregglade hur länge somhelst innan men attackerade precis som Ida innan tänderna kom. Sen på lördagen innan (de kom på måndagen) så var han jättegnällig.

Lillen
    Lycka till med prishöjning!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

Sole: Men grattis! Å vad skönt! Men 1 175 portioner gröt, det verkar ju vara hemskt mycket

A sov 19-06 i natt men vaknade och åt kl 00.30. Helt OK!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6