• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

pluttmorsan
    tack för en trevlig em! Hoppas Alvin blev på bättre humör!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

sole: tack själv! Ja, när han fick träffa Dan blev han glad igen.. jag är visst tråkigt sällskap numera?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

Grattis Frill!

Gnäll- Freddy är här idag... Börjar bli så trött på läggningarna, både dag och natt, alltid är det gnäll innan han somnar. Suck. Idag var vi hemma hos en i min BVC-grupp, och han somnade till slut efter mycket gnäll vid 4, vaknade efter en halvtimme. Somnade om och jag fick väcka honom strax före 6. Då var han så trött att han inte ens orkade äta gröt. Så nu har jag ammat och lagt honom, och han gnäller och gnäller. Får kämpa hur länge som helst för att få honom att somna. Jobbigt!

• Sole

Swe och plutten
    jobbigt med gnälldagar, de tar på krafterna!
    Fast swe jag har nog aldrig tänkt på att Freddy gnällt när han ska sova när vi umgåtts, men då kanske det har varit bra dagar?

V är på strålande humör idag och det är skönt då L är i Sundsvall över natten.
    han kör gärnet med gåstolen över mina tår och jag surfar en typisk kväll hos oss alltså

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

swe: ja, gnälldagar är jobbiga... usch vad trött jag blir. Men som jag tror jag sa till Sole idag (eller tänkte jag det bara?) idag har jag hela tiden tänkt på Albin när A har gnällt, och tänkt: du får gnälla hur mycket du vill, bara du inte sätter ett sudd i halsen! Alltså, swe, jag menar inte att man inte får klaga för det FÅR man verkligen. Menar bara att just idag har jag kännt att jag klarar av hur mycket gnäll som helst. (nästan)

För 5 minuter sen fick jag ett sms från en kompis som fött barn idag kl 15.43, en liten flicka. Jag belv så glad! Frill, är det här en bra födelsedag?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

plutten
    nä jag tycker inte du är tråkig iallafall

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Sole- perfekt med glad bebis när pappan är borta! Nej, jag är ju inte van vid jobbiga läggningar så jag är ju bortskämd antar jag. det här med jobbiga läggningar har nog inte pågått så länge, men det känns som en evighet. kanske har det att göra med avsaknaden av napp? Han somnade direkt han fick nappen förut. Å andra sidan vaknar han inte på långa vägar lika ofta nu så det är kanske nåt man får ta.
    Usch vad jag klagar, fick dåligt samvete när jag satt och strök honom över pannan för att han skulle somna - jag har ju min son i livet att stryka över pannan. Vad lyckligt lottad jag är.

• Lillie74

Här har det också varit gnälligt värre idag!

Sole, tack för länken! Ska genast kolla.

Swe, fick du mitt lite konstiga mess idag? Det var inte meningen att låta barsk men jag kom ju på att hon är vegetarian och visste inte om du hunnit föranmäla speciella önskemål eller inte, som vi prata om igår, ville bara få iväg info om du förstår vad jag menar. Hoppas du fått pengarna också.

Grattis Frill!

• Lillie74

Oki, nu har jag kopplat på hjärnan.
    Swe, jag läste slarvigt förut och såg inte att du redan hämtat ut biljetterna men sparris äter hon ju så det var ju tur.

En annan fråga som jag tänkte på, har man barnen i knät när man äter eller kan man lägga ned dem på golvet? Kan vara lite svårt att äta soppa samtidigt som man har en ganska rörlig unge i knät...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6