• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida

vill bli mamma i år skrev 2007-10-11 22:46:04 följande:

Jag gillar också att pyssla med krämer och grejer, men Fridapida, du slår mig nog rejält! Dock har jag ägnat större delen av kvällen åt att kolla på olika skönhetssajter för att försöka bestämma vad jag ska köpa och tittat på massa ansiktsbehandlingar, så det räknas väl lite.. Nu ska jag gå och rengöra..
    Japp, det räknas .
  • Billy och Jag
    Majestic skrev 2007-10-11 22:19:18 följande:
    Fridapida- gör du inget annat än pluggar, sminkar dig och tar bort smink/smörjer in fejjan??LSS- Fin sminkning, sa du att du använde celebration eyedust, var??*blindo*
    Celebration har jag i globlinjen.. Syns lite dåligt på bilden.. OCH som eyeliner..
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Linny

Jag tycker det funkar bra att se fräsch ut även när man har små barn. Även när lillen var nyfödd fixade jag mig iordning. Däremot lägger jag inte jättelång tid. 20 minuter på morgonen är vad det får ta. Då leker han bredvid under tiden. Sminket tvättar jag av i duschen, med produkterna. Ögonsminket tar jag i och för sig bort med bomullsrondeller innan. Ögonkräm och ansiktskräm kladdas på på två sekunder

• Honey1982

man har visst tid att sköta om sitt utseende och ägna sig åt smink+hudvård även om man har barn . skulle aldrig försumma det för då skulle inte jag må bra själv.

• Linny

Honey: Nu när sonen är äldre är det ju lättare tycker jag. Men även när han var en liten bebis så hade jag foundation, skugga, rouge osv osv.. Däremot hade jag oftast inte tre nyanser ögonskugga. Alla andra mammor på Öppna Förskolan var mer eller mindre osminkade så jag kände mig som värsta sminkbruden ändå

• neoaliya

Allt blir ju vad man gör det till. Jag har tre små i åldrarna 4,5 och 3 år och 7 månader. Jag vill se fräsch ut, och det gör jag inte om jag inte iaf har lite rouge och mascara på och ett måste...glosset

• Honey1982
    Linny skrev 2007-10-12 08:26:23 följande:
    Honey: Nu när sonen är äldre är det ju lättare tycker jag. Men även när han var en liten bebis så hade jag foundation, skugga, rouge osv osv.. Däremot hade jag oftast inte tre nyanser ögonskugga. Alla andra mammor på Öppna Förskolan var mer eller mindre osminkade så jag kände mig som värsta sminkbruden ändå
    haha jag med! nu har jag haft turen att aldrig ha haft ett kolikbarn eller liknande, så jag kan ju inte säga hur det är då. likaså har jag ju ännu bara ett barn. är det nån skillnad med två? hmm..
    låter kanske naivt att säga att jag alltid kommer ta mig tid för smink o hudvård, men faktum är ju att det kommer vara mitt yrke så det måste jag ju göra ändå .
  • Linny

Neoaliya: Nä man vill ju känna sig fräsch!!! Fast idag är det liksom ingen idé. Spelar ingen roll om jag faktiskt skulle orka göra mig iordning. Tror jag svettades en liter inatt. Hela sängen var dyblöt Fick nyss byta tröja också då den jag hade på mig också var blöt rakt igenom Känner mig såååå fräsch!

• neoaliya
    Linny skrev 2007-10-12 08:30:59 följande:
    Neoaliya: Nä man vill ju känna sig fräsch!!! Fast idag är det liksom ingen idé. Spelar ingen roll om jag faktiskt skulle orka göra mig iordning. Tror jag svettades en liter inatt. Hela sängen var dyblöt Fick nyss byta tröja också då den jag hade på mig också var blöt rakt igenom Känner mig såååå fräsch!
    nice, du vill kramas då förstår jag Usch hoppas du blir frisk snart
  • lilja71

Gomorrn!
    Äntligen har paketet från PL kommit...var så mkt fina färger...ska på 40 års kalas imorgon så då ska jag försöka välja några favoriter (hur nu det ska gå ) En liten fråga bara, måste man ha eyeprimer under för att den ska sitta snyggt en hel kväll? Jag använder inte primer till mina MAC-skuggor men om det behövs för att PL-skuggan ska sitta tänkte jag kila ut på lunchen och köpa en på MUS. Vilken rekomenderar ni därifrån? Helst en som är lätt att applicera

Linny: hur är det med dig idag? Febern borta?

Svar på tråden Smink Smink Smink!