• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fluffguf
    trollsanna skrev 2007-10-13 13:41:17 följande:
    Tycker PL:s skuggor sitter bra. Jag gillar dom starkt eftersom man kan köpa nästan alla färger. Bra skuggor till det priset. Fast det tog mig någon vecka att bli sams med skuggorna. Man måste jobba med dom på ett annat sätt.Dagen sminkning finns upplagd. Blev Purpel aura tillsamans med Utopia från PL.
    Supersnyggt verkligen! Jättebra inspiration
  • Fridapida
    eleonore skrev 2007-10-13 14:02:06 följande:
    Fridapida.. eller någon annan- Är det ok förresten att ställa frågor här?Jag undrar nämligen vad ni tycker är de bästa sminket för lite finnig hy. Jag vill att det ska döljas så mycket som möjligt utan att se alltför sminkat ut, om ni förstår hur jag menar
    Klart att du får ställa frågor, tipsa och tycka hur mycket du vill!

Jag vet inte om du följt med i tråden eller om du är ny. Men jag har sagt det förr o jag säger det igen. Mineralsmink. Det smälter in i huden, men man ser inte spacklad ut men det döljer och täcker jättebra.

Jag använder i.d. säljs hos många hudterapeuter, på stora Åhlen's och på NK. Bor du på en mindre ort så satsa på hudterapeut. Det är ganska dyrt, så att handla på nätet är ett bra alternativ. Men gå gärna till en återförsäljare o prova ut exakt nyans.

Om du ser i TS så har jag länkat till flera andra som säljer sitt eget mineralsmink, de flesta lite billigare. Hos alla (tror jag) kan du beställa prover innan du köper ngt.

Mineralsmink är bra för finnig hud eftersom det inte täpper till. Påfrestning på huden blir inte lika stor. Desutom får man de snyggaste finishen, enlig mig!
  • elma

nu har jag beställt 2 fluidliners och 5 paint pots från MAC som min käre make får hämta upp på hemvägen när han mellanlandar på kastrup! ska bli så kul att testa paint pots, hade i och för sig gärna sett att de hade shadesticks och tubeerna med färg med men nåt blev det ju! 700kr slutade det på!

• Majestic
    elma skrev 2007-10-13 17:47:48 följande:
    nu har jag beställt 2 fluidliners och 5 paint pots från MAC som min käre make får hämta upp på hemvägen när han mellanlandar på kastrup! ska bli så kul att testa paint pots, hade i och för sig gärna sett att de hade shadesticks och tubeerna med färg med men nåt blev det ju! 700kr slutade det på!
    elma- lalalala...*täcker för ögonen så jag inte läser vad du skriver* AVIS!!!!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • DEB

Och idag är jag supernöjd med PL skuggorna. Konstigt. Verkar vara väldigt olika från skugga till skugga precis som ni säger.

• Fluffguf
    DEB skrev 2007-10-13 18:07:02 följande:
    Och idag är jag supernöjd med PL skuggorna. Konstigt. Verkar vara väldigt olika från skugga till skugga precis som ni säger.
    Ja, det är stor skillnad på de olika!
  • eleonore

Fridapida- Tack så jätte mycket. Jag har inte hört så mycket om mineralsmink, men ska absolut läsa mer om det. Jag kan ju inte ha smink utan att hela ansiktet blossar upp, så det här låter ju jätte bra!

• Linny

Deb: Vad har du haft för färger idag?

elma: Ååååh, nice!! Jag fick ett infall och köpte deras shadestick Sharkskin. Vet inte om det var ett bra val eller inte. Förmodligen inte eftersom jag aldrig sotar..

• Jennnie

Har någon provat make up stores ögonfransböjare och vad tyckte ni om den isådanafall? Jag menar den som ska ha värme i sig?

Kram Jennie

Svar på tråden Smink Smink Smink!