• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • elma

02 05: du tar inte för mycket primer? jag tycker oxå UD:s är bättre än MUS primer.

Och jag kan hålla med ang. PL, en del skugger sitter jättebra, medans endel inte syns eller inte verkar fästa. Jag tycker personligen att de blir bättre våta, även med primer. De blir mer lättarbetade och det behövs ännu mindre skugga för att de ska framträda.

Min man ska ut och resa; behöver några tips på vad ha ska köpa med sig hem i smink/hud väg från taxfreen på flygplaten, han landar både i köpenhamn och i Belgien nånstans...hjälp mig.

• Honey1982

ska snart iväg och jobba så jag kan ju berätta för er hur dagens sminkning kommer se ut:
    -eyedusts x-ray och spionage
    -microshadows pacific och lite crystal queen
    - twinkle eyeshadows alva och acorn
    - kajalerna secret agent och black.

så idag blir det de blålila temafärgerna för spy.
    har inte bestämt färger på läppar och rouge ännu.

• elma

oh la la, jag hittade en länk till en förbeställningssite på Kastrup, man får 20%rabatt på förbeställning och de har MAC....jag tror jag ska shoppa loss på några paint pots.

• eleonore

Fridapida- vart köper man Clinique pore minimizer instant perfector? Den låter ju jätte bra... vill ha!

• Fridapida
    eleonore skrev 2007-10-13 09:55:18 följande:
    Fridapida- vart köper man Clinique pore minimizer instant perfector? Den låter ju jätte bra... vill ha!
    Den kan du köpa på Kicks och Åhlens. Det finns även mindre butiker som säljer det .
  • Fridapida
    elma skrev 2007-10-13 09:52:46 följande:
    oh la la, jag hittade en länk till en förbeställningssite på Kastrup, man får 20%rabatt på förbeställning och de har MAC....jag tror jag ska shoppa loss på några paint pots.
    Nehej! Gud vad roligt för dig! *avundssjuk*
  • Majestic
    neoaliya skrev 2007-10-13 07:38:53 följande:
    Är också ganska missnöjd med PL skuggorna. Jämför dom ju med andra skuggor jag har så som MAC och då kommer dom hästlängder bakom Sen har jag insett att jag inte är nån mineral make människa, utan gått tillbaka till min vanliga foundation.....vafan ska jag göra med allt smink nu som jag ändå inte kommer att använda??
    neoaliya- MAC är en klass för sig !!
    02 05 skrev 2007-10-13 08:16:23 följande:
    Jag köpte Urban Decays primer efter att ha blivit tipsad här i tråden, jag har ingen erfarenhet av andra primers, men jag tycker den är toppen, det enda som stör mig är att huden ser lite äldre o rynkigare ut, men det gör den väl med alla primers antar jag.
    0205- Min hud blir inte heller torr och rynkig, lite vä mycket primer kanske??
    elma skrev 2007-10-13 09:52:46 följande:
    Elma- Nej då, inte alls avis
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • trollsanna

Tycker PL:s skuggor sitter bra. Jag gillar dom starkt eftersom man kan köpa nästan alla färger. Bra skuggor till det priset. Fast det tog mig någon vecka att bli sams med skuggorna. Man måste jobba med dom på ett annat sätt.

Dagen sminkning finns upplagd.
    Blev Purpel aura tillsamans med Utopia från PL.

• maddie3
    trollsanna skrev 2007-10-13 13:41:17 följande:
    Tycker PL:s skuggor sitter bra. Jag gillar dom starkt eftersom man kan köpa nästan alla färger. Bra skuggor till det priset. Fast det tog mig någon vecka att bli sams med skuggorna. Man måste jobba med dom på ett annat sätt.Dagen sminkning finns upplagd. Blev Purpel aura tillsamans med Utopia från PL.
    Jättesnygg sminkning...vad använder du som liner???
  • eleonore

Fridapida.. eller någon annan- Är det ok förresten att ställa frågor här?
    Jag undrar nämligen vad ni tycker är de bästa sminket för lite finnig hy. Jag vill att det ska döljas så mycket som möjligt utan att se alltför sminkat ut, om ni förstår hur jag menar

Svar på tråden Smink Smink Smink!