• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-10-12 08:36:45 följande:
    Gomorrn!Äntligen har paketet från PL kommit...var så mkt fina färger...ska på 40 års kalas imorgon så då ska jag försöka välja några favoriter (hur nu det ska gå ) En liten fråga bara, måste man ha eyeprimer under för att den ska sitta snyggt en hel kväll? Jag använder inte primer till mina MAC-skuggor men om det behövs för att PL-skuggan ska sitta tänkte jag kila ut på lunchen och köpa en på MUS. Vilken rekomenderar ni därifrån? Helst en som är lätt att applicera Linny: hur är det med dig idag? Febern borta?
    De flesta lösa skuggor blir bäst om man fäster dem på en primer. Lösa skuggor applicerar jag innan primern har torkat helt. Jag har MUS eyeprimer clear, den tycker jag är bra.

Jag ska nog prova några PL-skuggor idag, jag med. Har inte direkt hunnit prova dem än.
  • lilja71

Hej Frida! Får jag fortsätta med lite frågor idag med?? Ska man använda en fuktig pensel till PL skuggorna? För att få mer "inensitet" i färgen? Tycker att mina MAC-pigment innehåller mer "färg" eller är det bara en felaktig känsla jag har?

• 02 05

Godmorgon...

ska beställa en ny omgång dermalogica.
    Billigast på Dermalogica internet är Jersey Beauty, right?
    Eller har jag missat någon annan sida?

• 02 05

på internet skulle det givetvis stå...

• Linny

lilja: Nej jag är inte ett dugg bättre

Jag beställer helst Dermalogica från Strawberrynet. De ersätter dig OM paketet skulle hamna i tullen. I like that!

• 02 05

Linny

De länder som är med i EU behöver du inte betala tull från, och Jersey Beauty är engelskt...

• Majestic

Godagens !!

Jodå, jag såg också fräsh ut då sonen var nyfödd. Att man har blivit mamma behöver inte betyda att man ska sluta med allt...men förut kunde jag stå i en timme och sminka mig, nu är man klar på 20 minuter !!

kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Linny
    02 05 skrev 2007-10-12 11:49:42 följande:
    LinnyDe länder som är med i EU behöver du inte betala tull från, och Jersey Beauty är engelskt...
    Ok. Men dollarn står så extremt lågt så det borde vara bäst att beställa därifrån ändå. Eller vad tror ni?
  • maddie3
    Majestic skrev 2007-10-12 12:11:27 följande:
    Godagens!!Jodå, jag såg också fräsh ut då sonen var nyfödd. Att man har blivit mamma behöver inte betyda att man ska sluta med allt...men förut kunde jag stå i en timme och sminka mig, nu är man klar på 20 minuter!!
    Jag sminkar mig så ofta jag kan, men har inte tid för att stå o sminka mig med skuggor o så, men lite foundation, puder o mascara o sen lipgloss. Då känner jag mig fräsch.
    Den ÖF jag går till så är det inte många mammor heller som sminkar sig. En mamma undrade t om om jag var tvungen att sminka mig o så varje dag, nää svarade jag men ibland vill man ju fräscha till sig för sitt eget välbefinnande o mår jag bra mår min son bra. Hon fnyste bara åt mig o tyckte att det var slöseri med tid. Jaja det får hon tycka tänkte jag.

Som sagt så får man ju snabbsminka sig typ en kvart får det ta.
  • Linny

maddie3: Vilken surtant! Om hon inte vill, så fine! Men varför ska hon fnysa åt dig. Vi är olika, en del gillar att sminka sig och en del gör det inte.

Jag ser inte bra ut utan smink, känner mig naken och känner mig inte så fräsch då. Men för de som gör, grattis! Kan säkert ha att göra med att jag inte har så bra självförtroende egentligen, även om folk kanske tror det..

Svar på tråden Smink Smink Smink!