• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Billy och Jag

Jag tyckte att PL´s skuggor satt ganska bra... Iaf de flesta av dem.. Använder också MUS primer..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • DEB
    Lone Star State skrev 2007-10-12 23:30:23 följande:
    Jag tyckte att PL´s skuggor satt ganska bra... Iaf de flesta av dem.. Använder också MUS primer..
    ok vad bra. nytt försök imorgon då.
  • Fluffguf

Jag tyckte också att pls skuggor satt dåligt först, men de sitter bra på mig när jag lägger en cremeögonskugga under.

• Lejån

Tycker att det är lite olika på olika skuggor från PL. Vissa sitter lite dåligt, andra hur bra som helst.

• neoaliya

Är också ganska missnöjd med PL skuggorna. Jämför dom ju med andra skuggor jag har så som MAC och då kommer dom hästlängder bakom Sen har jag insett att jag inte är nån mineral make människa, utan gått tillbaka till min vanliga foundation.....vafan ska jag göra med allt smink nu som jag ändå inte kommer att använda??

• 02 05

Jag köpte Urban Decays primer efter att ha blivit tipsad här i tråden, jag har ingen erfarenhet av andra primers, men jag tycker den är toppen, det enda som stör mig är att huden ser lite äldre o rynkigare ut, men det gör den väl med alla primers antar jag.

Majestic skrev 2007-10-12 23:23:41 följande:
    DEB- Urban Decay´s primer är 1000 ggr bättre än MUS, skuggorna sitter 24/7 och färgerna blir intensivare!! Jag har både MUS och UD och det går inte ens att jämföra!!Men när du lägger primern, stäng ögonen i ca 30 sekunder så den hinner torka ordentligt, annars hamnar skuggorna i vecket!!
  • Linny

Vissa PL-skuggor som tex. Forest och Jazzy tycker jag sitter dåligt, men de allra flesta sitter toppenbra!

Lika dålig idag.. Feber på 39 när jag vaknade, och på morgonen har man ju som lägst..

• Honey1982
    02 05 skrev 2007-10-13 08:16:23 följande:
    Jag köpte Urban Decays primer efter att ha blivit tipsad här i tråden, jag har ingen erfarenhet av andra primers, men jag tycker den är toppen, det enda som stör mig är att huden ser lite äldre o rynkigare ut, men det gör den väl med alla primers antar jag.
    ? nej det ska huden inte göra.. det gör den INTE med MUS primers iaf.
  • 02 05

Den blir inte lite torr då alltså?

Honey1982 skrev 2007-10-13 08:23:33 följande:
    ? nej det ska huden inte göra.. det gör den INTE med MUS primers iaf.
  • Honey1982
    02 05 skrev 2007-10-13 08:25:25 följande:
    Den blir inte lite torr då alltså?
    nej inte alls, inte på mig iaf. är det någon annan som upplever det så?
    hur länge blir din hud torr?
Svar på tråden Smink Smink Smink!