• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • trollsanna

Skrev tidigare i tråden om Primern jag köpt. Köpte Faces. Den är verkligen bra. Har använt den i någon vecka nu, så nu kan jag varmt rekomendera den.

Har inte tagit kort på dagens sminkning eftersom den ser ut som den förra.

neoaliya
    Alltid kul med nya skuggor. Hoppas du blir nöjd fast det blir du säkert för MAC har ju bra skuggor. Väntar själv på ett 3:e paket från PL inte för att PL:s skuggor är dom bästa i kvaliten men dom är ändå bra. Kan ha många olika och efter ett tag så lär man sig jobba med dom.  Gillar dom i alla fall. 

Glam
    Var har du hittat sminkväskan som du har i din blogg? Det verkar vara en kanonbra sminkväska.

• Linny

Har inte sminkat mig på många dagar nu. Liksom ingen ork när man är jättesjuk och svettas som en gris. Men nu börjar jag bli bättre igen. Ska försöka jobba imorgon.

Ska tänka på tipsen jag fått ang. eyeliner. Om jag har förstått rätt så kan jag lägga eyelinern ända in på övre locket men ska antingen lägga den ända in där nere eller bara en liten bit, typ en tredjedel. Stämmer det? Som jag gör nu så lägger jag den _nästan_ ända in där nere, men lämnar sista biten där jag har tårkanalen..

Såg att just trollsanna bara målar en liten bit. Är det så ni menar alltså?

Vill verkligen lära mig Väntar ett tag innan jag lägger in nya sminkningar i mitt galleri. Har så många redan och det blir lätt samma färger. Ska lägga in när jag gjort nåt nytt..

• Majestic
    neoaliya skrev 2007-10-15 18:41:07 följande:
    Chocolate Brown (den är verkligen choklad brun, sååå snygg)CocomotionPink Bronze (kan bli min favvo)MauvementFrozen White (fick på köpet, niiiice)
    neoaliya- Jag har också Chocolate brown, den är hur snygg som helst*lööööv it*

Linny- Fortfarande dåligt???
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Linny

Majestic: Igår vände det. Då gick febern ner under 39. Hostan är dock värre. Jag var hos läkare och fick penicillin. Hade nån infektion i kroppen samt bronkit. Blä"

• LMK

Tjohoo!
    Igår fick jag mina prover från PL! En vecka tog det efter beställning. Nice!

Skall hem & prova för fullt efter jobbet. Hoppas resultaten blir bra oxå...
    Skall snart ge mig in i fotandet så ni för hjälpa till med synpunkter.

• maddie3

Hej
    Idag har jag fotat min sminkning. Lägger in den ikväll så får ni se o säga vad ni tycker.

Linny/
    ja det är så kul att se de små spatsera fram med staplande steg, jättestolta och orädda.

• Majestic

Linny- Trist, vi är också förkylda här hemma och det andra veckan i rad*bläää*

• Glam

trollsanna :
    Menar du den som jag skrev nyss om den som är "hård" den har jag köpte från Makeupstore.
    Om man går i på kategori smink o rullar neråt så finns det ytterligare 2 hårda boxar som jag köpte för längesen på JULA.

• Glam

Nu är dagens sminkning upplagd, idag vart det lila.
    Grundade med makeupstore hightechlighter färgen Earth, sen så hade jag en mörk lila eyedust från Nouba och till sist eyedust x-ray från MUS, till detta hade jag även svart cake eyeliner...

• Majestic
    Fridapida- Vad använder du Nectar ihop med?? Jag ser lite mysko ut, men den kan användas som rouge, så...!
Svar på tråden Smink Smink Smink!