• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Marline

Jag gillar smink riktigt mycket och var tvungen att kika in här. Blev otroligt nyfiken på Glams sminksamling som så många kommenterade. Och den hette ju duga! Jag som alltid får höra att jag har mycket. Jag har kanske hälften av vad glam har! Kul med mycket smink att välja på. Synd bara att smink är en färskvara och lätt blir gammalt innan jag hunnit använda upp det. Det är så dyrt att köpa nytt hela tiden. Mannen tycker att alldeles för mycket penngar går åt till sminket. Men vad tusan. Han har ju en snygg fru i alla fall!

• neoaliya

Idag fick jag mitt paket från the body needs med MAC skuggor. Super fina, och vilket färg pigment sen *klappar händerna* Fort gick det, bara en vecka och ingen tull

• Majestic

Idag köpte jag Nectar och Green Thea skuggor på MUS*snygga*

kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • neoaliya
    elma skrev 2007-10-15 18:36:57 följande:
    neoaliya: vilka beställde du???
    Chocolate Brown (den är verkligen choklad brun, sååå snygg)

Cocomotion

Pink Bronze (kan bli min favvo)

Mauvement

Frozen White (fick på köpet, niiiice)
  • maddie3
    Glad
    detta har i och försig inget att göra med smink men måste
    bara tala om att min son som blir ett år om en vecka, GÅR!
    Idag så tog han 21 steg o sen efter det så går han omkring med sin gosehare. Hur söt som helst.
  • Linny

Kul Maddie!! Min son började också gå innan ett år, vid ca elva månader. Det är så roligt att se när de utvecklas!

• trollsanna
    1826
    Igår 22:09 - ID: 25885488 Anmäl inlägget
    Citera inlägget Svara på inlägget
    Maddie

Som liner använder jag en svart matt ögonskugga från Face. (Kommer inte på i nuläget vad den heter men gissar på black el nått) Har en jättebra tunn eyelinerpensel till. Frukat penseln med lite vatten för då blir det bäst tycker jag men tar man den torr så är den jättebra att även sota med.

haha så jag hade stavat... Frukat= Fuktar
  • Mommmy  Dearest

åhh vilken bra sida! jag spar den!

The Jungmairs
Svar på tråden Smink Smink Smink!