• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • maddie3
    trolltyg skrev 2007-10-17 08:48:07 följande:
    Jag har beställt gratisprover från denna sida: www.stenmantrading.se/catalog/ även en borste har jag köpt, den var inte så dyr så jag räknar inte med någon kanonkvalitet men jag är ju nybörjare så det duger till att börja med
    jag har oxå beställt prover därifrån, hoppas det kommer snart. Har även prover från everydayminerals oxå

så nu är de bara att prova o se vilken som är bäst. Tycker oxå i.d är lite väl dyrt. Så funkar någon av dessa så är ju det bra.
  • maddie3
    Fridapida skrev 2007-10-16 23:34:58 följande:
    Maddie3Jag tycker att du ska ha lite med eyeliner o en mörkare skugga som ramar in i globlinjen. Och du, gud var god när han delade ut fransar till dig!
    Skrattande ehh ang mina fransar så är det nog mascara som framhäver  dem bra, har inte långa fransar annars(tycker jag) men såg på bilden att de såg bra ut o det är första gången som fransarna kom till sin rätt(stolt). Så glad blev jag över din komplimang, så tack tack.

Ska ta mer eyeliner o en skugga i globlinjen nästa gång jag sminkar mig. Tack för tipset.
  • maddie3
    Skrattande

Dagen sminkning inlagd. Så gå gärna in o kolla o kommentera både ris o ros.
  • trolltyg

Maddie3: Mycktet fint tycker jag, specielt färgen. Jag gillar när det är åt det oranga/guldiga hållet

• elma

maddie: vilka läckra färger! vill ha lite mer eyeliner, så blir det lite mer dramatiskt! Det är så roligt att gå in och titta på sminkningar, gör allt för att smita från mitt tentapluggande (franska och skatterätt)

• maddie3
    trolltyg skrev 2007-10-17 10:48:52 följande:
    Maddie3: Mycktet fint tycker jag, specielt färgen. Jag gillar när det är åt det oranga/guldiga hållet
    elma skrev 2007-10-17 10:51:18 följande:
    maddie: vilka läckra färger! vill ha lite mer eyeliner, så blir det lite mer dramatiskt! Det är så roligt att gå in och titta på sminkningar, gör allt för att smita från mitt tentapluggande (franska och skatterätt)
    Glad
    tack tjejer.
    jag är lite ovan att måla eyeliner, är så klantig o gör så det blir för tjockt streck eller så kommer det utanför på ngt sätt. Men jag ska träna mer på eyelinern när jag har mer tid. Kul att ni gillar färgerna, jag gillar dem skarpt för det tar fram mina blå ögon.

Ja inte kul med tentaplugg inte. Jag ska börja ssk utbildningen igen i januari efter mammaledigheten. Så jag lär sitta där en dag jag oxå med tentaångest.
  • elma

maddie: testa en kajal penna ist. för eyeliner, kan kännas stadigare än flytande eyeliner.

• elma

majestic: id:s skuggor är så snygga och lättanvända, säga vad man vill om priset, men de rockar fett!

Gwen rockar fett hon med! Alltid lika fräsh!

• elma

jag testade denna kombinationen som jag hittade på Spectra(mac), men jag såg "vindögd/skelögd" ut. Tjejen har en mörkare skugga längst in, men jag såg freaky ut så jag tvättade bort allt igen...vad tror ni, hur får man det att inte se så tungt ut längst in( om man nu vill ha en lite mörkare skugga där)
    specktra.net/showthread.php

Svar på tråden Smink Smink Smink!