• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Mommmy  Dearest

Hej hej!
    Jag är ny här men har följt er tråd lite då jag tycker att det är intressant. Jag är URDÅLIG på att sminka mig, verkligen jättehemsk.

Sen har jag försökt att följa råden jag har fått men jag är asiat och finner det därför lite svårare att sminka mig då mina ögonlock försvinner när jag öppnar ögonen... hehe...
    Nån asiat här inne som vet hur man ska sminka sig? Eller någon som ÖVERHUVUDTAGET vet hur man sminkar ögon som inte riktigt finns? :P
    Så jag använder mig bara av mascara dagligen då jag ser värre ut med smink än utan.

The Jungmairs
  • elma

efter mitt misslyckande i förmiddags har jag nu efter lunchen gort en enkel sminkning som jag lagt upp. Har använt meow-skuggor, 3 st, en ljus rosa längst in, sen en grå/röd i mitten och i yttre vrån en rödare skugga. Sen har jag invigt min nya fransböjare...jag är nöjd, lite trixigt, men efter lite övning kan det bara bli bättre! Eyeliner blev en mellangrå mineralskugga från costalscent blandad med vatten! Trist är att bilderna inte återger de reflektioner skuggorna har beroende på hur ljuset faller. I vissa vinklar ser det jätte rött ut medan från andra mer grått ut!

• Mommmy  Dearest

Ohhh, tack. ska definitivt kolla in det kanske att jag kan se bra ut trots allt :P

The Jungmairs
  • Fluffguf
    Mommmy Dearest skrev 2007-10-17 17:21:03 följande:
    Ohhh, tack. ska definitivt kolla in det kanske att jag kan se bra ut trots allt :P
    Självklart kan du sminka dig snyggt precis som alla andra, det finns ju miljoner med asiatiska kvinnor som sminkar sig Du råkar bara bo i fel land för att köpa rätt produkter... Jag känner en asiatisk tjej som har precis samma problem, hon kan aldrig hitta riktigt rätt produkter här i sverige, det mesta som säljs här är ju anpassat efter europeiska kvinnor.
    Men om jag inte minns fel så är väl trollsanna asiat?
    Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • Indianica

Mommmy Dearest skrev 2007-10-17 12:07:32 följande:

Hej hej!Jag är ny här men har följt er tråd lite då jag tycker att det är intressant. Jag är URDÅLIG på att sminka mig, verkligen jättehemsk.Sen har jag försökt att följa råden jag har fått men jag är asiat och finner det därför lite svårare att sminka mig då mina ögonlock försvinner när jag öppnar ögonen... hehe...Nån asiat här inne som vet hur man ska sminka sig? Eller någon som ÖVERHUVUDTAGET vet hur man sminkar ögon som inte riktigt finns? :PSå jag använder mig bara av mascara dagligen då jag ser värre ut med smink än utan.
    Du som är så söt, jag ser direkt att du kan bli ännu piffigare med smink. Råder dig att gå lugnt ut till en början. Kanske testa ett ljusrosa läppglans t ex och en ljus ögonskugga. Man kan behöva en sminktillvänjning,annars tycker man bara man ser konstig och ful ut i början

Just ögonen vet jag inget om, men jag tycker du ska förstärka det lite sneda, det är så fint, t ex dra kajal lite uppåt och snett vid ögats ytterkant och sota försiktigt. Plocka ögonbrynen och fyll i dem lite med en penna, så blir du fin av bara det!
  • Billy och Jag
    Mommmy Dearest skrev 2007-10-17 12:07:32 följande:
    Hej hej!Jag är ny här men har följt er tråd lite då jag tycker att det är intressant. Jag är URDÅLIG på att sminka mig, verkligen jättehemsk.Sen har jag försökt att följa råden jag har fått men jag är asiat och finner det därför lite svårare att sminka mig då mina ögonlock försvinner när jag öppnar ögonen... hehe...Nån asiat här inne som vet hur man ska sminka sig? Eller någon som ÖVERHUVUDTAGET vet hur man sminkar ögon som inte riktigt finns? :PSå jag använder mig bara av mascara dagligen då jag ser värre ut med smink än utan.
    Tycker att hon i Greys anatomi sminkar sig ganska bra.. Hmm.. christina? tror jag hon heter.. och hon som är med i Ally McBeal... (heter serien så) Så snyggt med eyeliner på hennes kattögon..
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Mommmy  Dearest

haha... tack... söt, det var ett tag sen...

men jo, definitivt försiktigt i början. Vill ju inte ha på för mycket. vill ju bara se bra ut
    tack tjejer!

The Jungmairs
  • elma

mommy dearest: det är det som är så bra med internet...man kan surfa runt och låta sig inspireras, sen plockar man lite här och lite där och skapar sig sin egen stil. men det är bra at se hur andra gör.

• trollsanna

Fluffguf

Tyvärr så är jag inte asiat. Första gången jag får höra det. Kul. Är en norrläning med lite finskt lappblod. Skrattande  Fast det spelar ingen roll. Ska man se på ögonformen så påminner  faktiskt mina ögon om asiatisk form.

Svar på tråden Smink Smink Smink!