• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • ScreamJP

Hej! Jag är lite nyfiken på om nån testat PL´s rouge Nymph som det pratades om tidigare i tråden? Den som skulle vara lik Nars Orgasm..? Är såååå sugen på att beställa men har egentligen stängt sminkkontot för den här månaden. Ris/ros? Nån som testat båda eller har tips på nån annan med lite moderatare pris än nars?

• ScreamJP

kan förresten passa på att tipsa om facecolorn Light Pink från EM om det är nån som är till att beställa därifrån. Dutta på litegrann över hela ansiktet efter foundation och hyn får en kanonfin lyster, livar verkligen upp nu när man känner sig lite grå och trist i höstmörkret

• Lejån
    ScreamJP skrev 2007-10-18 13:39:03 följande:
    Hej! Jag är lite nyfiken på om nån testat PL´s rouge Nymph som det pratades om tidigare i tråden? Den som skulle vara lik Nars Orgasm..? Är såååå sugen på att beställa men har egentligen stängt sminkkontot för den här månaden. Ris/ros? Nån som testat båda eller har tips på nån annan med lite moderatare pris än nars?
    Jag kan svara dig om ca en vecka. Har beställt det men inte fått ännu.
  • Fluffguf
    ScreamJP skrev 2007-10-18 13:39:03 följande:
    Jag har provat nymph, men inte orgasm. Det har en härlig färg som smälter in perfekt, tyvärr nästan lite för mycket tycker jag, man får ta flera lager för att det ska synas ordentligt. Lite väl mycket skimmer för min smak, men det ser mer skimrigt ut i burken än vad det är på huden. Slutsats: Bra, men så överfantastiskt som vissa tycker är det inte. Men helt klart värt pengarna
    Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • Fridapida

De jag provade var Buttered Rum, på ögonlocket, Beauty Queen över den, enlighten o Solitude i globlinjen.

Den enda som satt kvar var Buttered Rum. Beauty Queen fäste inte ens ordentligt, inte ens på primern. Jag var tvungen att lägga dem med fuktig pensel för att ens se att de fanns på locket.

En riktig besvikelse. De är väldigt fina, men jag får prova fler o hoppas att det finns några av de andra som sitter.

• Lejån

Fridapida:
    Fäste inte ens solitude?? Den sitter som berget tycker jag. De andra har jag inte så de kan jag inte säga något om. Jag tycker att många blåa fäster dåligt dock. Trist!

• Fridapida
    Lejån skrev 2007-10-18 14:18:29 följande:
    Fridapida: Fäste inte ens solitude?? Den sitter som berget tycker jag. De andra har jag inte så de kan jag inte säga något om. Jag tycker att många blåa fäster dåligt dock. Trist!
    Eftersom jag la den på Buttered Rum kanske den inte hade tillräckligt att fästa på. Vet inte riktigt. Jag tror att det får bli blend&fix på många PL-skuggor. Då fäster de ju på ett annat sätt.
Svar på tråden Smink Smink Smink!