• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • 02 05

Märker du skillnad på den o din gamla?

Fluffguf skrev 2007-10-18 15:14:33 följande:
    Jag köpte den för ett par veckor sedan på Åhlens i Göteborg, den kostade 225 kr.
  • Fluffguf
    02 05 skrev 2007-10-18 18:41:21 följande:
    Märker du skillnad på den o din gamla?
    Ja, jag tycker att denna är betydligt bättre, jag hade en sån där superbillig innan. Inte för att jag vet vad det är som gör den bättre, min sambo påstår att den enda skillnaden är att de där gummigrejerna är olika färg, men något är det Jag tror att den har en lite bättre form, för jag kommer åt bättre utan att klämma ögonlocket.
    Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • elma

fluffguf: är inte fastlash själva märket, det står inget annat på den!

• Linny

Dagens sminkning ligger inne på ett antal bilder. Blev inte nöjd med eyelinern. Använde shadestick för första gången. Ville bara testa.. Var lite feg också. Hade kunnat ta i mer..

• trollsanna

Läser och ser att det är många som är besvikna på PL. Vad tråkigt. Själv gillar jag dom.

Så här gör jag när jag lägger skuggorna från PL. Blöter penseln och tar lite skugga och rör om på handen tills det blir en bra konsistens, sedan lägger jag skuggan på ögonlocket. Ska jag få fin övergång på olika färger kan jag sedan ta en torr pensel med skugga och skugga ihop dom. På mig sitter skuggorna hela dagen. Har även köpt Face primer som jag har under. Fast den hinner torka innan jag har satt på skuggorna. Kanske har det betydelse ändå. Hoppas ni får till det med skuggorna.

(Skuggor från Face tycker jag är bättre än PL men med tanke på priset från PL tycker jag dom är helt ok)

• trollsanna

Linny
    Snyggt! Tyckte om att du hade tart under ögat. Kom på en grej när jag kollade. Skulle nog vara snyggt att ha tart som du lagt den men även att lägga en svart/grå tunn linje närmast fransarna men även ha tart så den syns under den svarta/gråa. Vet inte om det skulle bli bra men fick för mig att det skulle framhäva ditt öga ännu mer. Hoppas du förstod hur jag menar för nu när jag läser igneom det jag skrivit blev det lite ''grötigt'' Flört

• elma

Linny: va snyggt det var att lägga skuggan i den undre fransraden. Snygg färgkombination. angående shadesticken är det väl som med allt, tar tid att vänja sig och hitt sitt eget sätt att använda produkten på!

Fluffguf: jag fick hem min fastlash häromdagen, jag ska titta om det står något annat på den men jag tror inte det....har inte hunnit prova den än..

Svar på tråden Smink Smink Smink!