• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • maddie3

Är det någon som kan tipsa om en bra ögonfransböjare!

Vet att MUS har en, men är den bra. Nu har jag en billig variant från HM. Vet att ni skrivit tidigare om ögonfransböjare, men orkar inte leta fram de inläggen.

Vore tacksam för lite tips.

• maddie3

Igår fick jag lite prover från detta 
     www.stenmantrading.se/catalog

Kan säga att testerna kom i små påsar, som tur var så beställde jag två burkar men skulle beställt fler.
    vet inte om det står på deras sida att man måste köpa burkar oxå, det missade jag iallafall. men om det inte gjorde det så är det väldigt irriterande. Så nu har jag tio prover i påsar o två burkar, snacka om snopet! Fundersam

• maddie3
    Linny skrev 2007-10-18 15:08:03 följande:
    maddie3: Shiseidos är superduper!
    undrar om den finns här där jag bor. Vi har kicks, åhlens men om de för Shiseido det vet jag inte, får kolla det.

Är den svindyr?
  • Lejån
    Fridapida skrev 2007-10-18 14:46:05 följande:
    Eftersom jag la den på Buttered Rum kanske den inte hade tillräckligt att fästa på. Vet inte riktigt. Jag tror att det får bli blend&fix på många PL-skuggor. Då fäster de ju på ett annat sätt.
    Nej, så uppfattar jag många faktiskt. Att om man "skuggar" med dem så funkar de inte.
  • Fluffguf
    maddie3 skrev 2007-10-18 15:10:47 följande:
    undrar om den finns här där jag bor. Vi har kicks, åhlens men om de för Shiseido det vet jag inte, får kolla det. Är den svindyr?
    Jag köpte den för ett par veckor sedan på Åhlens i Göteborg, den kostade 225 kr.
    Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • Linny

Maddie: Ja kicks och åhlens brukar ha dem Runt 200 som Fluffguff skrev

• ScreamJP
    Lejån skrev 2007-10-18 13:50:58 följande:
    Jag kan svara dig om ca en vecka. Har beställt det men inte fått ännu.
    [/citat]

ooooh, spännande Ser fram emot en recension
    Fluffguf skrev 2007-10-18 13:58:18 följande:
    [citat]
    Jag har provat nymph, men inte orgasm. Det har en härlig färg som smälter in perfekt, tyvärr nästan lite för mycket tycker jag, man får ta flera lager för att det ska synas ordentligt. Lite väl mycket skimmer för min smak, men det ser mer skimrigt ut i burken än vad det är på huden. Slutsats: Bra, men så överfantastiskt som vissa tycker är det inte. Men helt klart värt pengarna
    jag gillar iofs lite skimmer Blir vansinnigt blek på vintern och har precis färgat över mitt blonderade hår med en ganska mörkt brun ton, tänkte att det kanske skulle vara bra med nåt mindre färgstarkt att variera med. Och billigt är det ju, det har du rätt i... Kanske bara är att beställa egentligen, varför tveka för 75 kronor Synd bara att man blir så sugen på att beställa annat när man liks är på g
  • Fluffguf
    ScreamJP skrev 2007-10-18 16:53:42 följande:
    jag gillar iofs lite skimmer Blir vansinnigt blek på vintern och har precis färgat över mitt blonderade hår med en ganska mörkt brun ton, tänkte att det kanske skulle vara bra med nåt mindre färgstarkt att variera med. Och billigt är det ju, det har du rätt i... Kanske bara är att beställa egentligen, varför tveka för 75 kronor Synd bara att man blir så sugen på att beställa annat när man liks är på g
    Om du gillar skimmer tycker jag absolut att du ska beställa det! Jag vill helst ha litte mattare rouge, så det passade inte mig så bra.
    Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
Svar på tråden Smink Smink Smink!