• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Tack!

Trollsanna: Det var just det jag fick tips om att testa, att inte ha mörk eyeliner under ögat eftersom jag såg trött ut, utan istället ha en av de ljusare färgerna.

Det kändes lite kul att våga blanda nyanser jag normalt inte tycker hör ihop silver med en varm grön och en kall mörk grå. Men folk säger att man inte ska ta så hårt på regler utan våga så..

• Fridapida
    Linny skrev 2007-10-18 20:08:40 följande:
    Tack! Trollsanna: Det var just det jag fick tips om att testa, att inte ha mörk eyeliner under ögat eftersom jag såg trött ut, utan istället ha en av de ljusare färgerna.Det kändes lite kul att våga blanda nyanser jag normalt inte tycker hör ihop silver med en varm grön och en kall mörk grå. Men folk säger att man inte ska ta så hårt på regler utan våga så..
    Jag gillade verkligen att du la en ljusare skugga under ögat! Snyggt.
  • Alina85

Ni som jobbar som makeup artister vad har ni gått för utbildning?? Har bestämt mig för att plugga till det men det är ju en djungel av utbildningar och man vill ju vara säkert på att man väljer än bra när det ändå kostar en slant.

• DEB
    maddie3 skrev 2007-10-18 15:09:24 följande:
    Igår fick jag lite prover från detta  www.stenmantrading.se/catalogKan säga att testerna kom i små påsar, som tur var så beställde jag två burkar men skulle beställt fler. vet inte om det står på deras sida att man måste köpa burkar oxå, det missade jag iallafall. men om det inte gjorde det så är det väldigt irriterande. Så nu har jag tio prover i påsar o två burkar, snacka om snopet!
    De skickar ut i plastpåsarna för att de vill värna om miljön. de är nämligen återvinningsbara. Står med fet text på deras sida.
  • angel1981

Måste fråga vad PL är för märke?

• LMK

Hallå expertpanelen
    Jag hade ett svagt ögonblick igår & impulsköpte Urban Deceys Eyeprimer på Blush.se. Var det galet gjort?
    Har hört så mycket bra om den att jag bara inte kunde låta bli...
    Håller mig till skaran om att PL's skuggor är bra knepiga. En primer kanske gör susen då.

Linny- hur får du dina skuggor så snyggt & intensivt? Om jag suddar ihop mina försvinner dem.
    Men primern kanske är hemligheten?

• Linny

LMK: Jag suddar oftast inte de två innersta direkt utan lägger dem lite omlott och jobbar in dem ordentligt. Jag trycker in skuggorna samtidigt som jag lägger på dem. Sedan kan jag svepa över skarven med en stor borste så det blandas fint. Med MUS skuggor kan man sudda mer. Den mörkaste färgen ute i ögonvrån och i globlinjen får man ju sudda mer med förstås. En del PL-färger är inte så bra till detta. Jag förstärker oftast med någon av mina mörka från MUS, tex. celebration eller choco d´or.

Idag har jag Peach Parfait och Obscene (PL) tillsammans med en gråguldbrun från MUS från Lars Wallins kollektion. Står inget namn på den. Som eyeliner har jag Dirt-e-girl från PL. Under ögat har jag Obscene. Jag lägger in bild ikväll.

• maddie3
    Skrattande

Dagens sminkning är inlagd hos mig. Idag har jag kört en mer neutral kombination med PL peach parfait o twinkle, det jag märkte när jag var klar var att de färgerna gick in i varandra mkt o att de inte syns mer separat. Har även försökt med svart kajal, tyckte själv att jag la mkt kajal men på bilderna ser det lite ut.
Svar på tråden Smink Smink Smink!