• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Fridapida: Jamen så har du ju mörka långa ögonfransar (fuskigt!) Jag har korta ljusa som inte syns någonting. Utan mascara ser jag ut som en Gollum

• neoaliya

Går ofta utan smink. Annars om jag ska sminka mig lätt och naturligt så har jag foundation från armani eller uv-gold från Kanebo, rouge, en ljus ögonskugga på hela locket och mascara, också självklart inte glömma glosset

• Majestic
    Linny skrev 2007-09-13 22:09:17 följande:
    Fridapida: Jamen så har du ju mörka långa ögonfransar (fuskigt!) Jag har korta ljusa som inte syns någonting. Utan mascara ser jag ut som en Gollum
    Linny- Tack för kvällens skratt
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Fluffguf

Nej, mascara går jag sällan utan, det är det första jag tar om jag ska sminka mig. Men jag har lärt mig att tycka om mig själv utan smink, på min pressbild tex har jag inget smink alls. Aldrig att någon hade fått komma nära mig med en kamera när jag är osminkad för nåt år sedan

• Schnauser

Problem med ringar under ögonen verkar inte vara alltför ovanligt. Mina är så MÖRKA. Sätter all min tillit till schysst smink nu!

Fridapida: Tack för ytterligare tips.

Yoyna: Skrev lite fel. Tack för ytterligare ett tips menade jag.

Linny: Minns jag rätt så trodde jag du var morphad på en bild. Det var alltså en naturlig skönhet och skickligt lagd make-up. *rodnar*

Cibi condimentum fames
  • trollsanna

Jiha!!  Idag kom mitt andra paket från PL. Nu hade jag valt mer ''mina'' färger. I förra omgången blev det mycket olika färger som jag inte brukar använda men som jag köpte för att testa. Hur kul som hälst. Min man skakar fortfarande på huvudet och undrar vad sjutton jag ska ha alla skuggorna till. (han lär aldrig förstå) ''skratt''. Hittade en jättesnygg liner Wild Thing så imorgon kanske jag testar den tillsammans med någon ljus skugga.

Idag blev det en enkel sminkning med PL. copper aura och harmony (om det nu stavas så). Tyvärrs  så har det inte blivit något foto, misslyckades totalt med det. Vet inte varför för ibland får jag till korten perfekt och en annan gång blir det pannkaka. Måste lära mig kameran lite bättre. 

Vad kul att vi är så många som gillar den här tråden.   

• Linny

Morrn

Självklart kör jag inte alltid full mundering. Ibland kör jag mer naturligt tex. på sommaren. Då är det mer som Neoaliya beskrev.

Majestic: Varsågod!

Schnauser: Jag har en morphad bild där någon satt in mitt ansikte i Angelina Jolies bild Annars inga morphade tror jag. Men jag har en bild (presbilden) som är photoshoppad och förbättrad

• Hallonmopeden

Följer tråden hela tiden, så kul med alla tips...

Vad ska jag köpa för pensel till ögonskugga?? Funderar på att börja använda i.d. ögonskuggor (har idag från Face o Lancome). Som sagt tips på en kanonpensel!!

• elma

I morse tog jag bilder på min sminkning, det syns inte jättemycket, försvinner som sagt. Ska lägga in dem när jag kommer hem frå skolan..ska sitta i skatteseminare större delen av dagen, så jag hann inte i morse!

Fördelen med everyday-minerals prover är att de räcker jättelänge och har man tur, får man fina matchningar.

• Lejån

Trollsanna:
    Låter bra att du tyckte om wild thing, tror jag beställde den denna gång nämligen. Gjorde precis som du, första beställningen blev det en galen mix av allt möjligt men nu höll jag mig till mina favoritfärger... så gott som iaf.

Svar på tråden Smink Smink Smink!