• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Schnauser

Yoyna: Mera tips! Räcka ut tungan Tack!

Min vardagsmake är:

Täckstift, lite blå kajal på undre franskanterna, borstar på lite puder, lite rouge och mascara. Fem minuter tar det väl. Vissa dagar blir det ögonskugga också.

Cibi condimentum fames
  • neoaliya

Haha ojojoj, stavar som en kratta. Inte illa att ha en häst man i håret va

• Billy och Jag

Min vardagsmake varierar vääldigt! Använder sällan bara maskara tex..

Men jag brukar ha ögonskugga.. oftast kombinera olika färger.. rouge är ett måste och maskara och eyeliner
    Jag är så blek så jag brukar kladda på en del för att inte se så död ut.. Men foundation använder jag mest till fest osv.. Mest för att jag inte funnit någon jag gillar än.. Men ska denna månad köpa en ordentlig!!

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Yoyna

Schnauser: Ska fundera lite... Är för tillfället i et ganska oinspirerat skede i livet när jag mest köper det som alltid funkat. Läääänge sen jag provade något nytt tyvärr. Men hoppas på inspiration från er tjejer!

Lone Star State: Tror det är ett par år sen jag använde foundation sist... Gillar det egentligen, mest till fest förstås. Ah, där har vi det! Det var ju typ två år sen ja var på fest sist!!!

• Linny

neoaliya: Aha,jag har jättetunna hårstrån men extremt många (säger frisörerna)

Yoyna: Välkommen! Jag har också en tvååring som hjälper mig Min sminkning tar oftast en 10-15 minuter. Jag har poreminimizer, foundation, concealer, finishing dust, eyeprimer, 2-3 nyanser ögonskugga, eyeliner, mascara, rouge och lipgloss.

Jambosana: Jag är mer rosa i tonen så jag använder helt andra färger än dig.

• Yoyna

Tack Linny! Ah, tvååringar i maken, vad kan vara bättre?

Poreminimizer låter spännande... Ska jag fundera på! Har förövrigt hittat bästa rengöringsmedlet för porrengöring om nån letar? Låer galet, men när min egen rengöring tog slut för några månader sedan använde jag sambon L´oreal for men och efter bara nån vecka så var porerna på näsan mindre!!!

• Majestic
    Linny skrev 2007-09-13 21:49:33 följande:
    neoaliya: Aha,jag har jättetunna hårstrån men extremt många (säger frisörerna) Yoyna: Välkommen! Jag har också en tvååring som hjälper mig Min sminkning tar oftast en 10-15 minuter. Jag har poreminimizer, foundation, concealer, finishing dust, eyeprimer, 2-3 nyanser ögonskugga, eyeliner, mascara, rouge och lipgloss.Jambosana: Jag är mer rosa i tonen så jag använder helt andra färger än dig.
    Linny- Och sminkningen tar 10-15 minuter för dig med allt det där som du har räknat upp WOW!!!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Fridapida
    Yoyna skrev 2007-09-13 21:20:51 följande:
    Hur har jag kunnat missa en sminktråd??? Jag som i princip skulle vara en annan människa om smink inte fanns! Får jag hänga lite med er???Schnaauser: Såg att du undrade om tips mot mörka ringar under ögonen. Kanske har du redan provat, men jag har Max Factors täckstift och tycker det är grymt! (Även de mornar då sömnen varit obefintlig...)Vad har ni för vardagsmake? Hur lång tid tar den att lägga? Själv har jag täckstift, ögonskugga, kajal, mascara, rouge å lite ögonbrynsfix dagligen. Tar mellan en kvart å tjugofem minuter beroende på hur noga jag är och om jag har en tvååring brevid mig som hjälper till eller inte!
    Har du missat denna tråd? Det är tredje i raden vi är inne på nu. Tur att du hittade oss, välkommen!

Hur mycket tid jag lägger på att sminka mig är varierande. Men att lägga basen tar 20 minuter, fest eller vardags spelar ingen roll. Ska jag ut så räknar jag med en timme, vardags 30 min. Det tar sin lilla tid. Att slarva finns inte i min värld, det får ta den tiden det tar! Hinner jag inte sminka mig ordentligt så sminkar jag mig inte, går hellre osminkad än slarvigt sminkad.
    Trots att jag är galen i smink går jag ganska ofta osminkad, vilket blir ganska stor kontrast till när jag är sminkad. Inte lite mascara o rouge här inte!
  • Linny
    Majestic skrev 2007-09-13 21:56:43 följande:
    Linny- Och sminkningen tar 10-15 minuter för dig med allt det där som du har räknat upp WOW!!!
    Gäller att jobba snabbt för att sonen när som helst kan vakna (eller om han är vaken så vill han ha gröt, eller pilla med alla borstar)

Ska jag gå ut och har rejält med tid så kan det ta 35 minuter och då är det samma grejer, bara i lugn och roooooo och mycket testande och pillande
  • Billy och Jag
    Fridapida skrev 2007-09-13 21:58:31 följande:
    Har du missat denna tråd? Det är tredje i raden vi är inne på nu. Tur att du hittade oss, välkommen! Hur mycket tid jag lägger på att sminka mig är varierande. Men att lägga basen tar 20 minuter, fest eller vardags spelar ingen roll. Ska jag ut så räknar jag med en timme, vardags 30 min. Det tar sin lilla tid. Att slarva finns inte i min värld, det får ta den tiden det tar! Hinner jag inte sminka mig ordentligt så sminkar jag mig inte, går hellre osminkad än slarvigt sminkad. Trots att jag är galen i smink går jag ganska ofta osminkad, vilket blir ganska stor kontrast till när jag är sminkad. Inte lite mascara o rouge här inte!
    så gör jag också.. kan gå flera dagar innan jag sminkar mig.. men när jag blir inspirerad så sminkar jag mig ordentligt ist.. Känns onödigt att kladda på maskara och sen hålla på å ta bort den på kvällen när jag lika gärna kan vara utan
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
Svar på tråden Smink Smink Smink!