• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Yoyna

Tack Fridapida! Åh, tredje tråden... Då har jag mycket att läsa ikapp!

Osminkad finns liksom inte i min värld, här har ni tjejen som sminkade mig när vattnet gått och det var ett par minuter mellan värarna!

• Linny

Oh my god! Jag måste sminka mig. Jag ser inte klok ut annars. Lite smink tar jag gärna, eller medium eller mycket. Men inget alls.. Näe, då ska jag vara hemma. Har jätteljusa ögonfransar och stora ögon. Ser ut som en orm

Men tummen upp för er som är snygga ändå

• Fridapida

Schnauser

Om du har mörka ringar under ögonen borde du satsa på en ljusreflekterande concealer. Det finns ganska många på marknaden, i alla prisklasser. Hoppa äver de billiga eftersom de ofta är lite tyngre o det är inte bra för tunn hud. Kolla in YSL's storsäljare touché eclat, en concealerpenna. kostar 350 kr. Liknande finns hos Dior, Lancome o Elisabeth Arden.
    Det finns även ögoncremer som är ljusreflekterande, Dermalogicas ögoncreme är det SPF 15 i och är ljusreflekerande. Säljs hor hudterapeuter och på Åhhlens (de stora) och säkerligen på NK.

• Fluffguf

Jag gick mycket osminkad ett tag, men nu kör jag en väldigt enkel sminkning i stället. Jag känner mig bättre med lite mascara än helt utan. Och så är jag alltid lite rädd att det ska bli för mycket smink, även om jag kan lägga det snyggt.

• Linny

Yoyna: Hahaha Oj när jag skulle föda sminkade jag mig dock inte.

• Majestic
    Fridapida skrev 2007-09-13 21:58:31 följande:
    Har du missat denna tråd? Det är tredje i raden vi är inne på nu. Tur att du hittade oss, välkommen! Hur mycket tid jag lägger på att sminka mig är varierande. Men att lägga basen tar 20 minuter, fest eller vardags spelar ingen roll. Ska jag ut så räknar jag med en timme, vardags 30 min. Det tar sin lilla tid. Att slarva finns inte i min värld, det får ta den tiden det tar! Hinner jag inte sminka mig ordentligt så sminkar jag mig inte, går hellre osminkad än slarvigt sminkad. Trots att jag är galen i smink går jag ganska ofta osminkad, vilket blir ganska stor kontrast till när jag är sminkad. Inte lite mascara o rouge här inte!
    Samma här, det måste blir ordentligt eller inget alls !!
    Linny skrev 2007-09-13 21:59:34 följande:
    Gäller att jobba snabbt för att sonen när som helst kan vakna (eller om han är vaken så vill han ha gröt, eller pilla med alla borstar) Ska jag gå ut och har rejält med tid så kan det ta 35 minuter och då är det samma grejer, bara i lugn och roooooo och mycket testande och pillande
    Linny- Jag sysselsätter gossen med diverse redskap & leksaker som han kan leka med så han inte kommer in till badrummet och gnäller !!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Fridapida

Så olika vi är! En del går aldrig utan, en del ofta.

Det "sista" jag tar är mascara. Ska jag bara sminka lite tar jag alltid basen, sedan ljus skugga o rouge i globlinjen. Mascara har jag enbart om jag har ögonskugga.

• soffi86

jag kör typ YSL touche eclat, Molton Brown foundation + pore minimizer från clinique. Mascara från Lancome - l'extreme eller defenciles + lite solpuder och lipgloss oftast från clinique eller försvarets hudsalva som neutral bas. Tar av allt med tre steg från clinique + bi faciles från Lancome.

• Yoyna

Trevligt att få prata med er, nu kallar dock sängen! Det är ju en dag imorgon oxå!

Svar på tråden Smink Smink Smink!