• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Hallontrollet

Då är vi två som är fattiga :)

Vad använder du för ansiktskräm, eller det kanske var Niveas young du menade?
    Vad använder du för foundation och puder?
    Fluffguf skrev 2007-11-13 16:45:27 följande:
    Hallontrollet: Ge inte upp, det behövs massor av träning! Jag kan iofs inte så mycket heller, men jag håller med fridapida om att skimmer gör att det ser proffsigare ut. Jag var så otroligt imponerad av alla skimriga sminkningar som jag såg här i tråden, men sedan jag fick mina PL-skuggor kan jag göra liknande själv Jag hade också mycket problem med att min hud blev torr under foundationen, så jag bytte till en fetare ansiktskräm. Jag använder bara budgetprodukter, fattig som jag är, jag kör med niveas young någonting i pannan där jag har lätt för att bli fet, och l'oréals happyderm i resten av ansiktet. Jag köpte happyderm i våras, men var inte nöjd med den då, jag tyckte att den var för fet. Men under mineralsminket blir den perfet!
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Fluffguf
    Hallontrollet skrev 2007-11-13 16:48:25 följande:
    Då är vi två som är fattiga :) Vad använder du för ansiktskräm, eller det kanske var Niveas young du menade? Vad använder du för foundation och puder?
    Ja, jag använder både den från nivae och happyderm. Foundation har jag just nu från L'oréal, men det var mer för att testa mineralsmink, den är inte speciellt bra. Eller jag är nöjd med den, men det är antagligen för att jag inte har något annat mineralsmink att jämföra med Puder använder jag inte just nu, iom att foundationen är i puderform tycker jag att det räcker!
  • Majestic

Ny webbshop: http://soderfin.se/  !!

Jag använder använder apotekets Vichy hudvårsprodukter, gjorda av termalvatten. Deras Vichy termal s1 och s2 är supebra för torr hud!!

Pink makes me puke!!
  • Hallontrollet

Kanske skulle testa Loreals mineralfoundation då...

Skall testa Niveas också.
    Synd att mamma inte jobbar kvar där längre :)
    Fluffguf skrev 2007-11-13 16:51:29 följande:
    Ja, jag använder både den från nivae och happyderm. Foundation har jag just nu från L'oréal, men det var mer för att testa mineralsmink, den är inte speciellt bra. Eller jag är nöjd med den, men det är antagligen för att jag inte har något annat mineralsmink att jämföra med Puder använder jag inte just nu, iom att foundationen är i puderform tycker jag att det räcker!
  • Linny

Hallontrollet: Hade du inte beställt prover från Everydayminerals? Testa dem innan du köper Loreals o testar. Loreals ska inte alls vara bra, enligt test.

• Hallontrollet

Jo det har jag och tänkte vänta tills jag testat deras och sett om jag gillar dem.

Bara jag lyckas få rätt färg...
    Hade ju ingen aning om vad ja skulle beställa.
    hur lång tid brukar det ta att få hem sakerna där ifrån?
    Linny skrev 2007-11-13 18:19:14 följande:
    Hallontrollet: Hade du inte beställt prover från Everydayminerals? Testa dem innan du köper Loreals o testar. Loreals ska inte alls vara bra, enligt test.
  • Linny

Helt OT men ändå... Imorgon är det maskerad på Alfreds dagis (han är 2 år och 3 mån.) och det är Astrid Lindgrentema. Han ska vara konstapel Klang.. När jag frågar honom vad han ska vara så har han tydligen ändrat sig och vill vara utklädd till en "spunk" *hahaha* Ja, han har nog sett "Pippi letar spunk" för många gånger.

• Linny
    Hallontrollet skrev 2007-11-13 18:21:25 följande:
    Jo det har jag och tänkte vänta tills jag testat deras och sett om jag gillar dem. Bara jag lyckas få rätt färg... Hade ju ingen aning om vad ja skulle beställa. hur lång tid brukar det ta att få hem sakerna där ifrån?
    en-två veckor
  • April Mamma
    Linny skrev 2007-11-13 18:21:33 följande:
    Helt OT men ändå... Imorgon är det maskerad på Alfreds dagis (han är 2 år och 3 mån.) och det är Astrid Lindgrentema. Han ska vara konstapel Klang.. När jag frågar honom vad han ska vara så har han tydligen ändrat sig och vill vara utklädd till en "spunk" *hahaha* Ja, han har nog sett "Pippi letar spunk" för många gånger.
     Dom e söta dom små...Hur ser en spunk ut...? Du kanske kan sminka fram en spunkis..
  • Hallontrollet

Oj, inte bra för mitt tålamod :)

Får snällt vänta då!
    Linny skrev 2007-11-13 18:22:19 följande:
    en-två veckor
Svar på tråden Smink Smink Smink!