• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fluffguf

Jag håller med Linny, L'oréals ska tydligen vara dålig. Jag hade läst någonstans att den var bra när jag köpte den, men den personen som skrev det kanske är som jag och inte förväntar sig så mycket

• elma

hallontrollet: gå in på: daisys.e-butiken.se/ och klicka på lily lolo i vänstermarginalen. Då får du upp en adress mitt på sidan som du skickar ett litet mail till med en förfrågan om några prover. Beskriv färgen på din hy och be Viktoria välja ut lämpliga färger. Jag gjorde det i sommras och beställde en dag och fick proverna nästa. De är pyttesmå men nånting att leka med medans du vänta på EM.

• Linny
    April Mamma skrev 2007-11-13 18:29:29 följande:
     Dom e söta dom små...Hur ser en spunk ut...? Du kanske kan sminka fram en spunkis..
    Ja alltså, det är ju det som är grejen. En "spunk" är ett ord som Pippi kommit på och så försöker hon komma på vad det kan vara. Så det kan vara vad man tycker kanske
  • Linny

Väntar nu otåligt.. Min ansiktskräm från Dermalogica har inte kommit... Väntar på mitt kit från Everydayminerals.. Och så väntar jag på alla mina träningsredskap (kanske ska de komma till användning..) som jag beställt för friskvårdspengen jag får från jobbet..

Denna ständiga väntan..

• Hallontrollet

Å tackar!

Har nu mailat och hoppas jag får nått fint :)
    Såg att dom hade borstar också.
    Det va väl rätt billigt va?
    elma skrev 2007-11-13 18:49:03 följande:
    hallontrollet: gå in på: daisys.e-butiken.se/ och klicka på lily lolo i vänstermarginalen. Då får du upp en adress mitt på sidan som du skickar ett litet mail till med en förfrågan om några prover. Beskriv färgen på din hy och be Viktoria välja ut lämpliga färger. Jag gjorde det i sommras och beställde en dag och fick proverna nästa. De är pyttesmå men nånting att leka med medans du vänta på EM.
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Linny
    02 05 skrev 2007-11-13 15:24:23 följande:
    OT, men jag behöver eran hjälp.Håller på o planerar för bröllop för fullt som vi ska ha i Maj.Vi ska antagligen göra en egen gästbok o behöver lite inspiration. Vi ska köpa en fin pärm och kopiera upp färdiga papper med frågor o sätta in och ha en polaroid kamera bredvid som man använder o sätter in fotot.Frågor som jag än så länge kommit på/hittat är:Namn: (och ruta för foto)Min relation till brudparet:Jag kom till bröllopet ihop med:Min oufit i dag:Mitt första minne av bruden:Mitt första minne av brudgummen:Mitt bästa minne av bruden/brudgummen:Så här skulle jag beskriva brudparet med tre ord:Några ord från mig till brudparet:Tips till brudparet:Några mer bra frågor? Tacksam för all hjälp.Precis byt till mig en Lily Lolo stardust på Prettys bytessida, använder den som ögonskugga idag, super nöjd med den!Någon som har en sån? Vad kan man mer använda den till för utom som skugga?
    Jag tror det är bra att hålla sig till rätt få frågor, men bra frågor. Blir det för många så kommer säkert folk att lämna tomt på flera ställen. Vet flera bröllop det har varit så. Folk är lite glada och iväg och dansar och hinner inte stå och fylla i så länge. Jag hade hållt mig till max fem frågor. Polaroidkameragrejen är kul.
  • thisismylife0

Är Kanebos rengöringsolja,tvål och deras sensai silk emulsion bra? Någon som vet? Funderar på att köpa grejerna på taxfree.

• Billy och Jag
    02 05 skrev 2007-11-13 19:24:33 följande:
    Inte glömma bort min fråga *snyft
    när jag gifte mig förra året så hade vi köpt en sån där svart "bok" som man klistrar in bilder i... vet du vad jag menar? ganska tjocka blad.. sen köpte vi en guldpenna och dekorerade framsidan lite fint med grejjer från en hobbyaffär.. Scrap, typ.

Skrev Gästbok på den och gästerna skrev precis vad de ville!! Det är mitt bästa minne från bröllopet.. förutom dem i huvudet då
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag

i dag kom min UD med posten.. men till ett utlämningsställe och jag hann inte hämta.. men i morgon så, för på torsdag så byter vi län

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
Svar på tråden Smink Smink Smink!