• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Ska prova min nya dermalogica sedan när jag har duschat. Längtar

Kan ni inte roa mig lite här!? Har varit inne i en tråd och blivit riktigt uppretad och deppig. Så prata om nåt kul nu!

• lilja71

Vad ska vi roa dig med då?! Har inga ideer idag
    Har du lagt in några nya roliga makeup-bilder? ... fast det var väl mer för att roa mig

• lilja71

Jag har inte kameran tillgänglig just nu, glömde den hos mina föräldrar. Annars så hade jag lagt upp bild idag för jag fick till det bättre än vanligt. Hade tre olika MAC skuggor. Först Nylon som highlighter och sen hade jag ett pigment som heter PinkBronze över hela ögonlocket och sen hade jag en brun nyans som heter twinks i globen och i trekanten i ytterögat. Och så mörkt brun kajal uppe och innanför fransraden nere. Blev riktigt nöjd. För ovanlighetens skull....brukar alltid vara sååå kritiskt annars.

• spiritsinlove
    spiritsinlove skrev 2007-11-27 18:39:56 följande:
    HejhejTänkte testa att fråga här..Någon som har något att säga om i.d. Big Tease Mascara? Älskar annars Diors Diorshow men tänkte gå över helt till mineralsmink, så jag rekar lite. Kanske har ni tips på andra bra mineralmascaror? Gärna mycket färg och intensitet som Diorshow!
    Frågar samma fråga igen *pekar på mitt citerade inlägg*
    Och förresten...OCM som ni pratar om funkar fantastiskt bra! Jag har helt gått över till naturliga oljor (inga krämer alls). (Kanske bör nämnas att jag har i perioder lagt en hel del på dyra krämer, men inget funkar så bra som detta!) Oljor har ju faktiskt användts i tusentals år.
    Fråga gärna i tråden om ni är intresserade:
    - alla stavfel är medvetna -
  • lilja71

Kanske ingen som testat den mascaran som du frågar om??

• spiritsinlove
    lilja71 skrev 2007-11-28 13:52:25 följande:
    Kanske ingen som testat den mascaran som du frågar om??
    Nej det är ju möjligt, men det skadar väl inte att fråga en andra gång?
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-11-28 13:33:54 följande:
    Jag har inte kameran tillgänglig just nu, glömde den hos mina föräldrar. Annars så hade jag lagt upp bild idag för jag fick till det bättre än vanligt. Hade tre olika MAC skuggor. Först Nylon som highlighter och sen hade jag ett pigment som heter PinkBronze över hela ögonlocket och sen hade jag en brun nyans som heter twinks i globen och i trekanten i ytterögat. Och så mörkt brun kajal uppe och innanför fransraden nere. Blev riktigt nöjd. För ovanlighetens skull....brukar alltid vara sååå kritiskt annars.
    Men vad kul att du fick till det så bra idag!
    spiritsinlove skrev 2007-11-28 13:54:48 följande:
    Nej det är ju möjligt, men det skadar väl inte att fråga en andra gång?
    Fråga på bara Förhoppningsvis så har någon provat, men de kanske inte har varit inne idag

Nu har jag provat min dermalogica skin smoothing cream. Underbar på huden, men det luktar ju skunk. Det gjorde Active moist också, fast den var faktiskt värre. Men men, doften försvinner rätt snabbt så det är ju ingen fara.
  • spiritsinlove

Linny

Så tänkte jag oxå *hoppas nån dyker upp*
  • k girl

Nu skulle jag vilja höra om ni har testat MAC:s vattenfasta eyeliner liquidlast? Funderar på att köpa den nämligen.

Svar på tråden Smink Smink Smink!