• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Jatsu

Tack för tipsen om kajalpennor. Svänger kanske förbi MUS ikväll...

Jag älskar mineralfoundation,pulverform,men jag är förmodligen äldst i gänget här och jag har minsann fått riktiga rynkor. Skrattrynkorna runt ögonen gillar jag men det är värre med de få men rätt djupa fulingarna i pannan. Dessvärre har min foundation börjat glida ner i rynkorna och lägger sig i fula kladdiga veck. Finns det något man kan göra åt det egentligen eller är det bara att gilla läget?

• Minnisen
    Tusen tack för alla era svar! Dags för lite shopping idag! Kanske återkommer om det inte blev som jag hade tänkt mig! Ska "testsminka" mig imorgon tänkte jag! Ha en bra kväll!
  • Fridapida
    ScreamJP skrev 2007-12-05 16:20:13 följande:
    Där får väl jag ta åt mej Är inne och läser varje dag, missar inget men är såååå dålig på att skriva. Tänker att jag ska men det blir mest att jag sitter och slösurfar. Har ju lärt mej massor och gjort av med ännu mer pengar *fniss* Hittade hit i somras då jag fick kanonbra sminkråd inför en fest från fridapida *bugar och bockar*Högt på önskelistan står i alla fall Boots no 7 (lättpåverkad), Urban decays primer och någon pore minimizerJag är så nöjd med min mineralfoundation från EM. Vet inte om jag skrev det men jag testade min gamla favoritfoundation från shiseido igen efter några månader med EM och blev så besviken... Jag gillar lystern och skirheten hos mineralfoundationen, man kan lägga ganska täckande utan att det ser kakigt eller spacklat ut
    ´
    Anytime!
  • Fridapida
    Jatsu skrev 2007-12-05 16:27:23 följande:
    Tack för tipsen om kajalpennor. Svänger kanske förbi MUS ikväll... Jag älskar mineralfoundation,pulverform,men jag är förmodligen äldst i gänget här och jag har minsann fått riktiga rynkor. Skrattrynkorna runt ögonen gillar jag men det är värre med de få men rätt djupa fulingarna i pannan. Dessvärre har min foundation börjat glida ner i rynkorna och lägger sig i fula kladdiga veck. Finns det något man kan göra åt det egentligen eller är det bara att gilla läget?
    Primer! Det gör underverk för att sminket ska sitta. Det handlar bara om hur mycket pengar du är villig att spendera.
  • Fridapida
    Minnisen skrev 2007-12-05 16:31:52 följande:
    Tusen tack för alla era svar! Dags för lite shopping idag! Kanske återkommer om det inte blev som jag hade tänkt mig! Ska "testsminka" mig imorgon tänkte jag! Ha en bra kväll!
    Lägg gärna ut en bild så vi får se.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-12-05 16:34:18 följande:
    Lägg gärna ut en bild så vi får se.
    Tänkte precis säga samma sak!
  • Jatsu

Ja, men jag använder ju primer. Just nu Clarins Beauty Flash Balm (tror den heter så eller nå´t liknande)men det hjälper ju inte, tyvärr. Men det kanske finns primers som passar mig bättre, får väl kolla upp det så småningom. Eller så är det bara så här det blir när man blir äldre???

• Jatsu

Nä, dags att åka hem. Fy mig, sitta och surfa på jobbet...

• Fridapida
    Jatsu skrev 2007-12-05 16:38:18 följande:
    Ja, men jag använder ju primer. Just nu Clarins Beauty Flash Balm (tror den heter så eller nå´t liknande)men det hjälper ju inte, tyvärr. Men det kanske finns primers som passar mig bättre, får väl kolla upp det så småningom. Eller så är det bara så här det blir när man blir äldre???
    Det är iofs den jag hade i åtanke. Men det låter konstigt att den lägger sig i kladdiga veck... Kolla in Estte Lauder Idealist (stavning???). Ett serum. Liiiite dyrt.

Eller varför inte Boots no 7??? Det är inte så dyrt. 350 kr inkl frakt från eleven.se. Mattar ner o ska tydligen hjälpa.

Sedan måste jag faktiskt säga att man ska inte vara för hysterisk över sina rynkor. Man kan ju inte täcka dem, det blir inte snyggt. Man ska anpassa sin mejk efter huden och inte tvärtom!
  • Fridapida
    Jatsu skrev 2007-12-05 16:39:12 följande:
    Nä, dags att åka hem. Fy mig, sitta och surfa på jobbet...
    En till...
Svar på tråden Smink Smink Smink!